Retro mtb:s!!!
Har bytt fjäder och monterat växeln men jag tycker inte att den spänner nog ändå ?Dags för en uppdateringsbild nu :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har bytt fjäder och monterat växeln men jag tycker inte att den spänner nog ändå ?Dags för en uppdateringsbild nu :)
öh? den är helt ny?!Har bytt fjäder och monterat växeln men jag tycker inte att den spänner nog ändå ?
Är det verkligen fjädern som är problemet? Inget annat som kärvar? Vajrar/höjen, reglage, eller kanske någon av länkarna i själva växeln som går trögt?Har bytt fjäder och monterat växeln men jag tycker inte att den spänner nog ändå ?
Det finns kanske folk som tycker den är fin?Jag måste bara fråga en sak.
En Crescent som är omlackad till en Scott får massa lajks. Är det ironi eller har jag missat något?
Har nya vajrar osv, funkade bra med acera växeln som satt på när jag tog bilden så vet inte riktigt vad det skulle vara annars ?Är det verkligen fjädern som är problemet? Inget annat som kärvar? Vajrar/höjen, reglage, eller kanske någon av länkarna i själva växeln som går trögt?
En bild kanske kan lösa gåtan?Har nya vajrar osv, funkade bra med acera växeln som satt på när jag tog bilden så vet inte riktigt vad det skulle vara annars ?
Ok. Då låter det ju som växeln. Men jag har aldrig varit med om att fjädern i en växel blivit svagare, och fjädrar brukar inte bli märkbart svagare med tiden. Jag har haft problem med en gammal XT-bakväxel som inte växlade ner som den skulle, men det var själva växeln som blivit trög och fått för hög friktion i sina rörliga delar.Har nya vajrar osv, funkade bra med acera växeln som satt på när jag tog bilden så vet inte riktigt vad det skulle vara annars ?
Vet inte årsmodell men fin var den ?På tal om cyclepro. Nån som vet årsmodell på denna?
Visa bilaga 518052
Jag har en 2002 med den klassiska lacken. Säljaren verkar tro denna är nyare. Jag vet inte hur de såg ut de sista åren....Vet inte årsmodell men fin var den ?
Jag hade en 96a å den va svart med gulröda dekaler , sen kom de väl med skandiumramar runt sekelskiftet med samma färgsättning som ovan. Så nånstans därimellan gissar jag !?På tal om cyclepro. Nån som vet årsmodell på denna?
Visa bilaga 518052
Jag hade en 96a å den va svart med gulröda dekaler , sen kom de väl med skandiumramar runt sekelskiftet med samma färgsättning som ovan. Så nånstans därimellan gissar jag !?
Tycker oxå att gaffeln verkar nyare ut (reba? ) ,
judy XC satt det på de gamla eller
judy SL på värstingen med xtr
Mange
Det där typsnittet på loggan kom tidigast 1999, jag har en Ambush årsmodell ’98 och den har det gamla/klassiska typsnittet på loggan. Tror att det nya kom året efter, dvs 1999, men kan ha varit ytterligare nåt år senare.På tal om cyclepro. Nån som vet årsmodell på denna?
Visa bilaga 518052
Tror du den blå är tidigare och senare än svart röd silver? Jag tycker den senares framtriangel ser lite "modernare" ut.Det där typsnittet på loggan kom tidigast 1999, jag har en Ambush årsmodell ’98 och den har det gamla/klassiska typsnittet på loggan. Tror att det nya kom året efter, dvs 1999, men kan ha varit ytterligare nåt år senare.
Jag tror det kan vara nåt sånt. Har inte koll på 90 tals MTB men gaffeln är troligen äldre än 2001Är det inte snarare runt 98?
Med den bakväxeln skulle jag säga 95 -96, gaffeln kan ju ha tillkommit senare?
Garanterat ingen 2002. Jag hade en 2002a, och den såg helt annorlunda ut.
Mer åt det hållet, men vill minnas att min var röd där den är svart. Kan bilden visa en 2001a? Min kom med en RockShox Duke-gaffel.
Som min?Mer åt det hållet, men vill minnas att min var röd där den är svart. Kan bilden visa en 2001a? Min kom med en RockShox Duke-gaffel.
Hur stora storlekar fanns det, väldigt lång headtube på den ramen jämfört med min 20"(pinnacle)där möts rören vid headtuben.
Det ska vara 22'' enligt säljaren. Har dålig koll på om det är L eller XL.Hur stora storlekar fanns det, väldigt lång headtube på den ramen jämfört med min 20"(pinnacle)där möts rören vid headtuben.
Edit. På gaffeln...det är nog svårsvetsat. Gaffeln är nog eftermonterad.Måste väl vara hemmasvetsat fäste för skivbromsok på den gaffeln?