Visa din Miyata!
Är nog bara så moderna hojar är byggda, behövdes långt på bryggan.När man köper två frambtomsar ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är nog bara så moderna hojar är byggda, behövdes långt på bryggan.När man köper två frambtomsar ?
Kvar ?Tog bort vevparti
Chock smutsig och rost gör rent vev hål inte fara med ram rost
Nytt vevlager SM-BBR60 och vevparti FC-RS510 175,5 52-36
(Kommer att byta 50-34 kanske Tiagra senare)
Ser större ut på bild än i verkligheten, för det är väl en 66 cm (26") ram? Har två sådana själv :)Kvar ?
Kedjan
justera växlar/broms
styrlinda
sadel
Sadelstolpe
Vänd ner styrstam
(Behöver byta bodydrev och lager bak RS81)
Damn thats a Nice set of wheel ?Vad ska jag göra...Miyatan är klar, min "professional beauty" Muddy Fox saknar bara en beställd vevarmsmutter så är den klar...garaget börjar bli trångt...fan, som det ser ut nu kommer jag faktiskt att behöva börja cykla för att fortsätta med den här hobbyn...bikepacking? Där kan man väl spendera ett halvår med att testa sin "setup" utan att lämna tomtgränsen, det kanske vore nåt...
Visa bilaga 592544
Den är dunderfin den. Än större ram än min, trodde inte det var möjligt.Kvar ?
Kedjan
justera växlar/broms
styrlinda
sadel
Sadelstolpe
Vänd ner styrstam
Cyklar man lika mycket som jag gör: ja.Är det överdrivet att köpa hem ett litet lager av kedjor? Bikester säljer Wippermanns som jag velat testa för 90 kr styck men jag behöver köpa fem för att få fri frakt och jag har redan några helt nya Sram på lager.
Cyklar man lika mycket som jag gör: ja.
Cyklar man lika mycket som du gör: nej
Kvar ?
Kedjan
justera växlar/broms
styrlinda
sadel
Sadelstolpe
Vänd ner styrstam
Fråga från golvet: vilka riktigt breda och grunda bockstyren finns det att tillgå på marknaden? Jag tror att jag tänker minst 500 mm brett, men gärna ännu mer. Flare är för folk med flanellskjortor - gärna rakt! Och silvrigt!
@Moses95 , pratade inte du om sådana styren för ett tag sedan?
Jo men han cyklar ju faktiskt på sin cykel. Jag ska bara posera stiligt utanför lokala Ica.Flare är även för Major Taylor.
Visa bilaga 592571
Jo men han cyklar ju faktiskt på sin cykel. Jag ska bara posera stiligt utanför lokala Ica.
Det var 64cmSer större ut på bild än i verkligheten, för det är väl en 66 cm (26") ram? Har två sådana själv :)
Mäter du från centrum vevpartiet till toppen av sadelröret?Det var 64cm
Fanns det Miyata 66cm? Wow ?
Din också riktig snygg singel speed 64cm tycker såg foto både röd fälg och röd däck?Den är dunderfin den. Än större ram än min, trodde inte det var möjligt.
Ja.. få kolla igen ?Mäter du från centrum vevpartiet till toppen av sadelröret?
Ja.. få kolla igen ?
Från börja vanlig gammal växelDet där växelvajerstoppet var ju otroligt fiffigt. Vad är det?
PS. Fin hoj! DS.
Från börja vanlig gammal växel
Kolla Triple Cross upptäck annat löst..
Hitta gammal Hybird tog delar växelvarjarstoppet
Det funkar
Finns beställer ute internet om inte har något hål ram annat löst
Det är för att det ska bli mer ääro! Bara att bildgoogla på Aero downtube shifters så kommer det upp en massa mysiga reglage.Har inte sett den varianten av ramreglage förut. Gillar att det fästs med bara en skruv. Vilken grupp är det? Ser ut att vara indexerad va?
Fråga från golvet: vilka riktigt breda och grunda bockstyren finns det att tillgå på marknaden? Jag tror att jag tänker minst 500 mm brett, men gärna ännu mer. Flare är för folk med flanellskjortor - gärna rakt! Och silvrigt!

Inte rätt budget...Crust towel rack är ju ett alternativ om man har den budgeten.
![]()
Towel Rack Bar
The original, and still the best, Extra Wide Drop bar. The Towel Rack offers plenty of room to spread your wings. That big ol' Fabio's Chest or giant basket you've got will tuck right into it and fit like a glove. (Pictured is a 660mm Bar with a Large Chest) It has 12 degrees of back sweep and...crustbikes.com
Jag har nämnt det innan men min lösning var följande:
Visa bilaga 592601
+
Visa bilaga 592602
Oxå förvånade ovanligtHar inte sett den varianten av ramreglage förut. Gillar att det fästs med bara en skruv. Vilken grupp är det? Ser ut att vara indexerad va?
Inte rätt budget...
Har du en bild på den lösningen? Finurligt!
Problemet är väl att det är något av en konst att bocka rör - de vill mest vara knäckas..Dags att köpa en rör-bock storlek större och ett bra stålrör (man vet ju aldrig när de kan komma till användning - om du tar filmreferensen) och bocka sina egna styren?
Jag köpte faktiskt aldrig några sådana drop bar enda tyvärr. Provade med 42 cm och tyckte det var för brett ??
Oj, det ringer en klocka. Känns som värmländska. Smala Sussie?(man vet ju aldrig när de kan komma till användning - om du tar filmreferensen)
Järnrörsfilmen var nog lite mer lågbudget tror jag.Oj, det ringer en klocka. Känns som värmländska. Smala Sussie?
Har du någon lägsta bredd? Jag kan ha något.. Ska mäta imorgon.Problemet är väl att det är något av en konst att bocka rör - de vill mest vara knäckas..
Jag hade för avsikt att kunna cykla lite i skogen och dylikt men med bock, och då behöver det vara brett för att funka..
Njae, men mitt bredaste idag är 46 cm och det är väldigt smalt för att lekcykla. Men det är ju inte bara bredden utan också att man håller i reglage som inte är tänkta att hoppa och leka med.Har du någon lägsta bredd? Jag kan ha något.. Ska mäta imorgon.
Problemet är väl att det är något av en konst att bocka rör - de vill mest vara knäckas..
Jag hade för avsikt att kunna cykla lite i skogen och dylikt men med bock, och då behöver det vara brett för att funka..
Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad osv.Jo, bocka styren ska vara svårt har jag förstått. Även att få de symmetriska ska vara svårt.
Jag körde ett rätt brett styre med mycket flare (typ 45 cm som mest kanske) men upplevde att det blev konstigt med vinkeln på armbågarna. På ett rakt styre fungerar ju armarna som en bladfjäder sett framifrån typ. På ett brett bockstyre är den fjädrande rörelsen mer onaturlig för mig :)
Torkel i knipa :)
Det är 64 cm One TenJa.. få kolla igen ?
Jo, du är jättelång. ?jag är inte jättelång 189,5 cm
Jo vi pratade om Salsa Cowchipper styret jag köpte som var 62cm cc i bocken, det hade flair.. Tror inte du kommer undan det 2022, breda styren är flare, flanell och monstercross, resten verkar cykla på 40cm för att vi vet vad aerodynamik är nu.Fråga från golvet: vilka riktigt breda och grunda bockstyren finns det att tillgå på marknaden? Jag tror att jag tänker minst 500 mm brett, men gärna ännu mer. Flare är för folk med flanellskjortor - gärna rakt! Och silvrigt!
Jo vi pratade om Salsa Cowchipper styret jag köpte som var 62cm cc i bocken, det hade flair.. Tror inte du kommer undan det 2022, breda styren är flare, flanell och monstercross, resten verkar cykla på 40cm för att vi vet vad aerodynamik är nu.
Crust Towel rack bar - Brett grunt dock flare..
VO Rando - Relativt brett, djupt, randoflare (snyggt imo)
Du ska då alltid vara lite eljest. ?Jag har minsann 40 cm med flare.
Du ska då alltid vara lite eljest. ?
Jag med! Sakae Randnner Road Champion FTW. Måste vara ett av världens bästa styren.Jag har minsann 40 cm med flare.