Isaberg

Isaberg
Är det den här ni pratar om? Isådana fall är det väl inga problem att hålla sig i räcket innan?
1642063439271.png

Isaberg
Hm, ser den verkligen ut så? Är man höjdrädd så minns man den som dubbelt så hög och en smal liten planka ner
Jag lider oxå av galopperande höjdskräck men är nog mest rädd för liften.

Det känns ju alltid såklart värre i verkligheten än vad det ser ut på bild men plankan är trots allt ganska bred o det är ändå bara att rulla med vilken position som helst utan större risk för avåk. Men å andra sidan kör jag aldrig med spd, så det är väl ett extra moment.

Isaberg
Jag lider oxå av galopperande höjdskräck men är nog mest rädd för liften.

Det känns ju alltid såklart värre i verkligheten än vad det ser ut på bild men plankan är trots allt ganska bred o det är ändå bara att rulla med vilken position som helst utan större risk för avåk. Men å andra sidan kör jag aldrig med spd, så det är väl ett extra moment.
Ja, plankan är helt utan problem när jag ser det på bild.
Vi får skriva detta på svindelkontot och friskriva spd och min cykelinkompetens helt.

Ber om ursäkt. Jag får smyga ut när alla barn lagt sig och göra det jag måste.
(Bra om någon kan ta en kvällspromenad och kolla så det inte ligger nån där 26e Maj)

Fan vad roligt (pinsamt menar jag)

Isaberg
Äh, den är allt lite läbbig och den är klart brant i verkligheten så det är inget att skämmas för. Vi har kompisar som vägrar rulla ner där.

Men jag tänkte på det, om nu Isaberg-starten ser så tam ut på bild undrar då hur det nya droppet i Hammarbybacken känns i verkligheten (förutsatt att man vågar åka alltså)...

1642064920481.png

Isaberg
Äh, den är allt lite läbbig och den är klart brant i verkligheten så det är inget att skämmas för. Vi har kompisar som vägrar rulla ner där.

Men jag tänkte på det, om nu Isaberg-starten ser så tam ut på bild undrar då hur det nya droppet i Hammarbybacken känns i verkligheten (förutsatt att man vågar åka alltså)...

Visa bilaga 532913
Det kräver nog en annan insats än den jag petar in i sporten. (Jag är ett brutet revben från slutcyklat enligt dottern)
Sen är det kanske ingen slump att det röks en del wacky i de kretsarna?

Isaberg
Ja, plankan är helt utan problem när jag ser det på bild.
Vi får skriva detta på svindelkontot och friskriva spd och min cykelinkompetens helt.

Ber om ursäkt. Jag får smyga ut när alla barn lagt sig och göra det jag måste.
(Bra om någon kan ta en kvällspromenad och kolla så det inte ligger nån där 26e Maj)

Fan vad roligt (pinsamt menar jag)
Ska du rulla ner för rampen eller droppet? Rampen är ju helt ofarligt att rulla ner även om man misslyckas med pedalen.
Om inte annat så kan du ju börja med att känna på det på den sidan för att sedan droppa när du fått till iklickandet.

Isaberg
Ska du rulla ner för rampen eller droppet? Rampen är ju helt ofarligt att rulla ner även om man misslyckas med pedalen.
Om inte annat så kan du ju börja med att känna på det på den sidan för att sedan droppa när du fått till iklickandet.
Plankan, droppa är jag iofs bättre på än att hoppa men det är inte aktuellt.
Jag ser det på bilden att den är bred och ofarlig. Min svindel är helt klart värre än jag trodde. Det blir nog inga problem nästa gång.

Isaberg
På tal om Isaberg, någon som kör startrampen på arenan med spd? Jävligt tight att klicka i och hitta balansen innan man ska ner för den jävla plankan? Jag är visserligen höjdrädd men tyckte det såg kass ut...
Rampen uppe på dirten alltså? Du kan väl hålla i räcket medans du klickar i och sen bara trampa ut? Jag har sett flera som stått där uppe å klickat i utan hjälp av räcket också.

Isaberg
Aha ok, hur går de att åka lift då?
Inga stora problem men jag måste hålla i hela tiden.
Det beror på, det är inte bara höjden som spelar in. Torn som man ser igenom räcket eller ännu värre trappor som man ser igenom. Jag minns fortfarande rysstornet på Bornholm under mellanstadiet (jag är snart 50). Annars är det inget jag lider av. Jag höll på med klippklättring utan problem. Jag kan inte ställa mig på kanten och titta ner men klättra känns inget.

Jag har inte fattat att det spelar in på cyklingen men när jag jämför bilderna ovan med mitt minne så är det nåt som inte står rätt till. Jag får inte panik utan kan tvinga mig till tex bungyjump men cykla är lite annorlunda eftersom jag inte kan stänga av allt.

Isaberg

Visa bilaga 532913
Finns det någon bild som indikerar att det faktiskt har körts?

Edit: utöver spår vid takeoff och landningen alltså

Isaberg

Press release - Isaberg bygger Skandinaviens största Pump Track​

Isaberg
@SIE Hur såg det ut med snö i området?
På pisterna såg det bra ut, tur det då vi var här för skidåkningens skull. Såhär i efterhand borde man tagit med hojarna då vi bor över, och det lilla jag såg av xc-stigarna under löprundan såg bra ut, om än lite is här och där. Men orka kånka ut ännu mer grejer till bilen liksom..

Parken verkade med körbar:
57AE3676-ECA0-4137-A343-C2C1C257F6C9.jpeg

Så länge man inte kör drops, för då landar man i grävskopan som håller på att fixa step-up’sen efter gropen:

E930C7DF-08A5-4D19-A82E-BA2A6C865D27.jpeg

Därefter PT-bygget:

26A13C52-8BBE-443E-8B98-0BAF7CCC46FB.jpeg

Senast ändrad:
Isaberg
Hej happy,
kommer åka ner till Isaberg i början på juni med en polare från Stockholm.
Då tydligen alla vill åka dit, så fanns det endast boende fredag till lördag så det blir en semesterdag på fredagen.
Men för att minska tiden i bil, funderade vi på att åka redan torsdag eftermiddag och ta något stopp på vägen. Finns det något roligt att cykla på (stigcykling) längs vägen mellan Stockholm och Isaberg där man skulle kunna klämma in 2-3 timmar fin sommarkvällscykling. Om man tänker sig att man åker från Stockholm kanske runt 16:00 - åker bil 2 timmar och sen cyklar och bor någonstans över natten och sen vidare till Isaberg fredag morgon.

Isaberg
Gränna? Kul både byggda små grejer och även naturlig stig, och fin utsikt här och där.

Kan bidra med nån gpx om det är intressant, det var dock 2 år sedan jag var där så det har säkert hänt en del. Tror Philip Fagerberg(s företag) byggt nån flowled i närheten också. Eller om det är närmare Huskvarna kanske.

Isaberg
Hej happy,
Då tydligen alla vill åka dit, så fanns det endast boende fredag till lördag så det blir en semesterdag på fredagen.
Men för att minska tiden i bil, funderade vi på att åka redan torsdag eftermiddag och ta något stopp på vägen. Finns det något roligt att cykla på (stigcykling) längs vägen mellan Stockholm och Isaberg där man skulle kunna klämma in 2-3 timmar fin sommarkvällscykling. Om man tänker sig att man åker från Stockholm kanske runt 16:00 - åker bil 2 timmar och sen cyklar och bor någonstans över natten och sen vidare till Isaberg fredag morgon.
Omberg eller Norrköping kanske?

Isaberg
Hej happy,
Knappt två timmar ner till Norrköping och Kolmården, vet inte hur boendet på First Camp är men t.ex. Lövsjörundan som startar där är fin stigcykling. 2-timmar-isch om man inte gasar som tusan förstås...

Eller något i Jursla/Ågelsjön om man vill bo närmare Norrköping.

Isaberg
Gränna är fint och finns både flow och teknikområde och flera fina stigar. Skulle ändå slå ett slag för att ni tar den västrasidan av vättern alternativt kör runt jönköping och tar er till bankeryd. Där har philip byggt endel förra året som blev riktigt schysst, maskinbyggda flowleder och lite stökigare singeltracks. Han är även där nu för att komplettera med mer stigar.

Backen heter nyarpsbacken och ligger i Bankeryd.

Isaberg
Bra tips tack! Norrköping med omnejd är väldigt lagom och gillade det skarpt sist jag var där. Ska kolla de andra också men fokus är mer stig än utför.

Isaberg
I Mjölby finns en del cykling, 2,5h från stan. Lättast att hitta är en traditionell XC-bana (10km) och en kortare modern XC-bana (Keas). Båda skulle nog kunna karakteriseras som ”stig” om man vill. Mina hemmastigar, hojta om ni vill ha guidning för det som är svårare att hitta.

I Linköping, 2h från stan, kan man fördriva några timmar i Vidingsjö eller ute i Vreta.

Tillbaka
Topp