Chapter 2
Aktiv medlem
Fjällräven x Specialized
Bild fyra visar styrväskan
https://www.instagram.com/p/CbI3LqKsplA/
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
3 799 krBild fyra visar styrväskan
Man väljer själv hur vattentät man vill ha den med hjälp av grönlandsvax…vad spännande. kanske kan vi se fram emot en icke vattentät 0,5 liters necessär som går att fästa på överröret. bara 2 999 kr.
3 799 kr
om du köper till locket för 899 kr så studsar lite vatten bort också.Man väljer själv hur vattentät man vill ha den med hjälp av grönlandsvax…
Var då? Man kan visserligen googla sig in till individuella modeller (som med annat gammalt mög), men när jag kollar Spezsajten är kategorisidan är borta, den listas inte och det enda man kan söka sig fram till är en gammal bakaxel.
Jag tror att bilan fallit över den. Synd, det var en väldigt fin maskin.

Bäst alternativ hittills, men blir inte jättesnyggt på insta.Visa bilaga 544436
Fylls inte ens med vatten när det regnar :D
Jag drog fast mina med två buntband men man kan fösta en kort gummistropp i dem som man hakar i typ en dropout eller kedjwstaget som man gjorde på väskor förr, innan ortlieb.
https://www.biltema.se/cykel-elcyke...26iRtgK6hdYtPgKqGYZ1mK3MfilGR3uBoCIDwQAvD_BwE
En NFT kanske?Det skulle vara bättre för miljön om Fjällräven/Specialized gjorde tygbitar med en logga på som man kan hänga på cykeln eller/och ryggen. Då kan köparen fortfarande vissa upp att dom har lagt mycket pengar på rätt märke.
har du fenix outdoor-aktier eller? :)Kul grej. Det kommer säkert gå bra nu när många ska hoja adventuregravel..
Mitt stora problem med detta är den extremt fula loggan. Ser ju helt missbildat ut att lägga S:et på Fjällräven symbolen. Vem godkände det på varumärkesavdelningen? Tror inte Apple skulle acceptera att man smetade på en Bluetooth logga på äpplet.
”I would like to thank the good people of Happyride, I can see clearly now and I have made the easy decision to step down”Efter att ha följt tråden och tagit till sig av åsikterna gjorde Spez-VD’n det enda rätta.
![]()
Mike Sinyard Steps Down as CEO of Specialized - Pinkbike
Sinyard will stay on as Founder, Chairman and Chief Rider Advocate, while Dyson's Scott Maguire has been appointed as CEO.m.pinkbike.com
Efter att ha följt tråden och tagit till sig av åsikterna gjorde Spez-VD’n det enda rätta.
![]()
Mike Sinyard Steps Down as CEO of Specialized - Pinkbike
Sinyard will stay on as Founder, Chairman and Chief Rider Advocate, while Dyson's Scott Maguire has been appointed as CEO.m.pinkbike.com
Ambassadörer räknas inte heller ? köp den där electric ? band-dräkten!Skulle vara lockande.. Mest för att lägga upp en bild här och invänta drevet... ?
Du får invänta släppet av deras FF-hjälm, gjord i G1000, utan justerbar skärm. 5599:-Eh. Här skulle jag ju inte posta.
Måste man tjöpa nåt nu?
Du får invänta släppet av deras FF-hjälm, gjord i G1000, utan justerbar skärm. 5599:-
Du behöver nog köpa deras prisvärda adapter för det..Kan man hänga en plasthink (för 799 kr) på hjälmen för att förvara glasögon i?
Bara om de lovar att återuppliva sitt Zeke-submärke. Men just nu har nog bokstaven Z lite dålig renommé så det kanske dröjer.Du får invänta släppet av deras FF-hjälm, gjord i G1000, utan justerbar skärm. 5599:-
prissättningenHar inte kollat så väldigt noga men har förstår inte var Specialized kommer in i bilden?
Ser ut som klassiska Fjällräven-produkter och det ser även ut som Fjällräven är tillverkaren bakom upplägget då de har både resurser, fabriker och logistiken för detta.
Var kommer då Specialized in i bilden? Vad bidrar dem med i detta samarbete.
Köpte inte du en Epic S-works för ett ett tag sen ?????Jag tycker att man får ännu mindre för pengarna om man köper en sworks tarmac sl7 di2 för 158990 så jag tar en sådan istället. Väntar bara på att u-länderna ska öppna upp fabrikerna så jag kan få min cykel snart!
Lätt att driva med ett sådant arrogant och rätt marknadsvidrigt märke tyvärr. Däremot är det ju kul med fjällräven såklart.
Ramkit med hoardade grejer och sålde med lite tur..på en cykel som tappar Ska nog aldrig äga en igen faktiskt ?Köpte inte du en Epic S-works för ett ett tag sen ?????
Såg listan över rek priser häromdagen. Tyckte att den rätt väl speglade hur prissättningen ser ut inom outdoor idag. Att funktionsplagg blivit modeplagg med en prissättning därefter gäller hela branschen, inte bara Specräven.
Jag har känslan att outdoorplagg överlag håller sämre kvalitet idag än för 15 år sedan. Att ~5 år gamla skaljackor* delaminerar eller släpper i tejpningen är helt orimligt. Särskilt med tanke på att de kostar som en Ukrainsk månadslön.Håller med, men där medger du också att det är modegrejer och inte världen-runt-grejor.
Fördelen med mode är dock att grejerna reas ut med 30-50% i slutet av säsongen (där jag köper all mina funktionsplagg).
Jag skulle till och med vilja påstå att outdoorplagg överlag håller sämre kvalitet idag än för 15 år sedan. Att ~5 år gamla skaljackor delaminerar eller släpper i tejpningen är helt orimligt. Särskilt med tanke på att de kostar som en Ukrainsk månadslön.
Aka bli RäwelizedVem blir förste dräng att köpa något spjällrävelized? Anställda på SCS räknas inte.
kan vi försöka få in räwelized på språkrådets nyordslista nästa år? i betydelsen "lurad av modeindustrin att köpa en förment funktionspryl till priset av vad riktiga premiumfunktionsprylar kostar multiplicerat med 4".Aka bli Räwelized
Aka bli Räwelized
Nja det kommer från ordet räwa som skrivs med w för att skilja mellan djuret och odjuret.Ska det inte stavas som "Rävelized"?
FTFY, om man ska se till hur drevet beskriver kampanjen, produkterna och prissättningen.Ska det inte stavas som "Rövelized"?
underbartSka det inte stavas som "Rävelized"?
Varken S eller räven har några egna "fabriker". Dom beställer allt från kina. Så fundera på vad du finansierar om du köper nåt från dom. ?Har inte kollat så väldigt noga men har förstår inte var Specialized kommer in i bilden?
Ser ut som klassiska Fjällräven-produkter och det ser även ut som Fjällräven är tillverkaren bakom upplägget då de har både resurser, fabriker och logistiken för detta.
Var kommer då Specialized in i bilden? Vad bidrar dem med i detta samarbete.
Japp. Man kan välja mellan "inte alls" eller ifall man vill använda riktigt, riktigt mycket vax. "tolv sekunders duggregn"Man väljer själv hur vattentät man vill ha den med hjälp av grönlandsvax…
Varken S eller räven har några egna "fabriker". Dom beställer allt från kina. Så fundera på vad du finansierar om du köper nåt från dom. ?
Visa bilaga 544984
Har inte Fjällräven egna fabriker? Så mycket som de producerar kan jag inte tänka mig något annat.Varken S eller räven har några egna "fabriker". Dom beställer allt från kina. Så fundera på vad du finansierar om du köper nåt från dom. ?
Visa bilaga 544984