Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hans däckval baserade sig på att han, förutom att under en längre tidUndrar vad Bialek och Bartholmoes har för däck. Känns som Strassers 28 mm kan vara en nackdel på parcour 4 om de andra har grövre däck. Får väl hoppas att det inte blir några vurpor när de jagar på i rätt uttröttat tillstånd på den dåliga vägen.
Vissa parcourer har haft ett mycket mindre sofistikerat underlag än grus tidigare. Kanske är det inte så svårt i år, det borde vara så med tanke på Strassers val. Men tänk på att ha är den ende i toppen som har tunnare däck än 32, om jag minns rätt.Cykla grus med 28 mm känns inte som det värsta på den här rundan.
En fråga som dyker upp är hur tekniskt driven han är både i absoluta termer och relativt konkurrenterna. Jag har uppfattat honom som en rätt utpräglad lvg-cyklist men det är ju möjligt att han cyklar annat också.Hans däckval baserade sig på att han, förutom att under en längre tid
haft dem som träningsdäck, som pricken över iet hade haft dem på "några parcourer i Rumänien" utan punktering. Det är ju rätt anmärkningsvärt hur 28 mm kan hålla för en lastad cykel när en sådan cyklist som han har bråttom. Han är ganska lätt förvisso men han borde ju ha fingerat ett race-läge.
Eller inte? Är inte lättolkat.Undrar om inte Bialek passerat Strasser. Lite svårt att avgöra dock då de är så nära varandra och uppdateringarna är osynkade.
Skönt att vi har dig som tolk!?Eller inte? Är inte lättolkat.
Färja 3 kan jag inte se finns en chans att tättrion kan hinna med idag. Även 2 verkar väldigt tuff. Ska man gissa att det blir ett rejs till färja 1?så täta som de är nu skulle en tidig ankomst till en färja vara avgörande
Riders will soon cross from Romania into Bulgaria for the final ~450km. The border between Romania and Bulgaria is drawn by the Danube river and riders have only three options to cross it, all of which are ferries and the bridge option is disallowed.
The three ferry options are as follows from east to west, and they’re marked on the map below:
- Bechet to Oreahovo runs every two hours from 05:00 to 23:00 (20 minutes)
- Turnu Magurele-Nikopol are 08:00, 12:00, 16:00 and 19:30 (25 minutes)
- Zimnicea - Svishtoc are 08:30, 11:30, 14:30 and 17:30 (15 minutes)
Dessa utjämnande färjor.Eller kommer parcouren att ta så lång tid att de kommer att hänga tillsammans vid färjelägret för att komma med första morgonfärjan?
Jag håller tummarna för att deltagarna inte har missat något här. Tyckte också att det ser märkligt ut. Den saknade informationen finns garanterat i den där manualen.Lite förbryllad över tättrions rutt nu. CP4 ser i alla fall på kartan ut att ligga norr om startpunkten för parcouren och väsentligt lägre. Jag hade väntat mig att de skulle ta sikte på Petrosani, cykla österut till CP4, sen upp till västra änden av parcouren och därifrån cykla den.
Nu ser det ut som de tänker börja med parcouren. Om de åker den från väster till öster kommer de att ha en rätt bra bit till CP4. Som jag fattat det ska parcourerna tas i en viss riktning, men även om de tar den från öster till väster och sen åker ner till CP4 är de då på "fel sida" om bergen och kommer att bli tvungna att runda eller klättra tillbaka över dem.
Känns som det måste vara något jag missar här.
Visa bilaga 571157
Som jag fattat det började han med MTB men tröttnade på allt underhåll och att han hela tiden körde sönder grejer (och intresserad av att meka). Så han sadlade om till vägcykling och höll också länge på som cykelbud.En fråga som dyker upp är hur tekniskt driven han är både i absoluta termer och relativt konkurrenterna. Jag har uppfattat honom som en rätt utpräglad lvg-cyklist men det är ju möjligt att han cyklar annat också.
Som väldigt oteknisk cyklist upplever jag att jag har en nackdel redan på rätt hyggliga grusvägar mot tekniskt mer drivna. Har t.ex. blivit ruskigt ifrånkörd i en längre grusbacke utför av en person på 20 mm däck när jag själv hade 25 mm.
Gissar på att de kommer att ta samma färja. Jag, @kri och @svebilius tog Svishtov-färjan åt andra hållet tidigare i somras. Den gick varken ofta, fort eller följde tidtabellen på minuten. Höll på att lasta av och på lastbilar rätt länge. Ganska spektakulärt att se stora lastbilar ta fart upp för en brant ramp och knappt orka hela vägen upp. Nikopol-färjan går förresten inte heller särskilt ofta. Har också för mig att vissa avgångar på båda linjerna inte går per automatik utan att man måste ringa och meddela sig på förhand. Gissar på att de kanske inte kör färjan för en enstaka cyklist i utbrytning.Olidligt spännande eller inte om färjeförbindelsen blir avgörande.
Jättetack till alla som uppdaterar med info då jag f.n. inte själv kan hålla koll på prickarna.
Enligt detta inlägg så är det mkt riktigt färja som gäller.Gissar på att de kommer att ta samma färja. Jag, @kri och @svebilius tog Svishtov-färjan åt andra hållet tidigare i somras. Den gick varken fort eller följde tidtabellen på minuten. Pratade med Amy för ett tag sen och tyckte hon nämnde att man inte fick ta broar över Donau mellan Rumänien och Bulgarien. Annars hade ju bron vid Ruse kunnat vara ett alternativ. Nån som har koll på reglerna? @antonlindb?
hämtad härifrån : https://dotwatcher.cc/race/tcr-no8?post=48wnts0lEY76xmDrv6eJQX#postsEnligt detta inlägg så är det mkt riktigt färja som gäller.
Har vi några bilder på eller uppgifter om de övrigas däckval?Jag är rätt spänd på att se om Strasser klarar att hänga med de två andra över parcouren. Om inte så kan ju hans segerchanser försvinna såvida han inte räddas av att de andra får vänta på en färja.
@Petert skrev tidigare idag(?) att han inte sett någon annan med mindre än 32 mm.
Tack! Skönt att få det utrett.Den väg du hade tagit @GoranS är en E väg och därmed förbjuden. Parcouren kan tas i valfri riktning och checkponten före eller efter parcouren. Vägen ner direkt efter parcouren är även den en E väg så denna nöt har en hel del varianter man kan ta. Mitt val var att ta checkpointen först söderifrån. Köra upp på berget och ta parcouren och efter parcouren hålla rakt österut över en till klättring på grus. Då får man en bra resa mot valfri färja!