Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja den där såg väldigt lik ut
står inget på den kassetten som satt där innan mer än några siffror på baksidanVad satt det för kassett på innan?
Det var den här kassetten som jag hade köpt och som inte passadeShimano HG cs-5600 som nämns är väl 105 och borde då passa? Om det nu stämmer med ringen mot kassetten vilket är en annan femma.
Det
står inget på den kassetten som satt där innan mer än några siffror på baksidan
Där står det ju Tiagra, vilket skulle kunna vara en av de kassetter som inte passar enl vad jag skrev i #7Det var den här kassetten som jag hade köpt och som inte passade
Då testar jag att beställa en Ultegra kassettOm jag har förstått rätt är det så här med vilka 10-delade kassetter som passar på den speciella bodyn för 10-delat;
- De som skall passa är alla "vanliga" 10-delade DA, Ultegra och 105-kassetter.
- De som inte skall passa är 10-delade Ultegra UNGDOMS-kassetter, liksom 10-delade Tiagra-kassetter.
Ja precis, så det stämmer ju att den inte ska passa. Hade beställt den på bikeshop.seDär står det ju Tiagra, vilket skulle kunna vara en av de kassetter som inte passar enl vad jag skrev i #7
Tyvärr för dig verkar det ju stämma även i praktiken
Var har du köpt kassetten?
Enklast är väl om du kan ta med dig både hjul och kassett och gå tillbaka till den affären och be dem fixa en kassett som passar.
Ja det hade jag gärna gjort men jag bor riktigt på landsbygden i norra Jämtland och har 24 mil till närmaste cykelbutik?.
Får jag vara nyfiken och fråga vilka butiker du pratar om? Har förstått att jag bor nära dig, så ville höra vad dina erfarenheter/tankar är. Du kan svara via PM om du inte vill namnge dem öppet i tråden.Jag har 200 meter till närmaste cykelbutik, men där skulle jag aldrig köpa något. Den 400 meter bort var bra, men har bytt ägare. Den 800 meter bort är ok. Men föredrar fortfarande att beställa på nätet. Det är billigare, men framförallt kan man enkelt ser vad som är på lager och då kan man kolla om det passar innan man beställer. Det är väldigt få gånger att en cykelbutik har på lager vad jag vill har och beställningen tar mycket längre än om man beställer själva.
Får jag vara nyfiken och fråga vilka butiker du pratar om? Har förstått att jag bor nära dig, så ville höra vad dina erfarenheter/tankar är. Du kan svara via PM om du inte vill namnge dem öppet i tråden.
var det den där Tiagra CS500 som passade?Hej igen!
Lite uppdatering på mitt problem.
Jag beställde den där Ultegra kassetten som jag la ut bild på. Och den passade.
Så tusen tack för er hjälp och ert engagemang??
Nu är det bara att vänta till snön tinar bort så att man får ut och testa?
Nej! Jag köpte en ultegra cs-6700. Se bild längre upp. Om Tiagra passar kan jag inte uttala mig om.var det den där Tiagra CS500 som passade?