D
Deleted member 78355
Guest
Det kunde ha varit mycket värre!-tråden
Frågan är om den här diskussionen kunde vara värre?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Frågan är om den här diskussionen kunde vara värre?
Axiom: En diskussion om huruvida en diskussion kunde vara värre är värre än en diskussion om det kunde varit värre.Kanske. Ska vi diskutera kring det?
Axiom: En diskussion om huruvida en diskussion kunde vara värre är värre än en diskussion om det kunde varit värre.
Sats: Det finns alltid en diskussion som är värre än den man har.
Bevis: Lämnas som övning åt den intresserade läsaren.
Så, nu slipper ni diskutera det.
Axiom: En diskussion om huruvida en diskussion kunde vara värre är värre än en diskussion om det kunde varit värre.
Sats: Det finns alltid en diskussion som är värre än den man har.
Bevis: Lämnas som övning åt den intresserade läsaren.
Så, nu slipper ni diskutera det.
[svammel]Som tur har Gödel dock bevisat att det alltid finns saker kring diskussioner man kan diskutera.
Just det... känns redan nycket bättre!Fast han var ju 2 kronor* från fri frakt. "Fri frakt över 499 kr" betyder ju >499, inte >=499.
* Eller 1:01 då
Om man gillar diskussioner där det inte går att avgöra vad som är rätt och fel så.
Finns det alltså moraliska frågor som saknar korrekt svar? Hur ställer sig moralisterna till detta?
Vad är då värst som orsak att cykla emot rött:Det gäller väl nästan alla diskussioner i den här tråden.
Flest moraliska frågor har rätt svar, det är bara att svaret skiljer sig mellan olika personer.
Vad är då värst som orsak att cykla emot rött:
1) Inga bromsar på cykeln på grund av dåligt underhåll
2) att man bara skiter i det
3) att man inte såg ljuset (för att man pillade på mobilen)
4) att man inte visste att rött betyder stanna
Om vi omformulerar Bengt-re:s fråga till vilka av 1-4 som inte är värst då?Det är OT. Tråden handlar om saker som kunde ha varit värre, inte om vad är värst.
Om vi omformulerar Bengt-re:s fråga till vilka av 1-4 som inte är värst då?
Här jobbar man en natt och så försvinner tråden iväg långt bortom diskuterandet/trollandet.Ja, men då resonerar du rationellt. Psykologiskt är det värre om man är bara en enda krona ifrån fri frakt.
EDIT: eller kanske är du en helt rationell person?
Här jobbar man en natt och så försvinner tråden iväg långt bortom diskutera det/trollandet.
Svar: Ibland, men jag brukar nästan alltid försöka komma upp i fri frakt-summa när jag köper från sådana ställen.
Å andra sidan handlar jag oftast från bike24, som ju inte har fri frakt alls, och försöker då samla på mig till ett större inköp för att dels minimera frakt/pryl, och dels få färre totala inköp.
Nån annan än jag själv får värdera rationaliteten i det hela.
Ja, jäklar, det har jag aldrig tänkt på, har väl inte brytt mig när jag varit över 250€...Bike24 halverar dock frakten ovan en vis summa. Jag har hamnat där då och då och förstodde inte logiken till någon på happy visade mig på det.
Ja, jäklar, det har jag aldrig tänkt på, har väl inte brytt mig när jag varit över 250€...
Nu slog det mig! Nu fattar jag varför jag blir så irriterad på den här tråden! Heureka! Och genast omvandlar min hjärna det till en konspiration...
Happy ska INTE vara indelat i kategorier, INTE! Men det här tråden är någons ondskefulla plan för att vi ska hamna där genom nudging, USCH!
"Visa din misär-tråden" var ett fantastiskt sammelsurium av misär på olika nivåer, precis som det ska vara! Allt ifrån rester av scrotum på sadelstolpe (ni som vet, ni vet) till "åh nej, jag kan inte ha min favorittröja idag-ish". Men näääää! Helt plötsligt drabbas hela forumet av kollektiv misär-skam och nickar införstående i påståendet att saker och ting minsann inte är äkta misär, eftersom saker och ting kunde varit värre! Allt kan alltid vara värre, ALLTID!
Aaaah, det var skönt att sätta fingret på irritationen och spy ur sig lite.
God jul!
Inte mycket. Sprang 50 meter med hunden igår och skadade uppenbart ett ledband i knät. Inte bra att gå och att cykla är inte att tänka på.
Man kunde förstås ramlat och dött.
Cyklade 60 km idag och favoritbaren visade sig vara stängd, så istället för en cortado i solen var jag tvungen att sitta i skuggan fast även där med en cortado.. Det var ju jättekallt. ?
Om du nu befinner dig i ett land där dom serverar cortado, så tycker jag faktiskt inte ett dugg synd om dig!Cyklade 60 km idag och favoritbaren visade sig vara stängd, så istället för en cortado i solen var jag tvungen att sitta i skuggan fast även där med en cortado.. Det var ju jättekallt. ?
Om du nu befinner dig i ett land där dom serverar cortado, så tycker jag faktiskt inte ett dugg synd om dig!
Vet inte om barägaren på den öppna baren vi hittade ville att vi skulle springa iväg.med hans koppar. ?Var koppen så tung att du inte orkade släpa den med ut i solen på andra sidan huset?
Heter inte tråden det kunde vara MYCKET värre? ?Om du nu befinner dig i ett land där dom serverar cortado, så tycker jag faktiskt inte ett dugg synd om dig!
Absolut kunde det. Kunde ju varit Campagnolodelar som stulits!?€10 million worth of bike parts stolen in Shimano heist
If ongoing supply chain constraints weren’t enough, organised crime is now targeting the cycling industry.cyclingtips.com
kan det bli värre? (Bortser från fall där människoliv sätts på spel)
Ja, det kunde det men dom kartongerna lämnade man...Absolut kunde det. Kunde ju varit Campagnolodelar som stulits!?
Jaha, då är det nog lika bra att moderatorerna stänger tråden innan kriget bryter ut.Ja, det kunde det men dom kartongerna lämnade man...
"The truck was emptied, with the exception of nine unwanted boxes of low-end components."
€10 million worth of bike parts stolen in Shimano heist
If ongoing supply chain constraints weren’t enough, organised crime is now targeting the cycling industry.cyclingtips.com
kan det bli värre? (Bortser från fall där människoliv sätts på spel)
Det kanske rör sig om en välgärning. I brist på elcyklar kommer nu folk att i stället välja riktiga cyklar. Elförbrukningen går ner och priset på el sjunker därmed. Detta samtidigt som folkhälsan förbättras och kostnaderna för livsstilsrelaterade sjukdomar går ner. Folk blir friskare och lever längre och har mer pengar över till det viktiga i livet. Mer glädje och lycka!Ingen som har kommenterat kan ha läst artikeln tillräckligt noga, jfr "The Shimano e-bike parts". Det kunde ju ha varit delar till "riktiga" cyklar...
Ja, det kunde det men dom kartongerna lämnade man...
"The truck was emptied, with the exception of nine unwanted boxes of low-end components."
Skulle kolla grafen över kadens när jag kom hem idag. Men det fanns ingen graf eller några värden alls i passet. Tänkte att batteriet nog var slut. Gick ut och kollade cykeln men det fanns ingen sensor öht. Ingen data på de två tidigare passen heller märkte jag, på passet innan dess tog grafen slut 20 min innan jag kom hem så ja, den finns väl därute någonstans. Men det kunde varit värre.
bike24 har dock halverad frakt vid någon kostnad.Här jobbar man en natt och så försvinner tråden iväg långt bortom diskuterandet/trollandet.
Svar: Ibland, men jag brukar nästan alltid försöka komma upp i fri frakt-summa när jag köper från sådana ställen.
Å andra sidan handlar jag oftast från bike24, som ju inte har fri frakt alls, och försöker då samla på mig till ett större inköp för att dels minimera frakt/pryl, och dels få färre totala inköp.
Nån annan än jag själv får värdera rationaliteten i det hela.
Mjo säkert, orkade inte gräva i det i appen på telefonen. Men det var ett tag sedan nu, tvek på att den ligger kvar. Men visst, nästa runda kan man ju köra där bara för att.Kan du inte ser precis var den är då?
Aj. Har du förfrusit dem, eller vad har hänt?Det gör ont i fingrarna, och känseln är i det närmaste obefintlig. Svårt att plocka upp legget ur plånboken på utlämningsstället.
Visa bilaga 542226
Har åkt lite skidor. Tror inte att jag har förfrusit dem. De blir så när det blir kallt. Känsliga små jävlar.Aj. Har du förfrusit dem, eller vad har hänt?