BH Bikes?

BH Bikes?
Jag hade en som blev stulen i Belgien :( Det är fina cyklar i de högre prisklasserna.

[Edit]IG i svenska.

Senast ändrad:
BH Bikes?
143000:- får man ju en hyfsad bil;! Finns en på erlan.se som är rejält sänkt. Har varken sett eller hört nått om märket innan. Verkar ju va fina hojar.

BH Bikes?
Som sagt grym hoj är det... 6,1kg väger den

Bilagor

• DSC_0197.JPG
    DSC_0197.JPG
    70.4 KB · Besök: 164
BH Bikes?
Pratade med en av deras representanter under Triathlon helgen. Jäkligt trevlig kille btw. Utomlands väldigt populärt märke som var duktiga på att bygga aeroramar. Deras interna vajerdragningar var tydligen populära bland mekaniker då det var rör invändigt.

Blev nyfiken på det men för min del så var deras prissättning lite över min budget men utan tvekan trevliga hojar!

BH Bikes?
Jag har cyklat hela den här säsongen på BH cyklar. Har haft en g5 racer med Sram red, en aero tt med ultegra och en ultimate 9.9 hardtail med Sram xx. Är grymt jävla nöjd med cyklarna! Racern som med tubhjul väger in på 6,4 känns grymt kvick och aggressiv. Svarar riktigt fint och är riktigt accelerationssnabb. För att inte tala om mountainbiken! Den så sjukt styv och riktigt följsam. Aggressiv men ändå lättcyklad. Tempocykeln som för övrigt är till salu har ja inte kört såå mycket på men alla smålopp ja har kört hittills har jag satt nya personbästa på :) finns lite info och bilder om mina cyklar på www.jeppman.com

Har ni frågor om bh cyklar kan ja säkert hjälpa till då Ja är sponsrad med bh och således har bra kontakt med dom som tar in dom:)

BH Bikes?
Jag har siktat in mig på en BH G6 8.5 till säsongen 2013. Tyvärr är min spanska riktigt kass och google translate är det enda jag lyckats med att få fram någonting om hojen. Är " bara" vanlig motionär på jakt efter en hoj jag inte sett någon köra med här nerigenom. Det är dessutom min första riktiga räjser, skjuter kanske en liten aning för högt men fasen vad kul när man kan dra iväg.
Kent

Senast ändrad:
BH Bikes?
Hej! Ny på forumet och uppar denna tråd lite. Funderar på att köpa en BH-Lynx 5 alu som jag hittat till bra pris i Spanien. Vad jag förstått verkar detta vara riktigt bra cyklar. Det enda jag funderar på är hur det ser ut med reservdelar till dessa cyklar? Är det krångligt att få tag i? Finns ju inte så många återförsäljare i Sverige, jag har ju iofs inga problem med att beställa via nätet heller.

Nåt annat som bör nämnas om detta märke nu 2019?

BH Bikes?
Inte direkt, fungerar säkert bra. De är väl rätt stora i Europa utanför norden?

Den är rätt kort i geometrin, en xl är kortare än de flesta large är av modernare mått. Men du kanske vill ha det så.

Rekommenderad längd skiljer lite med, de är väl korta där nere :)

BH Bikes?
Raggamuffin sa:
Inte direkt, fungerar säkert bra. De är väl rätt stora i Europa utanför norden?

Den är rätt kort i geometrin, en xl är kortare än de flesta large är av modernare mått. Men du kanske vill ha det så.

Rekommenderad längd skiljer lite med, de är väl korta där nere :)

Ok, intressant. Jag är ute efter en mediumcykel. Kollar jag medium storleken verkar den vara i nivå med övriga märken, skiljer inte så mycket vad jag kan se. Ser däremot som du säger att det skiljer en del på L och XL.

BH Bikes?
Så där ja, äntligen på plats hemma hos mig. Bortsett från en del pyttesmå repor på ramen så är cykeln som ny, precis som utlovat av Free Motion i Spanien. Däcken är bla oanvända och bromsarna är nya, lager utbytta osv. Sadel, reglage, kedja ser även det helt oanvänt ut. Cykeln helt genomgången enligt säljaren som även lämnar 6 mån garanti. Har även hunnit med en premiärtur ute i skogen och jag kan inte göra annat än att le just nu :-)

Medium kändes i mitt fall perfekt, jag är 178cm lång. Jag tror large hade passat mig dåligt.

Cykeln är av årsmodell 2019 och jag fick den för 1139 euro + frakt vilket jag tyckte var bra, nypris ligger runt 1900-2000 euro, och denna cykel känns i princip som ny.

Bilagor

• 8D250019-B423-41A7-BA77-2B015E16A9A9.jpeg
    8D250019-B423-41A7-BA77-2B015E16A9A9.jpeg
    174.1 KB · Besök: 130
BH Bikes?
Jag har cyklat hela den här säsongen på BH cyklar. Har haft en g5 racer med Sram red, en aero tt med ultegra och en ultimate 9.9 hardtail med Sram xx. Är grymt jävla nöjd med cyklarna! Racern som med tubhjul väger in på 6,4 känns grymt kvick och aggressiv. Svarar riktigt fint och är riktigt accelerationssnabb. För att inte tala om mountainbiken! Den så sjukt styv och riktigt följsam. Aggressiv men ändå lättcyklad. Tempocykeln som för övrigt är till salu har ja inte kört såå mycket på men alla smålopp ja har kört hittills har jag satt nya personbästa på :) finns lite info och bilder om mina cyklar på www.jeppman.com

Har ni frågor om bh cyklar kan ja säkert hjälpa till då Ja är sponsrad med bh och således har bra kontakt med dom som tar in dom:)
Hej! Har du någon mail jag kan kontakta dig på om du fortfarande är sponsrad?

BH Bikes?
Jag håller med. Sitter och strular med dom just nu också. Ingen bra kundservice alls..
Jag driver just nu ett garantiärende med BH, har inga förhoppningar att ens få svar av dem tyvärr. Pratade dock med Sundstorps Cykel som enligt dem hade goda erfarenheter av BH's hantering av garantiärenden så jag håller tummarna... Sundstorps Cykel är för övrigt riktiga jävla hjältar och jag vill nästan slentrian-köpa en ny cykel av dem bara för det ;-)

Tillbaka
Topp