Blockettråden 2

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Blockettråden 2
Säljaren ska ändå ha en eloge för att ordet nyskick inte användes.

Om jag var i behov av en nergången cykel med ihoprostad gaffel och behov av totalservice skulle jag nog kunna ge ett par hundringar för den.
Lite för mycket pengar för den men ett roligt objekt. Skulle kunna ge ca 2000 för en sån om lager och drivpaket vore friskt.
Gaffel suger men med en stel gaffel brett styre o feta däck etc så varför inte...
Sen är ju jag svag för polerade ramar .... Men det är ju lite personligt ?

Blockettråden 2

Superfin cykel och säkert inget fel på priset men nåt roligt är det när man ska sälja ev hoj för närmare 60k och inte orkar ta en ny bild ??
Extra stor humor att säljaren skapade just den här tråden i mars.

Blockettråden 2
Vilket kap!

Ridley.png

Blockettråden 2
nu finns det ju en sida om tar 700 för en elita one-stolpe i alla fall :)
Sant! Klart den kan ha kostat i form av tull och moms men att försöka tjäna pengar genom att kanske tänja lite på sanningen tycker jag vi kan försöka undvika på k&s :unsure:

För övrigt kan jag säga att kvalitén på toseek har varit bra om man vill köra med kinastolpe. Mycket lägre nypris än 1500 dessutom :sneaky:

Blockettråden 2
Magnus i Jönköping vill sälja sin racer av märket White (XXL:s eget märke)

Varken priset eller skicket ser ut att vara något att bråka om, men det som är lite märkligt ar att man inte får komma och titta på cykeln. Dessutom kräver Magnus en "tingningsavgift" på 1000 kr innan man får komma och hämta cykeln om man bestämmer sig för att köpa den osedd, eftersom Magnus "inte orkar med folk som kommer hit och börjar klaga på nåt som inte finns att klaga på"

Jag är ta mig fan helt mållös! Vad i helvete är det med folk på blocket i allmänhet och säljare av racercyklar i synnerhet?

Blockettråden 2
Magnus i Jönköping vill sälja sin racer av märket White (XXL:s eget märke)

Varken priset eller skicket ser ut att vara något att bråka om, men det som är lite märkligt ar att man inte får komma och titta på cykeln. Dessutom kräver Magnus en "tingningsavgift" på 1000 kr innan man får komma och hämta cykeln om man bestämmer sig för att köpa den osedd, eftersom Magnus "inte orkar med folk som kommer hit och börjar klaga på nåt som inte finns att klaga på"

Jag är ta mig fan helt mållös! Vad i helvete är det med folk på blocket i allmänhet och säljare av racercyklar i synnerhet?

Det låter som ett bra sätt att förlora kunder? Men det är väl inte helt otroligt att det är ett system som är utvecklat utifrån egna empiriska studier av människor som handlar på blocket? I så fall kanske det är värt, eller åtminstone rimligt, att offra ett gäng potentiella kunder?

Tingningsavgift. Handpenning... ?

Blockettråden 2
Jag har aldrig haft problem med folk som kam och tittade på saker jag sålde på blocket, eller på happyride. Om jag inte minns fel köpte första som kam och tittade alltid varan. Däremot är min största problem på blocket tvärtom: att folk säger att som ska komma och titta, men inte dyker upp.

Blockettråden 2
269594420_4621318201295830_8856154809563806791_n.jpg

Säljer min distans/träningscykel som är special byggd och gjord för distans, träning och tävling. Inga växlar, smala däck och snabb. Den är enkel uppför och flyger fram på plan mark. Det är en unik cykel och du lär inte hitta en likadan.

Tillbaka
Topp