Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Blir lätt i framändan misstänker jag :)
Nåt fruktansvärt. Just nu är vägarna här så tjälskjutna att den ordinarie FörskoleExpressens 45-millimetersdäck inte förslår och därför monterade jag barnstolen på Enpetaren. Dessutom är jag så j-a sugen på att få några mil på just den cykeln.
Men jo, den blir hemskt lätt i näbben vilket inte är helt lyckat på de (förvisso korta) partier som ännu är snö- och istäckta.

Visa din Miyata!
Nu fick jag en lättare hjärnblödning och klickade hem ett par Maxxis DTH Clincher Tyre 26x2.30" MaxxPro EXO Tanwall svart/beige, gillar att dom är släta och så är dom snygga men nu känns det som att dom blir så ini helvete breda. Vad tror du/ni om det?
Snygg cykel, görsnyggt med dom däcken. Min Miyata är silverfärgad men tror att det blir läckert.
Mycket stiligt. Fan vet om det inte får bli ett par sådana ändå. Någon som vet vilken faktisk bredd de har på X mm fälg?

Visa din Miyata!
Hur gör ni med flera Miyator? LWB kommer ju undan i o m sin roll som konventvärd, men resten då? Ska jag ta med Blackie eller Pralin? Svårt med två hojar på tåget. Ska vi samåka och ta släpkärra @slice me nice?
Det är den stora frågan, lutar åt en på något sätt. Eller så tar jag det täckta släpet och stuvar in allt jag har och lite till… beslutsångest är inte vackert i det läget?‍♂️??
Ja, detta är den stora frågan.

Jag föreställer mig att vi antingen kommer att ordna en tillräckligt civiliserad runda för att både mtb-falangen och touring-/cross-/lvg-falangen ska kunna delta med samma utbyte, eller att vi delvis delar upp oss efter önskat underlag för att sedan åter fylkas över en tunna mäsk och en helstekt uroxe och berättar märgfulla rövarhistorier för varandra om dagens cykling.

Min egen snedvridning lutar mer åt en blandning av grusväg och snällare stig med vissa sträckor riktig väg för att knyta samman allting, så där kan jag bättre plocka ihop något roligt. Landsvägsfantomerna kan säkert också pussla ihop något bra.

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
Ja, detta är den stora frågan.

Jag föreställer mig att vi antingen kommer att ordna en tillräckligt civiliserad runda för att både mtb-falangen och touring-/cross-/lvg-falangen ska kunna delta med samma utbyte, eller att vi delvis delar upp oss efter önskat underlag för att sedan åter fylkas över en tunna mäsk och en helstekt uroxe och berättar märgfulla rövarhistorier för varandra om dagens cykling.

Min egen snedvridning lutar mer åt en blandning av grusväg och snällare stig med vissa sträckor riktig väg för att knyta samman allting, så där kan jag bättre plocka ihop något roligt. Landsvägsfantomerna kan säkert också pussla ihop något bra.

Lite beroende på uppslutning kanske, men är vi inte tokmånga kanske det kunde passa med en lagom mellanmjölk för alla smaker så att vi kan hålla ihop. Dit går min röst iaf. Lagom grusåka är väl mysigt för nästan alla cyklar i tråden?

Visa din Miyata!
Thule har bra cyklisthållare.
Jag håller med, mina sitter alltid på?man vet aldrig vad man snabbt kan bärga?
4636FBBF-0634-430C-A119-D62C20B14A53.png

Visa din Miyata!
Visa din Miyata!
Jag minns inte vad vi har sagt, men vad tror ni om nån gång i juli?

Är det för optimistiskt att ha en reservhelg i bakfickan ifall vädret skulle se för tråkigt ut på ordinarie helg?

Kanske tidig juli då så att inte alla redan är iväg på semester på annat håll, typ vallfärdar till Miyata-templet i Kyoto? Det går, obegripligt nog, inga direktflyg därifrån till Bottnaryd.

Visa din Miyata!
Jag kan mäta mina 2.15or på en 17mm fälg imorgon. Visst finns det två nyanser på väggen? En mer brun den andra mer sandfärgad?

Bilagor

• 884B668E-BE05-47FB-A1B0-4A8A90538350.jpeg
    884B668E-BE05-47FB-A1B0-4A8A90538350.jpeg
    1 MB · Besök: 81
Visa din Miyata!
För dig som kommit fram till att benen inte riiiktigt når ner eller att du har en miyata för mycket i gömmorna (fet chans): happyannons

:D
Om du har en 58cm 1000 som bytesobjekt så har jag en 60cm 1000. Benen når ned men det är på gränsen att armarna når fram.

När vi ändå är inne på ämnet, om någon sitter på en 22,5” mtb-stålis (ex. On/Off, Sport el. Valley) men hetast av allt åtrår en 18,5” Pathrunner alu/stål (gen 2), hör av dig!

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
Leverans från Tyskland idag.

186921A3-3C39-4869-9A63-E31CA826DDA9.jpeg

Vid första lägenhet rullar de till min vän Hjulbyggaren i Närke ihop med Shimano 600-naven från @DarthVidar.

Sedan åker de på tusingen, som i sin tur får donera sitt flådiga Phil-bakhjul till Grycksbokryssar’n.

Men, frågar sig kanske den uppmärksamme läsaren då, hur ska Kryssar’n klara sig med bara ett bakhjul? Lugn. Det kan vara så att Anders på Veloform har fått en beställning på ett framhjul. Passande nog ett som kan bidra till att sprida en strimma ljus i dessa dystra tider.

Visa din Miyata!
För dig som kommit fram till att benen inte riiiktigt når ner eller att du har en miyata för mycket i gömmorna (fet chans): happyannons

:D
Ingen Miyata (sorry!), men det ligger en Nishiki UltraTour (61cm) på blocket (inte min annons):

Kanske är den för lite för dig, de fanns också med ganska korta överrör. Jag har själv en Nishiki Continental som är 59 x 58 (cc) och jag är mycket nöjd med den.. :)

Visa din Miyata!
Visa din Miyata!
Ingen Miyata (sorry!), men det ligger en Nishiki UltraTour (61cm) på blocket (inte min annons):

Kanske är den för lite för dig, de fanns också med ganska korta överrör. Jag har själv en Nishiki Continental som är 59 x 58 (cc) och jag är mycket nöjd med den.. :)
Läcker var den i alla fall.
Hade jag inte redan påbörjat ett lvg-bygge så hade jag nog slagit till.

Visa din Miyata!
Visa din Miyata!
Tack för visat intresse för delarna som blev över från min Miyata, har efter katastrofal paketsändning till tre här i tråden insett att jag iaf inte ska jobba med någon form av projektledning… men men, kul att delarna kommer till nytta hos andra istället för att ligga och skräpa.

Har också hittat pedalerna med tillhörande toe clips om någon är sugen på dessa. Ej något pris utan bara självkostnadspris för frakt. Lite rost finns men bör kunna poleras bort.

Visa din Miyata!
Dock några klasser under Miyata när det gäller ramen, men inte dålig för det förstås.
Har haft ett öga på den där och är lite sugen, men som du skriver är ramen ett par hack ner på skalan och då känns det som jag på rent subjektiva grunder kommer åka runt och sukta efter miyata-rör ändå.. Vem vet, ska känna på det i dagarna och se vart det landar.

Visa din Miyata!
Nu är världen på väg fullständigt åt helvete!
Två personer som släpper sina konventbiljetter samtidigt på k&s.
Räknar med budkrig.
Först Covid, sedan kriget i Ukraina och nu det här. Obegripligt.

Sextian i Göteborg kan jag rekommendera då det är @Nymodyn som säljer. Mycket trevlig person, vettig, god smak.

Tillbaka
Topp