Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack för att du tog dig tid att svara. Jag tänkte bara förtydliga ett par saker så att vi undviker missförstånd här.Cyklade där i sällskap av två barn en gång när det kom en tour de france lycraklädd man på kolfiberhoj i typ 40 km/h åt fel håll i "aeroställning" så alla fick kasta sig åt sidan. Ganska uppenbart att det är säkrare att cykla på rätt sida. Det är såna som du som skapar alla dålig stämning i cykeltrafiken, sjukt onödigt enligt mig. Jag vill bara njut av min tur inte behöva tjafsa med surgubbar och rättshaverister. Visa lite hänsyn bara, inte svårare än så:)
Tidigt imorse så var det mjukt vet inte hur det blev senare men nu halvtolv regnar det iaf inne i city.Hur är det där ute (stockholm) Styrande eller mjukt slask som man kör rakt igenom?
Det ska frysa på.Tidigt imorse så var det mjukt vet inte hur det blev senare men nu halvtolv regnar det iaf inne i city.
Heja alla som trotsade Franklin och cyklade idag!
Blöt. Det är hur jag skulle vilja beskriva dagen.
Ser inte fram emot imorgon. Blir säkert spårig is med ett lager av snö ovanpå. Funderar på att köra knäskydd under byxorna i och med att vurpa känns garanterat nästan.
Jo, egentligen.Är det då inte bättre med knäskydd ovanpå byxorna?
Stilen är superviktig och det blir bara så fel med synliga knäskydd vid pendling.
Jo, egentligen.
Ska köra ett kort misärpass och bedöma läget ikväll.
Det blir bra med lite feta sulor. Ska se om jag hinner fixa en egolapp så att drivlinan kan hållas lite fri från saltklägg i alla fall. Gummiduk är inhandlad, nu är det bara tiden för att klippa till och montera som jag ska hitta någonstans.Svaret syns i inlägget ovanför…..?
Hellre det än trängsel.Hurra. Äntligen.
Rejäl byig vind: sida/mot. Massa isig blötsnö i nyllet. Oplogat alternativt kockig sorbet-modd. Glamour.
Folktomt.
Cyklar Råcksta - Kista dagligen. MB helt klart. Tog min gravel med dubb imorse 09 samt hem igen efter att allt äckel fryst vid 13, helt livsfarligt bägge turerna, men roligt med rätt cykel! Imorgon blir det hemmakontor!Ska ner till tjockholm i morgon och ska cykla från kontoret på onsdag kväll och till kontoret på torsdag morgon. Danderyd till Råcksta via centrum (vägra cykla genom Solna och Sundbyberg). Vilken cykel ska man ta, crossen med ”smala” dubbdäck eller den gamla mountainbiken med feta dubbdäck?
Har en gammal mtb skodd med Nokian Freddie's Revenz.Blir mysigt när det fryser inatt! Får leta fram 26” hjulen med 2,1” dubbdäcken till imorrn. Behövs 2 dagar per år, imorrn är en av dagarna.

Cross funkar bra! I dag spårade det lite i morse, men för det mesta inte, som någon ovan sade var vinden ett större irritationsmoment än underlaget. På hemvägen var det hellugnt, och meeedvind.Ska ner till tjockholm i morgon och ska cykla från kontoret på onsdag kväll och till kontoret på torsdag morgon. Danderyd till Råcksta via centrum (vägra cykla genom Solna och Sundbyberg). Vilken cykel ska man ta, crossen med ”smala” dubbdäck eller den gamla mountainbiken med feta dubbdäck?
Anständiga tider happens to other people, men borde kunna vara lite halvanständig på vägen hem på onsdag. Vi får höras vidare!Cross funkar bra! I dag spårade det lite i morse, men för det mesta inte, som någon ovan sade var vinden ett större irritationsmoment än underlaget. På hemvägen var det hellugnt, och meeedvind.
Kanske formationsåkning onsdag eller torsdag, om du håller dig till anständiga tider?
Å så säger de unga inte bryr sig??Alla typer av underlag i Stockholms norra förorter. Kortare bitar perfekt sopsaltade och bara, men till största delen knögglig och spårig isbark. På vissa cykelbanor hade de valt att ploga och sanda istället för sopsalta.
Dagens höjdpunkt var när jag stannade till för att släppa ut lite luft ur framdäcket och en 12(?)-åring saktade in och frågade om allt var ok![]()
Klart vinden vänder till hemfärd.Rullade på bra med 40 mm löst pumpade dubb. Benen kändes lite trötta från gårdagen. Hade gärna sluppit motvinden också.....fast kan bli bli skönt hemåt dårå!
Vinterviken känns som ett säkert kort för dödsis!Blandad kompott i söderort. Dödzknöggelis, bara ren dödsis och rensopat. Delar ut 2 pendlingssnöstormsdödsstjärnor. 240 dubb på 2,1” däck är ingen match mot sånt här. Bring it on bara!
Japp, YOLO som vi brukar säga :)Vinterviken känns som ett säkert kort för dödsis!