Sambal Oelek
Aktiv medlem
[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?
En To öl Dipa medans pizzan värms :)
Fredagskänslan på topp!!
Fredagskänslan på topp!!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man kan tänka sig att det finns några goa backyard trails däromkring också. Ett sista varv medan tändvätskan träcker, och sen en Falcon-örn medan man tänder grillen. Man har ”jobbat” hemma, det ligger en flaska billig gin i frysen och inne på köksbordet står en enkel fransk Malbec och luftar. Var är grillen, förresten?Jo då så att...?Visa bilaga 543960
Man kan tänka sig att det finns några goa backyard trails däromkring också. Ett sista varv medan tändvätskan träcker, och sen en Falcon-örn medan man tänder grillen. Man har ”jobbat” hemma, det ligger en flaska billig gin i frysen och inne på köksbordet står en enkel fransk
Är det ens riktig humle och malt i de där, eller är det extrakt? Har sett att i billigare lättöl och 2,8:or är det extrakt, så gissar det kan vara så även i de där(?)Eftersom jag ställer höga krav på öl så blev det ett par såna här utsökta lager i kväll ..Visa bilaga 545006
Där blev ni tysta ?Oj, där ser man.
Ja, pripps blå o millennium är inte kul...Här har ni som exempel tre vanliga svenska fulöl som görs på extrakt:
![]()
Falcon Export | Carlsberg Sverige
1896 grundade bryggarmästare John L Skantze Bryggeri AB Falken i Falkenberg. John, som brann för öl och bryggande, valde Falkenberg på grund av tillgången till friskt källvatten. Än i dag bryggs Falcon av vatten från samma källa och ölet är fortfarande lika autentiskt. Doft av bröd, örter...www.carlsbergsverige.se![]()
MIllenium | Carlsberg Sverige
Milennium är en ljus lager med kraft och styrka förenat med smak av malt och humle. Ölet har en brödig smak med inslag av citrus och örter. Veganvänlig dryck.www.carlsbergsverige.se![]()
Pripps Blå Export | Carlsberg Sverige
Pripps Blå Export är ett ljust, friskt och uppfriskande lageröl. Inte för beskt och inte för sött. Lätt stil med doft av bröd, halm och lite citrus. Veganvänlig dryck.www.carlsbergsverige.se
Känner igen det där. Två bryggerier i kommunen som är riktigt dåliga.. Men alla locals hyllar det ändå. Iofs bra att stötta det lokala.Ja, pripps blå o millennium är inte kul...
Men falcon tycker jag är ok oavsett om det är en extraktöl.
Men samtidigt finns det 'finöl' som smakar riktigt illa...
Finns ett lokalt öl där jag bor som inte är ok. Enligt mig. Men många hyllar det.
Och jag förstår inte varför..
Ett annat ord för maltextrakt är maltsirap, vilket väl bör ge en bild av vad det handlar om. Jag föredrar att mitt öl bryggs på riktigt maltkorn och riktig humle, istället för maltsirap. Pss som jag föredrar riktig skotsk whisky eller fransk cognac, istället för hemkört uppblandat med whiskyextrakt eller cognacextrakt fr Gekås.Exakt vad innebär extraktöl? De säckar med malt och humle jag sett är väl också någon form av extrakt? Eller tänker jag dumt nu?
Ett annat ord för maltextrakt är maltsirap, vilket väl bör ge en bild av vad det handlar om. Jag föredrar att mitt öl bryggs på riktigt maltkorn och riktig humle, istället för maltsirap. Pss som jag föredrar riktig skotsk whisky eller fransk cognac, istället för hemkört uppblandat med whiskyextrakt eller cognacextrakt fr Gekås.
Den där drack jag förra helgen. Fick hälla ut halva, det är inte ofta jag häller ut en öl. Är inte en av mina favorittyper men då och då hamnar det en weizen eller något annat veteaktigt i korgen. Antingen var denna "så skall det vara" i så fall avskyr jag det. Eller så var min trasig på något sätt
Ä där drack jag förra helgen. Fick hälla ut halva, det är inte ofta jag häller ut en öl. Är inte en av mina favorittyper men då och då hamnar det en weizen eller något annat veteaktigt i korgen. Antingen var denna "så skall det vara" i så fall avskyr jag det. Eller så var min trasig på något sätt
Är du säker det var ölen som var trasig? ;)Den där drack jag förra helgen. Fick hälla ut halva, det är inte ofta jag häller ut en öl. Är inte en av mina favorittyper men då och då hamnar det en weizen eller något annat veteaktigt i korgen. Antingen var denna "så skall det vara" i så fall avskyr jag det. Eller så var min trasig på något sätt