Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
vad är det för thermos? varit ute efter en som passar i flaskhållarenKaffe på ramen och kämpig skare att forcera, men bitvis klart värt det ?
Visa bilaga 541659
Köpt på XXL, den funkar fint i aluminiumhållaren efter ett litet tryck på hållaren så att den nyper fast och då sitter den som berget, tyvärr lite för liten för hållare i plast och coolfiber. Håller värmen riktigt bra under vintercyklingen och jag gillar aluhållarna så ??vad är det för thermos? varit ute efter en som passar i flaskhållaren
Efter ett par månaders uppehåll kom man äntligen ut på cykeln och in på Happyride igen bara för att se an massa diskussioner om ens cykel! ?
Så jag bjuder på en bild till på den så ni kan stirra er blinda på alla långa rör! ?
Visa bilaga 543162
Förstod det av allt jag läste. Blir återvinningsstationen imorgon med den ?Klart ocyklingsbar!
Förstod det av allt jag läste. Blir återvinningsstationen imorgon med den ??
Börjar fundera på om jag kan montera hop alla delar utan att ha några rör mellan? ?Det känns lite drastiskt. Kanske kan du såga bort alla rör som sticker upp från toppröret.
Köpt via Wiggle, CRC??Igår kom min nya ram, en Nukeproof scout 290 i Large. Planen är att bygga upp den innan helgen.
Visa bilaga 543164
Köpt via Wiggle, CRC??
Känner mig lite skyldig här :pEfter ett par månaders uppehåll kom man äntligen ut på cykeln och in på Happyride igen bara för att se an massa diskussioner om ens cykel! ?
Så jag bjuder på en bild till på den så ni kan stirra er blinda på alla långa rör! ?
Visa bilaga 543162

Det är lugnt! ? Har aldrig ens tänkt på att det röret skulle vara något som stör. För mig är det nämligen perfekt eftersom jag kan köra med 170mm droppern i botten så man slipper utstick. Men visst. Lägre rör och längre dropper hade kanske varit bättre? ??Känner mig lite skyldig här :p
Måste iallafall säga att din Raw-konvertering definitivt gjort lyft för det estetiska!
Själv var jag ute och rullade branter med mina korta rör igår. Måste få ner sadeln lite till :p
Visa bilaga 543227
Det är lugnt! ? Har aldrig ens tänkt på att det röret skulle vara något som stör. För mig är det nämligen perfekt eftersom jag kan köra med 170mm droppern i botten så man slipper utstick. Men visst. Lägre rör och längre dropper hade kanske varit bättre? ??
Edit: Frågan är mer hur lågt kan man trycka en sadel innan det blir för lågt och konstig ansträngning för benen?
Lite komiskt gällande att cykeln är rawad är att 2022 modellerna kommer i raw variant.. ?

Då kan du ju se om hardtailpartys analys av cykeln stämmer. Kanske står tidigare i tråden men i mitt huvud (utan att ha några detaljer) känns Honzo—>Scout som ett 1:1 byte, vad är anledningen till bytet?Då var Scouten byggd. Krånglade länge med droppern och den gamla crown racen (på svenska?) som satt som berget.
Men till slut så ordnade det sig. Allting från min Kona Honzo passade på Nukeproofen. Till och med min ovala klinga med 32t. Även fast crc/wiggle hävdade motsatsen. Det går nog till och med att få dit en 34t oval om man skulle vilja det. Nu återstår lite småfix men den är så gott som färdig. En ny gaffel står högt på önskelistan, får se när det blir.
Visa bilaga 543514
Visa bilaga 543515
Visa bilaga 543516
Då kan du ju se om hardtailpartys analys av cykeln stämmer. Kanske står tidigare i tråden men i mitt huvud (utan att ha några detaljer) känns Honzo—>Scout som ett 1:1 byte, vad är anledningen till bytet?
Typ 1:1,04 då :pJag är 183 och har kört på en medium honzo i nästan ett år. Nukeproofen är en Large.
Då kan du ju se om hardtailpartys analys av cykeln stämmer. Kanske står tidigare i tråden men i mitt huvud (utan att ha några detaljer) känns Honzo—>Scout som ett 1:1 byte, vad är anledningen till bytet?
Då var Scouten byggd. Krånglade länge med droppern och den gamla crown racen (på svenska?) som satt som berget.
Men till slut så ordnade det sig. Allting från min Kona Honzo passade på Nukeproofen. Till och med min ovala klinga med 32t. Även fast crc/wiggle hävdade motsatsen. Det går nog till och med att få dit en 34t oval om man skulle vilja det. Nu återstår lite småfix men den är så gott som färdig. En ny gaffel står högt på önskelistan, får se när det blir.
Visa bilaga 543514
Visa bilaga 543515
Visa bilaga 543516
Oåxen minsann…är det vid Göten?Visa bilaga 545101
Mest grus idag men MB31:an och utsikten över Roxen levererar ?
Tidigare mot Norsholm, utsikten är från Tångstad Fornborg, trevligt fikaställe.Oåxen minsann…är det vid Göten?
www.instagram.com

Blev en octane One sour, den skulle ha 1185 hjulbas och 460 reach. Och det motsvarande 2018 eccentric 29. Men när jag fick hem den och monterat ihop den så blev det 1245 hjulbas 480ish reach. Vilket motsvarar 2020 eccentric Evo 29. Men nöjd med ramen så långt bara kört 1 gång så de. Visa bilaga 550048Visa bilaga 550049Visa bilaga 550050Visa bilaga 550051Visa bilaga 550052
Tack o håller med gul va riktigt snyggt. Jag beställde största (L) . Samma kedjestagen står 420mm men mina är 430 ?Snygg ram och färg!
Då undrar jag om du inte fick en storlek större en du beställde ...
Slängde på butcher 2.6 bak idag, helt underbart väder och terräng. Allt kändes bara bättre med 2.6 bak, så ska försöka hitta något lättare och snabbare däck att köra , lite sugen på slaughter 2.8a bak
Ja det har jag kört innan ligger ett i källaren som är bra slut ?Eliminator är riktigt trevligt som bakdäck, snabbare men bara lite lättare.
Ja det har jag kört innan ligger ett i källaren som är bra slut ?
Ja vet vi är fler här hemma som kör mer el mindre alla modellerna från nya fast trak till butcher t7/t9Kan tillägga att Specialized däck från nya fabriken är bättre än den gamla, framförallt dämpningen.
Ett snöre är alltid från ena änden till den andra, men nu var ju inte det min fråga.Tja!
Hur långt är ett snöre , det beror ju på hur och var du trampar , din vikt.
Jag väger 100+ och kör typ 1.5-1.8 bar men är oxå feg och kör inte rakt över svårare hinder.
Börja med 1.8 å sänk efterhand om det funkar bra .
Mange
Ett snöre är alltid från ena änden till den andra, men nu var ju inte det min fråga.
Men om du e 100+ och gör 1.5-1.8 så kör jag på 1.3 respektive 1.2. Det var vad jag har fyllt upp så då var min aning rätt. Tror jag till och med att jag körde under 1 i somras men fick ett och annat genomslag i baken. ? Tänkte kompletera med korv i år om elen och soppan kan ta och bli billigare snart.
Väger 72kg förövrigt.