Jag vill låna verktyg-tråden...

Amenvaf-

Mitt BSA-BB-verktyg är för stort för mitt BB-R9100. Det behövs tydligen en adapter vid namn TL-FC24 som gör att mitt BB-verktyg får snäppet mindre omkrets.

Har någon denna adapter att låna ut eller sälja? Ersättning i form av sedvanlig happyvaluta ges. (Kan även lägga tjeckisk pilsner till listan av kalla öl i posten ovan.)
Finns en att få gratis i Västerhaninge. Jag har fler...

20220610_184038.jpg

Har någon i trakterna av Uppsala eller norra Stockholm en momentnyckel med 1/2"-fäste som med god marginal klarar 200 Nm? Min från BT ska klara 210 Nm men den kändes inte helt stabil i resultatet vid den belastningen och det vore tråkigt om svingen på min mc trillade av i farten...

Fårö.

Kedjebrytare och något att öppna quick link med.

Jag åkte på semester med en ny kedja i förpackning och glömde ta med kedjebrytaren. Kunde inte hålla mig och satte på en lite för lång kedja. Funkar men rasslar lite. Tänkte bara kolla om det gick att ordna en lite tystare cykelupplevelse.

Fårö.

Kedjebrytare och något att öppna quick link med.

Jag åkte på semester med en ny kedja i förpackning och glömde ta med kedjebrytaren. Kunde inte hålla mig och satte på en lite för lång kedja. Funkar men rasslar lite. Tänkte bara kolla om det gick att ordna en lite tystare cykelupplevelse.
Hej! Om du kan tänka dig att ta Färjan över till Fårösund så har jag grejer.

Hej är det någon runt Aspudden/Liljeholmen/ Midsommarkransen med omnejd som har en vevlagersnyckel till Hollowtech/centerlock skivor man skulle kunna få låna idag eller imorgon?

Edit: löste sig

Bilagor

• 1657381207028.png
    1657381207028.png
    27.8 KB · Besök: 128
Senast ändrad:
Tja! Behöver gänga en bit aluminium som ska bli ett växelöra av mycket ovanlig sort. Är det någon i Stockholm som har en metrisk gängad förtapp av storlek/stigning M10x1.0? Jag kommer i så fall gärna förbi och lånar!
9504-Fortapp_Metrisk_Fin_DIN_2181_31.jpg
Tack på förhand!
/A

Tja! Behöver gänga en bit aluminium som ska bli ett växelöra av mycket ovanlig sort. Är det någon i Stockholm som har en metrisk gängad förtapp av storlek/stigning M10x1.0? Jag kommer i så fall gärna förbi och lånar!
Visa bilaga 568350
Tack på förhand!
/A
Jag skall ha, både m10x1 och m12x1.5

Jag kan kolla på fredag, högst troligt har jag, men kan som sagt kolla först på fredag.

Gör örat i stål istället och låt bakväxeln ta smällarna om den inte är superdyr?
Tanken har slagit mig och jag har en bit stål liggandes, vi kan säga att alu örat blir en pilot till att göra ett mer gediget. Jag är lite tveksam också till om jag kommer lyckas göra ett i stål, så mycket svårare att fila/fräsa/borra/gänga?

Tanken har slagit mig och jag har en bit stål liggandes, vi kan säga att alu örat blir en pilot till att göra ett mer gediget. Jag är lite tveksam också till om jag kommer lyckas göra ett i stål, så mycket svårare att fila/fräsa/borra/gänga?
Fast åas är stål trevligare att fila då det inte kleggar igen filarna. Det är mer jobb, men man slipper svära över kletalu på filarna. Jag blev tipsad om att droppa lite sprit på filen så skall det inte fastna, men har tyvärr inte testat. Kan dock vara ett råd om du har problem med kletig alu.

Fast åas är stål trevligare att fila då det inte kleggar igen filarna. Det är mer jobb, men man slipper svära över kletalu på filarna. Jag blev tipsad om att droppa lite sprit på filen så skall det inte fastna, men har tyvärr inte testat. Kan dock vara ett råd om du har problem med kletig alu.
T-doja är kanon.

Jag skall ha, både m10x1 och m12x1.5

Jag kan kolla på fredag, högst troligt har jag, men kan som sagt kolla först på fredag.
Tja! Fick napp av en granne i närheten som visade sig ha rätt grejer hemma för att gänga M10x1 =). Men jag tackar och bockar stort för att du erbjöd och till alla andra som kommit med tips och tricks! Återkommer med resultatet av snickrandet när det finns något att visa.

Tja! Fick napp av en granne i närheten som visade sig ha rätt grejer hemma för att gänga M10x1 =). Men jag tackar och bockar stort för att du erbjöd och till alla andra som kommit med tips och tricks! Återkommer med resultatet av snickrandet när det finns något att visa.
Vi ser gärna en bild! Jag har en cykel som jag nog kommer att få utföra samma sak på när jag pajar örat - hittar inget nytt på nätet...

Har btw kollat och jodå finns M10x1 tappar här! Två stycken till och med så händer det något med grannens så finns hjälpen i närheten!

Men det är ju bara torsdag?!
Jå....

Jag har lycksts kolla en dag tidigare. Ligger på kontoret hemma nu. Har som sagt en M12x1.5 också. Passar "muttersidan" på vissa TA. Fast DET är en djungel - finns tydlingen minst tre (3) olika stigningar bara på 12mm TA axlar till cyklar.... standard... jorå....

Det passar på två av våra hojar i alla fall! Tre stigningar och jag vet inte hur många längder? För fyra år sedan skulle jag köpa en axel till en Thule-vagn och blev snabbt medveten om att det fanns mer än en...

Nån som har verktyg för att demontera pressfit-kopparna till ett Campa-vevparti att låna ut? Helst i Åkersberga/norra Stockholm.

Jag har en! Chansen att vi är på samma ställe just nu nu är dock ganska liten. Du kommer behöva sådana massor av gånger, så spring in i någon butik och köp istället!
Ah! Jaha? Behöver jag fler? Trodde jag bara behövde en. Haha men jag gör nog det haha

Edit: befinner mig i Huddinge :D

Någon som har ett "blind puller" set att låna ut i Stockholm? Eller tips på vart jag kan köpa, lite billigare, med snabb frakt? :)

Behöver passa nav.

Jag ska montera ett vevlager och behöver ytterligare en 44mm 16-notch socket/wrench för monteringen -_-

Inte jättedyra, men jag har precis köpt typ alla andra verktyg jag behöver och det känns löjligt att köpa ett verktyg jag förhoppningsvis bara behöver en gång på flera år…

Är det någon som bor i Sthlm västerort som har en jag kan låna en kväll?

Jag ska montera ett vevlager och behöver ytterligare en 44mm 16-notch socket/wrench för monteringen -_-

Inte jättedyra, men jag har precis köpt typ alla andra verktyg jag behöver och det känns löjligt att köpa ett verktyg jag förhoppningsvis bara behöver en gång på flera år…

Är det någon som bor i Sthlm västerort som har en jag kan låna en kväll?
:D

Billig och bra! Park tool med flera kostar mycket mer men gör exakt samma jobb och Lezyne är bra kvalité!

Skulle vilja låna gängtappar för pedalgängor för att kunna sätta SPD på en gammal monark. Någon som har liggandes och vill låna ut/sälja i närheten av Åstorp.

Tillbaka
Topp