Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mest lätta stigar och grusväg.Vilken sorts cykling pratar vi här?
Haha, ja, det är inte så trendigt med tredelat. Men det är 29" tror jag. Eller 27.5".Deore XT och nabbdäck men 3-delat - XC?
Smärre depression kan ju diskuteras ?
Bra tips! Ska se vad jag finner i boden...Det där hade ju gått att laga om man är lite händig och har en gammal sadelstolpe
Ok, det är bra att veta. Har bara erfarenhet av rambrott på en gammal racer med stålram, och det var supersegt.Kör vidare men håll koll på området. Det kommer inte smälla av helt plötsligt bara, men i längden skulle det kunna börja spricka någonstans vid eller i bucklan och då kan det smälla av när sprickan blivit stor nog.
Fast även om det smäller av där lär väl ramen hålla ihop så man inte tok-kvaddar... Utan den blir väl bara mjuk och konstig.
skruvfästena försvårar operationen, men ger ju möjlighet till att inledningsvis lyfta ut impressionen något.Det där hade ju gått att laga om man är lite händig och har en gammal sadelstolpe
Jag tror det är bäst att låta det vara som det är, en stålram i något av de enklare stålen borde gå att räta ut, med en i aluminium är det en annan sak. Men sadelröret väl det rör som det är minst risk med och absolut lättast att utbuckla så om valet står mellan att kassera eller räta ut hade jag försökt.Till alla metallurger där ute: vilket är bäst/sämst för hållfastheten, att låta röret vara bucklat eller att försöka återställa deformerat aluminium?
Borra it flask fästena bara, efter ingreppet poppar man dit nya fina.skruvfästena försvårar operationen, men ger ju möjlighet till att inledningsvis lyfta ut impressionen något.
jag hade sedan expanderat området bit för bit med hjälp av en omvänd träkil inne i röret och en lämpligt utformad hävel.
@Gano har nog lämnatTill alla metallurger där ute: vilket är bäst/sämst för hållfastheten, att låta röret vara bucklat eller att försöka återställa deformerat aluminium?