D
Deleted member 44921
Guest
Biketrade Sweden AB / Bikers Sweden AB i Göteborg
Tjena,Hur var det nu, skulle du undvika åsikter eller fortsätta ljuga om huruvida en cykel är använd eller ny? Det är ingen subjektiv åsikt. Antingen är den oanvänd eller ej.
För övrigt säger du att du ofta köper cyklar för angett pris vilket kan stämma men först efter att du försökt och misslyckats med prutning.
Det finns väldigt många begagnade cyklar som knappt är använda och trots några år på nacken är i väldigt bra skick.
Jag har nu slutat beskriva dessa cyklar i detta typ av skick med orden "toppskick", "oanvänd" eller "nyskick", då ni här på happyride uppenbarligen inte håller med.
Med undantag för få är det knappt några köpare som haft problem med mina beskrivningar, men jag respekterar eran åsikt här på happyride och håller mig numera till att enbart skriva faktum och specs i mina annonser.
Om jag lägger in nån kommentar om skicket i annonsen kommer det numera vara ett faktum, inte min egna åsikt.
När det gäller prutning: En stor del av cyklarna jag säljer köper jag på blocket. På blocket är det vanligt att pruta. Om säljaren inte har skrivit att priset är fast frågar jag oftast om säljaren kan tänka sig gå ner i pris. Oftast slutar det med att jag köper cykeln för annonserat pris.
/Rasmus :)