Snyggt!
Frun min kör lite nyare mafac racer med moderna reglage och det fungerar fint men jag tycker du ska behålla de gamla! Riktigt snygga! Gamla cyklar behöver inte hoods imo heller.
Min fru och jag har båda kört många många mil med styr-änds-reglage och det är en jäkla bra kompromiss. De är indexerade till 9-delat vilket eventuellt stämmer för dig (vet ej) men med ett vred på sidan kan man skifta till helt indexerat. Perfekt om något strular och man behöver hanka sig hem med ett böjt växelöra eller liknande. (Man kan även flytta ner reglagen på ramen om en wire går av, skifta vilken som styr fram/bak och köra allt från 5-10 delad kassett. Jag är stort fan. Nackdelen är att man någon gång i början växlar med knät när man står upp i en backe men man vänjer sig fort. Sedan är de absolut inte lika bra som moderna indexerade men de är ju en kompromiss :)
Tyvärr verkar de ha gått upp i pris. Innan pandemin kostade de 500kr men finns kanske på köp o sälj.
Ang skruven borde du försöka ta reda på vad det är för gänga. Har du tur passar någon av de modernare skruvarna till bromsar.