Höjdskräck
Aktiv medlem
Isaberg
Är det den här ni pratar om? Isådana fall är det väl inga problem att hålla sig i räcket innan?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det den här ni pratar om? Isådana fall är det väl inga problem att hålla sig i räcket innan?
Visa bilaga 532910
Jag lider oxå av galopperande höjdskräck men är nog mest rädd för liften.Hm, ser den verkligen ut så? Är man höjdrädd så minns man den som dubbelt så hög och en smal liten planka ner
Ja, plankan är helt utan problem när jag ser det på bild.Jag lider oxå av galopperande höjdskräck men är nog mest rädd för liften.
Det känns ju alltid såklart värre i verkligheten än vad det ser ut på bild men plankan är trots allt ganska bred o det är ändå bara att rulla med vilken position som helst utan större risk för avåk. Men å andra sidan kör jag aldrig med spd, så det är väl ett extra moment.
Det kräver nog en annan insats än den jag petar in i sporten. (Jag är ett brutet revben från slutcyklat enligt dottern)Äh, den är allt lite läbbig och den är klart brant i verkligheten så det är inget att skämmas för. Vi har kompisar som vägrar rulla ner där.
Men jag tänkte på det, om nu Isaberg-starten ser så tam ut på bild undrar då hur det nya droppet i Hammarbybacken känns i verkligheten (förutsatt att man vågar åka alltså)...
Visa bilaga 532913
Ska du rulla ner för rampen eller droppet? Rampen är ju helt ofarligt att rulla ner även om man misslyckas med pedalen.Ja, plankan är helt utan problem när jag ser det på bild.
Vi får skriva detta på svindelkontot och friskriva spd och min cykelinkompetens helt.
Ber om ursäkt. Jag får smyga ut när alla barn lagt sig och göra det jag måste.
(Bra om någon kan ta en kvällspromenad och kolla så det inte ligger nån där 26e Maj)
Fan vad roligt (pinsamt menar jag)
Plankan, droppa är jag iofs bättre på än att hoppa men det är inte aktuellt.Ska du rulla ner för rampen eller droppet? Rampen är ju helt ofarligt att rulla ner även om man misslyckas med pedalen.
Om inte annat så kan du ju börja med att känna på det på den sidan för att sedan droppa när du fått till iklickandet.
Rampen uppe på dirten alltså? Du kan väl hålla i räcket medans du klickar i och sen bara trampa ut? Jag har sett flera som stått där uppe å klickat i utan hjälp av räcket också.På tal om Isaberg, någon som kör startrampen på arenan med spd? Jävligt tight att klicka i och hitta balansen innan man ska ner för den jävla plankan? Jag är visserligen höjdrädd men tyckte det såg kass ut...
Yes, det är nu klargjort att det är enkelt men att min svindel ställer till det.Rampen uppe på dirten alltså? Du kan väl hålla i räcket medans du klickar i och sen bara trampa ut? Jag har sett flera som stått där uppe å klickat i utan hjälp av räcket också.
Aha ok, hur går de att åka lift då?Yes, det är nu klargjort att det är enkelt men att min svindel ställer till det.
Inga stora problem men jag måste hålla i hela tiden.Aha ok, hur går de att åka lift då?
Finns det någon bild som indikerar att det faktiskt har körts?Äh, den är allt lite läbbig och den är klart brant i verkligheten så det är inget att skämmas för. Vi har kompisar som vägrar rulla ner där.
Men jag tänkte på det, om nu Isaberg-starten ser så tam ut på bild undrar då hur det nya droppet i Hammarbybacken känns i verkligheten (förutsatt att man vågar åka alltså)...
Visa bilaga 532913
Avvikande öppettider 26-29 maj (Kristi Himmelsfärdshelg)
Öppet torsdag, fredag, lördag och söndag kl. 10-16
Alltid bra med en ambulerande inspektör här på happy. Nästa bild vill vi se från Hammarbydroppet, du får gärna provdroppa.Visa bilaga 543780
Rekar. Byggarbetsplatsen är ingen direkt mysfaktor man det kanske blir bra.
På pisterna såg det bra ut, tur det då vi var här för skidåkningens skull. Såhär i efterhand borde man tagit med hojarna då vi bor över, och det lilla jag såg av xc-stigarna under löprundan såg bra ut, om än lite is här och där. Men orka kånka ut ännu mer grejer till bilen liksom..@SIE Hur såg det ut med snö i området?
Allt inom snökanonernas räckvidd är igensnöat. No Mercy såg från liften ut att funka nedanför korsningen med Pelikanen.Någon som varit och kört nyligen? Några downhillstigar som går att köra på?
Hmm. Kanske ändå bäst att vänta lite då.Norway, Slash och Piece of Cake är lugnt att köra.
Däremot är transporterna snötäckta.
Heartbeat och stubben va för nån vecka sen täckta av vindfällen.
Va' stor den var! Man hinner ju bli trött innan man hunnit halvvägs.pumpen ska visst invigas 21e Maj.
Visa bilaga 546160
Ja, jag är lite orolig för det.. Blir hårdträning nu i 2månaderVa' stor den var! Man hinner ju bli trött innan man hunnit halvvägs.
Den där kommer jag fara vilse i..pumpen ska visst invigas 21e Maj.
Visa bilaga 546160
Finns väl en korvalua i alla fallMan kan ju hoppas på att det finns en bar i bortre änden. Hade den legat i Spanien så hade det varit en självklarhet!
Omberg eller Norrköping kanske?Hej happy,
kommer åka ner till Isaberg i början på juni med en polare från Stockholm.
Då tydligen alla vill åka dit, så fanns det endast boende fredag till lördag så det blir en semesterdag på fredagen.
Men för att minska tiden i bil, funderade vi på att åka redan torsdag eftermiddag och ta något stopp på vägen. Finns det något roligt att cykla på (stigcykling) längs vägen mellan Stockholm och Isaberg där man skulle kunna klämma in 2-3 timmar fin sommarkvällscykling. Om man tänker sig att man åker från Stockholm kanske runt 16:00 - åker bil 2 timmar och sen cyklar och bor någonstans över natten och sen vidare till Isaberg fredag morgon.
Knappt två timmar ner till Norrköping och Kolmården, vet inte hur boendet på First Camp är men t.ex. Lövsjörundan som startar där är fin stigcykling. 2-timmar-isch om man inte gasar som tusan förstås...Hej happy,
kommer åka ner till Isaberg i början på juni med en polare från Stockholm.
Då tydligen alla vill åka dit, så fanns det endast boende fredag till lördag så det blir en semesterdag på fredagen.
Men för att minska tiden i bil, funderade vi på att åka redan torsdag eftermiddag och ta något stopp på vägen. Finns det något roligt att cykla på (stigcykling) längs vägen mellan Stockholm och Isaberg där man skulle kunna klämma in 2-3 timmar fin sommarkvällscykling. Om man tänker sig att man åker från Stockholm kanske runt 16:00 - åker bil 2 timmar och sen cyklar och bor någonstans över natten och sen vidare till Isaberg fredag morgon.
Det finns det, finns även 4 roliga enduroleder i samma område!Det finns väl en SM bana i Värnamo om det är intressant.
Sen kan man alltid ta en natt på Hestraviks värdshus om det finns plats
Här, typ? https://www.trailforks.com/trails/map/?activitytype=1&z=14.8&lat=57.85775&lon=14.14436Backen heter nyarpsbacken och ligger i Bankeryd.