liveforthis
Aktiv medlem
[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden
Med gjort hemmagjorda mini semlor
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Verkar vara den äckliga mandelmassan som är värst också!Ca 40 miljoner st per år. Miljöbovar! ;) https://www.expressen.se/nyheter/klimat/sa-paverkar-ditt-semmelatande-klimatet/
Jag fattar inte om det är enpack eller tvåpack? Antingen är den jäkligt dyr eller också är de rätt billiga för att vara Ica Maxi.Jag har sneglat på utbudet i min matbutik några gånger nu men det här är rätt avtändande imho.
Någon borde göra en "Riktig semla görs på mjöl, mandel, jäst och vatten"-reklam?
Visa bilaga 541667
Hur tänker ni? Blunda för allt "onaturlig" de hällt i och köpa ändå?
Om jag minns rätt så var det 2-pack boxen jag smygfotade!Jag fattar inte om det är enpack eller tvåpack? Antingen är den jäkligt dyr eller också är de rätt billiga för att vara Ica Maxi.
Det beror nog på. Semlorna från Ica Maxi i Nacka är riktigt bra, men kostar åas 65 kr för två stycken. Vilket Maxi var detta?Om jag minns rätt så var det 2-pack boxen jag smygfotade!
45 kr för 1 semla på t.ex. Vetekatten kanske är trevligare än 2 semlor för samma pris på Maxi?
Jag åt en kardemummasemla härom dagen som nog var baserad på en klassisk kardemummabulle helt enkelt. Riktigt god! ?Lokala butiken säljer kanelbullesemlor. Känns så fel att det bara måste funka?
+1! Från systrarna Helin serverad på jobbet. Den var bra men hade velat ha mer mandel och grövre massa.1 (årets första).
Om du känner så kanske det kan vara läge att halvera dosen?2 idag och 2 igår. Väldigt gott när man äter. Inte lika gott efter…
Tål inte laktos...0 som alltid, har dock köpt 6 st den senaste veckan.
Kan det här kanske vara något till nästa år?Tål inte laktos...
Så fort något skall vara anpassat till miffon så skall de ta bort allt någon inte tål, så blir vegan, latos, gluten, nöt och ägg fritt.... Inge bitter....Kan det här kanske vara något till nästa år?
Laktos och glutenfria ska de vara.
https://www.bakemyday.se/product/gluten-och-laktosfri-semla-2-pack/
Var inte alls svårt att hitta semlor som bara var laktosfriaSå fort något skall vara anpassat till miffon så skall de ta bort allt någon inte tål, så blir vegan, latos, gluten, nöt och ägg fritt.... Inge bitter....
Hmmm... jag får väl leta bättre då.... nästa år.Var inte alls svårt att hitta semlor som bara var laktosfria
Den är faktiskt riktigt godSå fort något skall vara anpassat till miffon så skall de ta bort allt någon inte tål, så blir vegan, latos, gluten, nöt och ägg fritt.... Inge bitter....
Det ju en ide… men de var ju så småOm du känner så kanske det kan vara läge att halvera dosen?![]()
Fel ände av landet för din del, men vegansemlorna från Bröd å Sånt på Axel Dahlströms torg är faktiskt riktigt goda. Minns inte vad de använder istf grädde, men de har fått till smak och konsistens bra.Så fort något skall vara anpassat till miffon så skall de ta bort allt någon inte tål, så blir vegan, latos, gluten, nöt och ägg fritt.... Inge bitter....
Vägde mig imorse. Idag blir det 0 (noll) semlor. Liksom alla andra dagar inom överskådlig framtid.
128 semlor på tre månader är alltså inte ens en och en halv semla per dag. Hävdar att om jag gick in för det skulle jag inte ha några problem att slå hans notering. Däremot skulle jag inte gå ner 10 kg i vikt med mindre än att någon annan ytterst stark drivkraft för detta fanns.