Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

20220209_171350.jpg

Hård sidvind imorse, hård sned motvind hem,
tänkte byta till odubbat fram oxå men fasen det blanknaggelis på flera ställen så jag fegar nog imorgon oxå eller ska man våga….!?
Mange

Man ska inte våga. Betänk hur stark du kommer att vara när skiten väl åker av...
Har (tyvärr) vägt skiten , framhjul dt swiss 1501 med icespiker pro ca 2480gr , det andra nåt snikmavic hjul med Continental top contact däck , slang i båda ca 1560gr och förmodligen bra mycket bättre rull på det!?
Ingen kommer ihåg en fegis , eller??
Mange

Har (tyvärr) vägt skiten , framhjul dt swiss 1501 med icespiker pro ca 2480gr , det andra nåt snikmavic hjul med Continental top contact däck , slang i båda ca 1560gr och förmodligen bra mycket bättre rull på det!?
Ingen kommer ihåg en fegis , eller??
Mange
Det blir ändå skitväder med snöblandat regn nästa vecka, så vänta med att byta.

Trivsam tur idag hem till mina föräldrar idag, grått men inget regn och blir alltid gott när man får en kom varm kaffe och semla när man kommer fram!

Lite off topic kanske men en fråga, funderade på en ny regnjacka att ha vid pendling. Såg denna Haglöfs l.i.m jacket idag, tror ni en sån kan funka? Rent goretex skal liksom och väldigt clean i grått

https://www.haglofs.com/se/sv-se/l.i.m-jacket-men/p/604542-2A5.html?

Trivsam tur idag hem till mina föräldrar idag, grått men inget regn och blir alltid gott när man får en kom varm kaffe och semla när man kommer fram!

Lite off topic kanske men en fråga, funderade på en ny regnjacka att ha vid pendling. Såg denna Haglöfs l.i.m jacket idag, tror ni en sån kan funka? Rent goretex skal liksom och väldigt clean i grått

Det enda jag kan se som ett "problem" med den jackan, är att den inte verkar vara lite extra lång baktill som de flesta mer cykelspecifika jackor oftast är. Annars var den snygg tycker jag och borde funka.

Som alltid på happy så tipsar man om det man själv har ?, alltså https://www.craftsportswear.com/sv/...MIr9LjqPP69QIV00iRBR1IGQNvEA0YAiABEgIxJ_D_BwE

Tidig hempendling i lätt medvind och lätt duggregn. Något snabbare än i morse, men fortfarande sjukt långsam pga otränad och massa andra ursäkter. Hoppas mina sprillans dubbdäck var nöjda över att bli inkörda på knappt mätbara watt.

Igår var det blötsnö och allmänt eländigt och jag anlände till jobbet med genomblöta byxor vilket innebar att jag fick sitta barbent på kontoret fram till frukost medan byxorna torkade på elementet.

Idag var det fritt från nederbörd, men det kändes ändå jobbigare på något sätt. Vet inte om det blåste åt fel håll eller om jag bara har en dålig dag, men det kändes bara allmänt tungt.

För att återkoppla till gårdagen så beställde jag ett par Rainlegs igår, så nu kommer det aldrig bli blötväder igen. Varsågoda!

Ser ut att bli både minus och nederbörd de närmsta 10 dygnen i Estoccolmo så mina dubbdäck får sitta kvar.

Pendlingen var helt odramatiskt. Nu på vintern så försöker jag få pendlingen till återhämtningspass eller distansfart. För mig innebär det ca 200 W (eller mindre). Med 3 bar i dubbdäcken, ryggsäck och vinterpansarvagnen uppför Götgatsbacken blir ju knappt styrfart. :-)

Men faktiskt rätt trivsamt att inte hetsa alls utan bara fokusera på att pulsen inte skall sticka iväg. Mysigt nästan.

Ser ut att bli både minus och nederbörd de närmsta 10 dygnen i Estoccolmo så mina dubbdäck får sitta kvar.

Pendlingen var helt odramatiskt. Nu på vintern så försöker jag få pendlingen till återhämtningspass eller distansfart. För mig innebär det ca 200 W (eller mindre). Med 3 bar i dubbdäcken, ryggsäck och vinterpansarvagnen uppför Götgatsbacken blir ju knappt styrfart. :-)

Men faktiskt rätt trivsamt att inte hetsa alls utan bara fokusera på att pulsen inte skall sticka iväg. Mysigt nästan.

Sedan kan du ju cykla och tänka för dig själv: "Jaja, cykla om mig ni bara, jag tar er i vanliga fall, det här är min recovery ride medan du flåsar som en tjur!" ?

Tillbaka
Topp