Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

Trevligt, tack för svaret.
Då bör det rimligtvis fungera på annat också, till exempel gräävel.

Föjdfråga, blir det svårare utan gucka?

Jag har aldrig poppat (mtb) med gucka. Jag häller guckan genom ventilen (urskruvad core) efter poppning.
Detta för att slippa kladd.
Men jag är helt klart amatör på tubeless.

Jag har aldrig poppat (mtb) med gucka. Jag häller genom ventilen (urskruvad core)
Detta för att slippa kladd.
Men jag är helt klart amatör på tubeless.
Jag gör på samma sätt.. Kan tänka mig det kan bli problem om däcket är väldigt otätt, och risken för det är nog större på ett graveldäck än med ett köttigt mtb-däck.

Förstår du inte, eller vill du inte förstå? Lika lite som vi tillåter elcykeltrimning, lika lite tillåter vi drogromantik. Vill ni prata om dess laglighet? Då är det politik, not ok. Vill ni prata gruscykling? Helt ok.
Att börja städa i trådar som spårar sådär är orimligt.
Bli inte gubbsur nu. Du gjorde helt rätt och de flesta håller med tror jag även om de inte säger något. Vi delar nog samma värdegrund på det stora hela.

Trevligt, tack för svaret.
Då bör det rimligtvis fungera på annat också, till exempel gräävel.

Föjdfråga, blir det svårare utan gucka?

Varför ska du inte gucka? Gammla UST fälgar och UST däck funkade utan sealant eller med väldigt lite sealant. Det är bara att det är dumt att inte göra det. Det är lätt att punktera en slanglöst däck.

Planen är 43 mm (eller kanske 38) GK SS på ca 23-25 mm fälg (ej inhandlad).

Det är nog okej. Huvudsakligen tänkte jag att man kunde öva lite innan man kladdar ner sig.
Jag kör gravelking 38 mm på 21 mm-fälgar på pendlaren. Tycker dom är rätt knepiga att poppa. Med kompressorn går det prima, men med vanlig pump blir det många svordomar och lackande svett innan som sitter. Trots förmatning av kanttråd upp på fälgkant och utan ventilkägla enligt konstens alla regler.