[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Med gjort hemmagjorda mini semlor
IMG_20220228_155948_536.jpg

Jag har sneglat på utbudet i min matbutik några gånger nu men det här är rätt avtändande imho.
Någon borde göra en "Riktig semla görs på mjöl, mandel, jäst och vatten"-reklam?

Visa bilaga 541667

Hur tänker ni? Blunda för allt "onaturlig" de hällt i och köpa ändå?
Jag fattar inte om det är enpack eller tvåpack? Antingen är den jäkligt dyr eller också är de rätt billiga för att vara Ica Maxi.

Bokade semlorna igår, idag en 5km promenad för upphämtning runt lunchtid.
Köpte 4 stycken till 3 personer eftersom osymetri i kartong kan bidra till misär när det kommer till bakverk.
Nu har jag inmundigat årets fastlagsbulle och skänker ett stort tack till Droppens konditori för en utmärkt produkt.

Då återstår problemet med den sista ensamma semlan i kartongen, slänga är helgerån men ingen i familjen orkar fler.
Imorgon är det onsdag så det blir ett par timmars grubblande innan tidsfristen går ut.

Så fort något skall vara anpassat till miffon så skall de ta bort allt någon inte tål, så blir vegan, latos, gluten, nöt och ägg fritt.... Inge bitter....
Fel ände av landet för din del, men vegansemlorna från Bröd å Sånt på Axel Dahlströms torg är faktiskt riktigt goda. Minns inte vad de använder istf grädde, men de har fått till smak och konsistens bra.

Det är klart att man kan. Man kan också ge släkt och vänner julklappar i juni istället för på julafton eller klä ut sig till påskkärring i oktober.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp