Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
mikaeljc sa:Men med tyst nav behöver man ju ringklocka?
Leffe sa:Bitex är inte så tysta?
Äsh, det där är la inspelat i någon betongkällare någonstans. Klart det låter lite, men hade du satt ett Hope där hade du behövt lyssna med öronproppar. :) Med lite fett i bodyn så lät mitt Bitex (54T) nästan ingenting när man satt på hojen. Numera kör jag DTs 350 (också 54poe) och det är extrem skillnad.
Valhalla_ sa:American classic nav är fullständigt knäpptysta då de håller klackarna inne när man frihjular och endast fäller ut dem då man trampar.
Se här:
Synd då att de slutat med hjul. Men de kanske gör nav fortfarande? Nån som vet hur de funkar?
H.Karlsson sa:Samma serie som xtr men utan loggan och billigare. Tänkte nog gå på dessa när XT kommer ut som 12 delat.
https://www.bike24.com/p2289591.html
Det lär det väl göra men kanske inte imorrn. Billiga är säkert relativt också. Jämför med Srams xd.Leffe sa:Vågar man hoppas på att det kommer billiga microspline-kassetter?
De tror väl att de ska hålla bättre. Jämför t.ex. Torx-skruv med Philips-skruv. Men jag vet inte, jag är skeptisk... :)Valhalla_ sa:Microspline... Orka hålla på.. Vad är problemet med dagens splines?
Valhalla_ sa:Microspline... Orka hålla på.. Vad är problemet med dagens splines?
Funderar på det om hjulbygge blir av till en ny cykel.tror vi om det här navet då?
Box Components | BMX & MTB – Box
Box Components was created with a rebellious vision and towering objective: to chart new courses and promote forward-thinking products.www.boxcomponents.com
tror vi om det här navet då?
Box Components | BMX & MTB – Box
Box Components was created with a rebellious vision and towering objective: to chart new courses and promote forward-thinking products.www.boxcomponents.com
Kan rekommendera newman's nya fade hub, är 99% tyst. Var själv på jakt efter ett tyst baknav som inte kostade skjortan som onyx lr box gör.
Detta är nog så nära helt tyst man kommer om man inte väljer just onyx lr box är min gissning.
Inköpt i vinter/våras och kört sen dess, funkat felfritt och tyst. Kan inte påstå jag märkt nån ljudökning alls under säsongens gång.Men hur länge var din Fade baknav tyst?
Ny var min nästan heltyst. Men den började låta efter två månader. Jag har smörjd den, men det hjälpte inte länge. Behöver smörja den igen nu, den låter och en greppar inte bra då och då. Ska använda mer fett den här gången.
Det beror väl på om det måste vara tyst eller det räcker att det inte låter högt. Både dt 350 och xt är tysta om man jämför med horizon v1.
Har man köpt ett svindyrt hjul med nav som låter fan är det självklart att det är premium. Ju dyrare och mer högljutt desto mer premium ?Intressant tråd. Vissa verkar tycka att högljudda nav ger ”premiumkänsla” (jfr med ett ”gediget” ljud när du stänger bildörren) men för mig är det tvärtom. Tyst är bra.
Cyklade ett tag med en kille vars baknav lät så mycket att jag riskerade tinnitus på varje runda. Han var ju snabbare och starkare också så jag hamnade jämt bakom.
Jag har förresten alltid varit lite bakom.
Har man köpt ett svindyrt hjul med nav som viskar så vackert, måste detta självklart också vara premium. ?Har man köpt ett svindyrt hjul med nav som låter fan är det självklart att det är premium. Ju dyrare och mer högljutt desto mer premium ?
Fast då hörs ju inte hur premium det ärHar man köpt ett svindyrt hjul med nav som viskar så vackert, måste detta självklart också vara premium. ?