Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

En sån där härlig grisrunda i tilltagande regn. ?
DSC_9304.JPG

Första gaffelservice hemma någonsin, spännande! Sonen har frågt om det minst tio gånger sedan jag köpte allt material i maj. Jag hade en tröskel att överkomma, men det var roligt att göra tillsammans men sonen! Allt gick bra, förutom öljespil från ovansidan av underben när jag försökte undvika spil från undersidan.

2022-08-20-16-31-47-110.jpg

Senast ändrad:
Första gaffelservice hemma någonsin, spännande! Sonen har frågt om det minst tio gånger sedan jag köpte allt material i maj. Jag hade en tröskel att överkomma, men det var roligt att göra tillsammans men sonen! Allt gick bra, förutom öljespil från ovansidan av underben när jag försökte undvika spil från undersidan.

Visa bilaga 575674

Sonen vill nu också serva mammas och pappas gaffel.

Men idag var det en sväng i Hellas, vackra färger!
Jag valde stig-HT denna gång. Kändes mycket tyngre än min helstel SS, men man kan bomba rakt fram. Då känner man hur stark sonen måste vara som väger mindre än hälften av sin pappa.

2022-08-21-19-43-45-099.jpg

Senast ändrad:
Blev klar med ombyggnationen av min Caad X 2016 i natt. Första gången jag byggt en cykel från grunden, och första gången jag målar en ram så jag är löjligt stolt. Var tvungen att fräsa ur en fet kant i vevlagercylindern för att få dit konverteringskitet från Praxis, men resultatet blev kanon!

Bilagor

• 3CC73FDB-753B-4A9B-936B-797377FE5C80.jpeg
    3CC73FDB-753B-4A9B-936B-797377FE5C80.jpeg
    2.1 MB · Besök: 79
Undvika att slå sönder pungen på sadelrör-a-la-2017 ?
Vid Berghemsparken (mellan Granskog-Görväln) i närheten av den där dödsbranta hällen ner i lingonris vi spanade på en gång.
Allt vi gör på våra "cykelturer" är att spana på dödsbranter ner i lingonris.

Men jag tror jag är med på vart du menar!

Jag har en bild i mitt huvud som jag tänkte delge er. Gick in till torget idag, då kommer det två småglin på fulldämpade MTB, med fullface-hjälmar. De är kanske 8-9 år eller nåt. Det är rätt ovanligt med cyklister öht i mina kvarter, så det var ju en stor sensation bara det. Men så cyklar de precis bakom mig och jag hör de prata om den lilla trappan (4 trappsteg) en liten bit fram vid bostadshuset. De pratar om att de tänkte ta den! ? ...så de cyklar förbi mig och ut på rampen mot trappan en 3-4 m framför mig bara. Jag saktar in stegen lite och undrar hur det här kommer gå ? men den första cyklar järnet utför trappan och t om hoppar nedför den. Han landar lite fel och håller på att tappa balansen. Men som en katt som alltid landar på fötterna lyckades han reda ut det hela ändå och kommer upp på cykeln igen. Den andra (som var ett år äldre typ), han cyklar bara nedför trappan utan krusiduller. Efteråt cyklar de vidare och jag går bakom dem. Hör att de pratar om hur det gick, den större säger "Hoppade du den!?" jodå vars det gjorde han och det ju ganska bra. Haha, dagens ungdom. Undrar hur de grabbarna cyklar om 20 år?!

Tillbaka
Topp