[OT] Köpläge på börsen?

[OT] Köpläge på börsen?
[OT] Köpläge på börsen?
Ska ryssbörsen öppna imorrn då? Det står väl bara ”när Moskvabörsen öppnar igen” i artikeln, inte när i tiden den faktiskt ska öppna.
Missade det. Tidigare har det sagts att Moskvabörsen skall öppna under onsdagen. Var 7.e dag är ju en onsdag, så det kan ju ske valbar onsdag. Enligt Thomas finns det risk att Putin konfiskerar utländsk egendom, så det spelar kanske ingen roll när den öppnar.

[OT] Köpläge på börsen?
Missade det. Tidigare har det sagts att Moskvabörsen skall öppna under onsdagen. Var 7.e dag är ju en onsdag, så det kan ju ske valbar onsdag. Enligt Thomas finns det risk att Putin konfiskerar utländsk egendom, så det spelar kanske ingen roll när den öppnar.
Googlade lite, och det kan nog vara så att den ev öppnar imorrn. Men den lär ju närapå raderas, och jag skulle inte stoppa in nåt om det ens går (får västerländska mäklare/aktörer ens handla där nu?)

[OT] Köpläge på börsen?
Är man lite långsiktig går det nog att göra fina klipp i ryska gruvor och energibolag när handeln öppnar.
Vi köper iphones och teslor från kina. kina handlar råvaror av ryssarna, så efterfrågan är garanterad.

[OT] Köpläge på börsen?
Är man lite långsiktig går det nog att göra fina klipp i ryska gruvor och energibolag när handeln öppnar.
Vi köper iphones och teslor från kina. kina handlar råvaror av ryssarna, så efterfrågan är garanterad.
Västländernas bilindustri köper råvaror från Rysslan, så antigen blir det rejäl inbromsning för vår bilindustri eller så letar sig råvarorna fram från Ryssland.

[OT] Köpläge på börsen?
Ja sörjer planet dock, skitkrig.

an-225-destroyed-1.jpg

[OT] Köpläge på börsen?
[OT] Köpläge på börsen?
Ryssarna kör om-jag-inte-öppnar-fönsterkuverten-så-kan-ingen-mäta-ut-mina-pengar-taktiken.
Man undrar ju lite vad de ekonomiskt kunniga i Ryssland, ex.vis på centralbanken, tycker om allt det här… Landet har ju alla förutsättningar att vara ekonomiskt framgångsrikt (råvaror, ingenjörskunnande, etc), men istället raserar man allt fullständigt.

[OT] Köpläge på börsen?
Vilket rally det blev i Sverige och Europa idag då, Sthlmsbörsen upp nästan 4%, och de flesta andra europabörser ligger 3-5% upp just nu.

[OT] Köpläge på börsen?
Möjligtvis von der Layens uttalande att Europa skulle klara sig utan rysk gas nästa vinter som fick gaspriserna att falla, men det vill jag se innan jag tror på.
Från DI idag: "Det finns ingen riktigt tydlig orsak till onsdagens kraftiga börsvändning. En del marknadsaktörer förklarade uppgången med förhoppningar om att torsdagens förhandlingar mellan ryska och ukrainska parter som kommer att hållas i Turkiet ska leda till en nedtrappning av kriget."

[OT] Köpläge på börsen?
Men har man sett det flygplanet själv från ett par meters håll bara på Arlanda och luktat på´t så tyckte ja hon var värd ett inlägg nu när hon passerat.

Bric, Bric, Bric, Bric, Bric.....

[OT] Köpläge på börsen?
Men har man sett det flygplanet själv från ett par meters håll bara på Arlanda och luktat på´t så tyckte ja hon var värd ett inlägg nu när hon passerat.

Bric, Bric, Bric, Bric, Bric.....
Jo, jag förstår. Om jag uppfattade det rätt skulle planet återuppbyggas framöver. Det kan vi ju hoppas på, då det är ett mäktigt flygplan.

Tillbaka
Topp