Raggamuffin
Aktiv medlem
Transcontinental Race No. 8
Från TCR-FB-sidan:
Visa bilaga 571342
Oj, på bara några hundra mil. Svårt att se på mobilen, är det Ultegra eller Dura-Ace?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Från TCR-FB-sidan:
Visa bilaga 571342
Har majoriteten racerpedaler? Jag tänker klossar, vissa märken är snorhala och vissa är gjorda av mjukost.Oj, på bara några hundra mil. Svårt att se på mobilen, är det Ultegra eller Dura-Ace?
Kan man kanske misstänka att de inte var nya då loppet startade?Oj, på bara några hundra mil. Svårt att se på mobilen, är det Ultegra eller Dura-Ace?
I genomgången av de startandes cyklar så var det någon som hade med sig klosstassar och det var många racepedaler.Jag tänker klossar,
Kan man kanske misstänka att de inte var nya då loppet startade?
Min snabbskissning gav ca 30 mil från östligaste färjan till mål, 35 mil från mittenfärjan och ytterligare ett skapligt antal mil från västra.Jag undrar också vilka distanser det är till mål från färjorna? Om 2 eller 3 cyklister sitter i samma båt så kanske blir dött lopp över mållinjen förutsatt att man har samma rutt.
Gängpaj? Avdragen bult? Skit oavsett. :(Ännu en underbar start på dagen för Amy:
Tack, alltså tillräckligt med distans för att köra om det.Min snabbskissning gav ca 30 mil från östligaste färjan till mål, 35 mil från mittenfärjan och ytterligare ett skapligt antal mil från västra.
Utan att veta hur problemet uppstod känns det lite svårt att uttala sig tycker jag. Om det var "yttre våld" är det inget som säger att en ny pedal nödvändigtvis skulle klarat sig bättre. Att man ser till att ha fräscha "slitdelar" (däck, ev. slangar, drivlina) är ju en sak, men frågan är lite var man drar gränsen. Byter man alla lager, växlar, växelreglage, batterier, sadel, sadelstople, ...?Märkligt, men förvånas fortfarande över vad folk ställer upp med. Man startar väl ett sånt här lopp med nya provköra grejer?
Rekning borde inte vara tillåten.Ser ut som Bialek är på väg att ta en östligare väg än Strasser i trakten av Surdiou.
Visa bilaga 571333
Lite förvånad över att Strasser inte tog den vägen då den borde ge genare väg till Zimnicea-färjan än vad den rutt han nu tagit gör. Kan han ha rekat och tyckt att vägkvaliteten var så pass dålig på Bialeks vägval att det trots allt var bättre med det västligare alternativet?
Lokala åkare har förstås fördelar precis som t ex Colombianer är bättre förberedda för höga höjder.Rekning borde inte vara tillåten.
Jag förstår din tanke. Sen tycker jag att förbud som i praktiken är omöjliga att kontrollera är problematiska.Rekning borde inte vara tillåten.
Stället som pedalen gått sönder på är ju lite märkligt. Kanske tjongat i en hög trottoarkant eller sten?Utan att veta hur problemet uppstod känns det lite svårt att uttala sig tycker jag. Om det var "yttre våld" är det inget som säger att en ny pedal nödvändigtvis skulle klarat sig bättre. Att man ser till att ha fräscha "slitdelar" (däck, ev. slangar, drivlina) är ju en sak, men frågan är lite var man drar gränsen. Byter man alla lager, växlar, växelreglage, batterier, sadel, sadelstople, ...?
TRC, andra lopp och enskilda tävlande är mycket noga med att poängtera rent spel. Man ska inte behöva bevaka allt och alla vet att det inte är möjligt.Jag förstår din tanke. Sen tycker jag att förbud som i praktiken är omöjliga att kontrollera är problematiska.
Har för mig att Strasser livnär sig på cyklandet och därtill kopplade aktiviteter.Jag antar att även en så här sport blir mer och mer ”proffesionell”? Är väl ett par av dem som cyklar på heltid? Och med ökade resurser kommer möjligheter att reka och annat.
Så antingen får man vara nöjd som ”svenne-banan-deltagare” (ett skämt, finns nog inga sådana) och inse att ”race-biten” är för ett fåtal, och att man inte hade vunnit även om de praktiska förberedelserna varit exakt samma, eller så får man börja klassindela?
Jag har kikat lite och är rätt säker på att tiderna för de olika färjorna är lokal tid(EEST).Enligt inlägg tidigare i tråden går färjorna från TM vid 08.00, 12.00, 16.00 och 19.30 medan de från Zimnicea går 07.30, 11.30, 14.30 och 17.30. Jag blir dock inte klok på om det är CET eller lokal tid. När jag försöker googla hittar jag alla möjliga varianter.
Jag gissar att du som jag tycker det är ett problem om en person som fuskar har fördel jämfört med den som följer reglerna och fuskaren inte avslöjas.TRC, andra lopp och enskilda tävlande är mycket noga med att poängtera rent spel. Man ska inte behöva bevaka allt och alla vet att det inte är möjligt.
Utdrag ur avsnittet Spirit of the race på TRC:sida:
The spirit of the race is a commitment to autonomy and self-reliance and the integrity to uphold the values of equality and fairplay in order to truthfully test an endeavour. With only ten rules to guide them our riders must understand and commit to riding a genuinely unsupported race without private resupply or dedicated outside assistance.
Typisk rumänsk landsväg <3Väg DN52, sista biten från TM ner till färjelägret.
Visa bilaga 571380
Eller så säger man Europe/Bucharest, d.v.s. använder zone-id från IANA-databasen.
Och då blir det? UTC +3 typ.Eller så säger man Europe/Bucharest, d.v.s. använder zone-id från IANA-databasen.
På sommaren ja. På vintern UTC+2.Och då blir det? UTC +3 typ.
42 km med 1.55 kvar till dess färjan går.Knappt sex mil kvar för Strasser och om färjan går 15.00 svensk tid handlar det om att han måste hålla ca 25 km/h i snitt för att hinna till färjan i tid.
Strasser verkar vara på väg mot Turnu Magurele. Undrar om han hört av sig i förväg och sagt att han vill åka över och om det faktiskt kommer gå att komma med 16:00-färjan lokal tid.Knappt sex mil kvar för Strasser och om färjan går 15.00 svensk tid handlar det om att han måste hålla ca 25 km/h i snitt för att hinna till färjan i tid.
Lugna puckar om vägarna är OK och inget oförutsett inträffar. Men det kan det ju göra när som helst...42 km med 1.55 kvar till dess färjan går.
För trött för att tänka klart? Kanske naivt men jag tror att han i stort sett alltid kan tänka relativt klart även när han har sovit extremt lite under lång tid. Det är en av hans paradgrenar som proffs på extrema uthållighetslopp.Strasser verkar vara på väg mot Turnu Magurele. Undrar om han hört av sig i förväg och sagt att han vill åka över och om det faktiskt kommer gå att komma med 16:00-färjan lokal tid.
Tror att det hade varit bättre att sikta på Svishtov-färjan 17:30 lokal tid eftersom den troligtvis går enligt ordinarie tidtabell, men den är väl kanske utom räckhåll nu på dryga tre timmar. Men Strasser kanske leder kanske tillräckligt ändå. Eller så är han för trött för att tänka klart. Begripligt.
Ja, Svishtov till 17.30 tror jag blir tufft. Är runt 10 mil och det på tre och en kvart ...Strasser verkar vara på väg mot Turnu Magurele. Undrar om han hört av sig i förväg och sagt att han vill åka över och om det faktiskt kommer gå att komma med 16:00-färjan lokal tid.
Tror att det hade varit bättre att sikta på Svishtov-färjan 17:30 lokal tid eftersom den troligtvis går enligt ordinarie tidtabell, men den är väl kanske utom räckhåll nu på dryga tre timmar. Men Strasser kanske leder kanske tillräckligt ändå. Eller så är han för trött för att tänka klart. Begripligt.
Ja, CEST + borde det vara.