Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Flashback till när förra pendlarcykeln drog sin sista suckKnakade förfärligt på stora klingan. Upptäckte att en klingbult var borta och en lös...
![]()
Om mellandrevet var så där slitet så var nog dax ,Flashback till när förra pendlarcykeln drog sin sista suck
Visa bilaga 538682
Passerade cykelköket och donerade den på vägen hem
Man ska inte våga. Betänk hur stark du kommer att vara när skiten väl åker av...Hård sidvind imorse, hård sned motvind hem,
tänkte byta till odubbat fram oxå men fasen det blanknaggelis på flera ställen så jag fegar nog imorgon oxå eller ska man våga….!?
Mange
Har (tyvärr) vägt skiten , framhjul dt swiss 1501 med icespiker pro ca 2480gr , det andra nåt snikmavic hjul med Continental top contact däck , slang i båda ca 1560gr och förmodligen bra mycket bättre rull på det!?Man ska inte våga. Betänk hur stark du kommer att vara när skiten väl åker av...
Det blir ändå skitväder med snöblandat regn nästa vecka, så vänta med att byta.Har (tyvärr) vägt skiten , framhjul dt swiss 1501 med icespiker pro ca 2480gr , det andra nåt snikmavic hjul med Continental top contact däck , slang i båda ca 1560gr och förmodligen bra mycket bättre rull på det!?
Ingen kommer ihåg en fegis , eller??
Mange
Det blir ändå skitväder med snöblandat regn nästa vecka, så vänta med att byta.
Mörby station, right?
Visst ser det ut att vara Mörby station.Mörby station, right?
Stämmer bra!Mörby station, right?
Det enda jag kan se som ett "problem" med den jackan, är att den inte verkar vara lite extra lång baktill som de flesta mer cykelspecifika jackor oftast är. Annars var den snygg tycker jag och borde funka.Trivsam tur idag hem till mina föräldrar idag, grått men inget regn och blir alltid gott när man får en kom varm kaffe och semla när man kommer fram!
Lite off topic kanske men en fråga, funderade på en ny regnjacka att ha vid pendling. Såg denna Haglöfs l.i.m jacket idag, tror ni en sån kan funka? Rent goretex skal liksom och väldigt clean i grått
https://www.haglofs.com/se/sv-se/l.i.m-jacket-men/p/604542-2A5.html?
Som alltid på happy så tipsar man om det man själv har ?, alltså https://www.craftsportswear.com/sv/...MIr9LjqPP69QIV00iRBR1IGQNvEA0YAiABEgIxJ_D_BwETrivsam tur idag hem till mina föräldrar idag, grått men inget regn och blir alltid gott när man får en kom varm kaffe och semla när man kommer fram!
Lite off topic kanske men en fråga, funderade på en ny regnjacka att ha vid pendling. Såg denna Haglöfs l.i.m jacket idag, tror ni en sån kan funka? Rent goretex skal liksom och väldigt clean i grått
https://www.haglofs.com/se/sv-se/l.i.m-jacket-men/p/604542-2A5.html?
Skönt att du fick börja på riktigt.Första pendlingen på nästan två månader. En härlig dag att starta på - snöblandat regn, motvind och jämngrått.
Du var alltså snabbast och de andra tog rulle på dig?Ganska vindstilla om än blött.
Tre snabba killar bakom mig från Skanstull till LIDL i Årsta ungefär innan vi skildes åt.
Vek ner mig och bytte igår och vilken j-vla skillnad….Man ska inte våga. Betänk hur stark du kommer att vara när skiten väl åker av...
Ser ut att bli både minus och nederbörd de närmsta 10 dygnen i Estoccolmo så mina dubbdäck får sitta kvar.
Pendlingen var helt odramatiskt. Nu på vintern så försöker jag få pendlingen till återhämtningspass eller distansfart. För mig innebär det ca 200 W (eller mindre). Med 3 bar i dubbdäcken, ryggsäck och vinterpansarvagnen uppför Götgatsbacken blir ju knappt styrfart. :-)
Men faktiskt rätt trivsamt att inte hetsa alls utan bara fokusera på att pulsen inte skall sticka iväg. Mysigt nästan.