Makten
Aktiv medlem
Viktuppgång av cykling
Tittar inte på teve så jag har ingen aning om vad de äter. Gissningsvis mycket av allt. För att de inte håller sig mätta. För att "mycket av allt" innefattar stora mängder kolhydrater.Har du sett på My 600 lbs life? De är kraftigt överviktiga. Alltså saknar deras kroppar nåt. Alltså är det rätt att de äter mer (nej, de äter inte bara kolhydrater).
Jag undrade hur du vet att de inte upplevt att kolhydrater är ett problem. Till exempel genom att gå hungriga.Hur vet jag att asiater inte lider av övervikt? :) Avsaknaden av överviktiga asiater? Avsaknaden av rapporter som hävdar att asiater lider av övervikt och välfärdssjukdomar? Vill du ha en miljard berättelser om enskilda asiater och deras kostvanor? Du har höga beviskrav på din motståndares argument! Dina egna bevis på att asiater visst lider av problem med deras kolhydrattunga diet lyser med sin frånvaro. De svälter ju och har alltid gjort det!
Återigen föreslår jag att du läser lite noggrannare vad jag skriver.
Jag svarade på ditt poänglösa anekdotiska "bevis".Ja, du är ju beviset på att asiaterna EGENTLIGEN lider av att äta kolhydrater.
Vad är det som får dig att tro att människan inte har lidit?Och i flera tusen år har människan ätit kolhydrater utan att lida av det. Liksom jag och andra fortfarande gör. Det är bara en tidsfråga för oss andra som äter kolhydrater innan vi drabbas av... Vad nu vi kommer att drabbas av.
Många av er andra kommer att drabbas av fetma och/eller insulinresistens.
Är det du eller jag som har talat i inlägg efter inlägg om asiater som en homogen grupp? Vet inte riktigt varför du hakat upp dig på just dem. Vi är av samma art liksom.Så, asiater ÄR fattiga kineser som svultit fram tills nyligen. En homogen svältande grupp. Då vet vi det. Bra kvalitet på det argumentet!
Ja.Så, LCHF är den naturliga kosten som vi är anpassade för sen miljoner år tillbaka.
Nej. Känner du dig inte lite pinsam när du gång på gång bygger halmdockor?Ingen frukt ("mest socker"), bara bacon och ägg.
Nej. Finns massor av mellanting. Man kan också välja att bli tjock. Det är ganska vanligt.Och man kan bara välja på att antingen äta LCHF eller gå omkring hungrig.
Vem är det som startat en tråd om "bikt"? Vem är det som nästan dagligen skriver om sina ansträngningar? Inte är det jag i alla fall. Jag har inte nedvärderat någon, det är din absurda tolkning.Varför tar du inte ansvar för att du nedvärderar tredje persons ansträngningar? Om du kan ned/värdera tredje persons ansträngningar så kan även jag göra det. Eller är det olika regler för dig och andra? :) Så du har gått ner liiiiite mer? Vad duktig du är! Du verkar dock inte speciellt nöjd (eftersom du är så nedlåtande). Är det viktiga att du gått ner utan ansträngning? Är ansträngning (träning) nåt dåligt? Du var ju lite nedlåtande mot elitmotionärer...
Ja, det är viktigt att gå ner utan ansträngning eftersom ansträngningen är det som gör att så många misslyckas med att gå ner i vikt.