Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Byter till höstdäck och först när luften är utsläppt slår det mig: ena cykelpumpen ligger i bilen frun tog till jobbet, den andra ligger i bilen som står på bilverkstan och väntar på nya däck. Vill inte offra en par tre kolsyrepatroner, så vad göra om man ska ut på lunchen?
Bilen som frun tog till jobbet idag brukar jag veckopendla till Sthlm med, och då har man självklart med sig sin cykel och allt som man måste ha för att hålla cykeln i fint skick – däribland en bra pump. Bilen som står på verkstan har punka, så jag slängde in pumpen, som normalt sett står i hallen, för att kunna stanna på vägen dit och fylla på luft utifall det hade behövts.Varför förvarar du cykelpumpar i bilen? Har du ofta punkor på bilarna?
Skall man inte sprida golvpumpar? Jag har en hemma, en i bilen och en på jobbet....Varför förvarar du cykelpumpar i bilen? Har du ofta punkor på bilarna?
du verkar ju ha en viss pumpbrist sedan tidigare, så bota den med att köpa en pump till;)?
eller används fjädringspumpen?
vad är det förresten för pump på bilden?
pump i bilen hör till livets nödtorft, plus en lagningssats så man kan laga punka utan att besvära en verkstad:)Bilen som frun tog till jobbet idag brukar jag veckopendla till Sthlm med, och då har man självklart med sig sin cykel och allt som man måste ha för att hålla cykeln i fint skick – däribland en bra pump. Bilen som står på verkstan har punka, så jag slängde in pumpen, som normalt sett står i hallen, för att kunna stanna på vägen dit och fylla på luft utifall det hade behövts.
Punkan på bilen beror på en skev/trasig fälg. Jag har ännu inte tillräckligt starka nypor för att kunna kränga av ett bildäck.pu
pump i bilen hör till livets nödtorft, plus en lagningssats så man kan laga punka utan att besvära en verkstad:)
Skall man inte sprida golvpumpar? Jag har en hemma, en i bilen och en på jobbet....
Händer mig tre gånger per dag på min nya jobb-pc. Supporten skickade en ny, men i paketet låg en mobil ?Bra start på dagen. #ilandsproblem
Det hade varit mer kränkande om det legat penna och papper i paketet.Händer mig tre gånger per dag på min nya jobb-pc. Supporten skickade en ny, men i paketet låg en mobil ?
Har man punkat på vägen till jobbet och byggt upp något halvdant med minipumpen känns det lyxigt att kunna pumpa till korrekt tryck med en golvpump med manometer när jag är på jobbet.Vet inte. Jag använder pumpen när jag tar cykeln, så pumpen står i förrådet tillsammans med två cyklar. För jobbpendling har jag en handpump i ryggsäcken. Mina däck tappar inte ofta luft i jobtimmarna.
Har man punkat på vägen till jobbet och byggt upp något halvdant med minipumpen känns det lyxigt att kunna pumpa till korrekt tryck med en golvpump med manometer när jag är på jobbet.
Visa bilaga 529517
Men va fan....
Om det inte platsar i visa din misär så kunde det varit värre.Hur kunde det ha varit värre?
Om det inte platsar i visa din misär så kunde det varit värre.
Mmm, det har ju hänt att man har klickat på någon extra pryl för att slippa frakt...Man kunde hade brutit nyckelbenet när man tryckte på "köp"?
Men ser nu att de faktiskt kunde ha varit värre: Bengt-re kunde har haft varor för 499 kr i korgen.
På vilket sätt hade det varit värre om jag haft varor för en krona mer när jag tryckte på köp?Man kunde hade brutit nyckelbenet när man tryckte på "köp"?
Men ser nu att de faktiskt kunde ha varit värre: Bengt-re kunde har haft varor för 499 kr i korgen.
På vilket sätt hade det varit värre om jag haft varor för en krona mer när jag tryckte på köp?
Såg det efter jag klickat köp.... lite störande, men åas - det kunde varit värre. 74 sek kostar ju kaffe med fralla så...Mmm, det har ju hänt att man har klickat på någon extra pryl för att slippa frakt...
Ovanstående inlägg är bra exempel på hur forum-uppdelat-i-kategorier-trollen försöker avleda de rättfärdigas fokus från den egentliga frågan, bra försök!
Jag ser den här tråden som ett ställe att dumpa saker som inte är värdiga Happys bästa tråd (Visa din misär alltså), då klingar ilskan av lite.Aaaah, det var skönt att sätta fingret på irritationen och spy ur sig lite.
Men frakten hade varit 0,2% mindre per krona i inköp, alltså bättre.Psykologiskt.
Men frakten hade varit 0,2% mindre per krona i inköp, alltså bättre.
Fast han var ju 2 kronor* från fri frakt. "Fri frakt över 499 kr" betyder ju >499, inte >=499.Ja, men då resonerar du rationellt. Psykologiskt är det värre om man är bara en enda krona ifrån fri frakt.
EDIT: eller kanske är du en helt rationell person?
Fast han var ju 2 kronor* från fri frakt. "Fri frakt över 499 kr" betyder ju >499, inte >=499.
* Eller 1:01 då
Ja, såklart du skrev det! Jag läste för dåligt!Precis! Darför skrev jag att det kunde har varit värre, men Der Kaiser var inte överens.