Blev lite mycket text märkte jag, korta versionen:
Ingen annan som har problem med eftersläpning av visad lutning/hastighet utan fartsensor på 1040?
Har lite problem med min 1040, eftersläpning av visad hastighet (utan fartsensor). Inte så viktigt egentligen, men störande och känns som något fel i HW/SW.
Har noterat att visad lutning också verkar släpa efter så hade igång även min gamla 800 på långrunda igår, hade på fartsensor så blev bara test av visad lutning. Och jo, samma eftersläpning på visa lutning som för hastighet på 1040. C.a. 10 sekunders eftersläpning. Vid liten knäppa som tar 10 sekunder uppför och sedan nerför så börjar 1040 visa att det lutar uppför när man är uppe på krönet, sedan nerför fortsätter den att visa ökad lutning uppåt, för att när det blir plant igen börja visa att det går nerför. Och sisådär 10 sekunder efter knäppan är den ifatt och visar 0%
Gamla 800 visar nästan direkt, med någon sekunds eftersläpning vilket är som det skall. Dessutom visar 800 lutning med 1 decimal, vilket jag tycker är bra, skillnad på 2,4% och 2% som 1040 visar. Fast eftersom det är 10 sekunders så känns det som att det kvittar :(
Tror inte det är HW-fel, hastighet utan fartsensor går på GPS och höjd på annan sensor, barometer? Att bägge har 10 sekunders eftersläpning är skumt. Har jag kommit åt någon inställning? För effekt så kan man ange 10-sekunders-intevall t.ex. (har jag för mig), har inte effektpedaler dock.
Konstigt om bara min 1040 har problem med detta.
Här ser man eftersläpning av visad hastighet (utan fartsensor) från en tidigare kort runda. Röd är 800
Visa bilaga 570607