Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Äter du aldrig rårakor?Ni som äter fläsk och lingon till;
Är det verkligen råraka ni har det till?
Jag äter gärna fläsk och lingon, men till raggmunk
och ja, det är skillnad på råraka och raggmunk.
Jag ser ingen stor skillnad på hur råraka resp. raggmunk passar till fläsk och lingon. Tycker båda funkar även om jag helst håller mig borta från fett fläsk.Ni som äter fläsk och lingon till;
Jodå, gärnaÄter du aldrig rårakor?
Rösti är väl samma sak som råraka?
Ja.Tjena!
Löjrom, gräddfil (vispad creme fraiche fungerar också), rödlök och gräslök.
En bra räkröra fungerar också.
Fläsk äter man med kokta potäter och löksås (som görs enligt recept a.l.a Speck! Speck! Speck!!)
Raggmunk är en styggelse.
Tjena!
...
Tjena!
Löjrom, gräddfil (vispad creme fraiche fungerar också), rödlök och gräslök.
En bra räkröra fungerar också.
Fläsk äter man med kokta potäter och löksås (som görs enligt recept a.l.a Speck! Speck! Speck!!)
Jag kräver en ursäkt! Mammas raggmunkar är jättegoda.
Finns ett underbart lunchställe i Liljeholmen som missat detta och serverar just RÅRAKOR med fläsk och lingon så här på tisdagar. Även om det står raggmunk på menyn ?Ni som äter fläsk och lingon till;
Gäller även Heat i Kista!Finns ett underbart lunchställe i Liljeholmen som missat detta och serverar just RÅRAKOR med fläsk och lingon så här på tisdagar. Även om det står raggmunk på menyn ?![]()
Namn, och gärna en länk, tack.Finns ett underbart lunchställe i Liljeholmen som missat detta och serverar just RÅRAKOR med fläsk och lingon så här på tisdagar. Även om det står raggmunk på menyn ?![]()
OkGäller även Heat i Kista!
Inte varje vecka, men ett par tisdagar i månaden brukar de ha det. Och ja, menyn gäller hela kedjan, oklart dock om rårakor också gör det eller om det är kökschefen i Kista som gör sin tolkning av raggmunk.
Heat är inte dumt, har dock bara varit på den bakom landstingshuset på Hantverkargatan i Sthlm.Gäller även Heat i Kista!
Tror den heter Restaurang Lövholmen. Man går in genom en gymnasieskola. Extremt ickefancy.
Har inte läst hela tråden, men råraka gör man väl bara i nödsituationer där man har slut på raklödder?
Gå på restaurang?Åh hade missat den här tråden!
Älskar rårakor men gör det sällan för det är så drygt att riva potatisen och pressa ur vätskan jag tycker det är svårt att få potatisen att hålla ihop.
Har vi några stalltips för att göra dessa moment smidigare?
Åh hade missat den här tråden!
Älskar rårakor men gör det sällan för det är så drygt att riva potatisen och pressa ur vätskan jag tycker det är svårt att få potatisen att hålla ihop.
Har inte provat själv men fick bara en tanke på hur man enklare ska få ut vätskan ur potatisen. Jag brukar bara krama potatisen i händerna och sen pressa den mot kanterna i ett durkslag men det känns som mycket vätska blir kvar.Åh hade missat den här tråden!
Borde det inte funka med en klassisk potatispress?Ne rivningen är hanterbar, pressa ur vätska det som är drygast. Måste ju finnas en rårakepress eller dylikt, typ som en hamburgerpress fast med hål så vätskan kan rinna undan:)
I Sverige kallas det där potatisbulle..? :)Koreanska rårakor tycker jag är gott. Lägger upp ett recepet från Stora Asiatiska Kokboken, annars brukar jag freebasa med dippsåsen. Mitt tillägg är att blanda i majsstärkelse också för att få dem fastare. Och så måste man ju ha hemmagjord kimchi till förstås.