Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns även Cthulhu-content på min cykeljacka, men bara en del av loggan är med på den tidigare bilden. Men här syns den.Ping @MagerValp för Cthulhu-content, nu på däck!
Okej, jag får se i eftermiddag om jag provar att ta cykeln, det kan ju ha blivit plogat till dess.?Igår kväll var det inte röjt där så jag tog omvägen över Järvafälten och Rissne. Det blir något liknande strax.
/Martin
Fullt medhåll. Flög fram på Hägerstensvägen, alltså bilvägen, när jag såg hur cykelbanan såg ut. Hela vägen genom stan tyckte jag det var ok tack vare smältningen. Danderyd ok tills man kom till villakvarteren i Enebyberg där det var dödsmodd. Såg till att komma ut på G:a Norrtäljevägen så fort som möjligt och fortsatte på bilvägen Stockholmsvägen då jag inte hyste nån förhoppning om fina sopade cykelbanor i Täby....Korrelationen mellan att det någonstans på "grenen" sker vägarbete och att plogningen var allt annat än optimal var stark. Hägerstensvägen var kaos och trots ice spikers så var det bitvis push bike för mig. Cykelbanan blev ok efter SLs garage och i backen upp mot Aspudden såg det bra ut på GC Liljeholmssidan.
Mina ben tycker att beslutet att skaffa en 14t kogg till SS-linan var ett sådär beslut...
Det där är ju på pricken exakt som det inte ska se ut.
Ja, det var nog alla fel. Men lätt att knuffa i alla fall. Bara hålla i sadeln och promenera. Cykeln höll sig i spåret.Det där är ju på pricken exakt som det inte ska se ut.
Det provade jag igår morse, runt 6:30. Gick fint tills man närmade sig slutet där det var stora tjocka iskakor som nästan kastar en av cykeln. Såg dock mycket bättre ut idag.Tog bilvägen istället. Fast jag cyklade mtb.
Tumgas och fick väl stela knän å behövde rotera lite…Tog rulle på en elcykel på väg till jobbet nyss. Mannen gjorde bara ett par tramptag över 1.5 km utan att cykeln tappade fart. Vad var manipulerat?
Så alla kan hänvisa att ansvaret är nån annans,När ordinarie snöröjning inte kan komma fram pga vägarbete eller liknande så övergår ansvaret för snörojning till vägarbetsentreprenören. Det funkar nästan aldrig.
Aha! Tack.Tumgas och fick väl stela knän å behövde rotera lite…
Tycker det varit förvånansvärt bra faktiskt. Folk håller avstånd, inga dumma omkörningar eller så.Ni som cyklar på bilvägarna, hur reagerar bilisterna? Har dom ett uns tålamod denna gången?
Faktiskt, avstånd och ingen som tutade.Ni som cyklar på bilvägarna, hur reagerar bilisterna? Har dom ett uns tålamod denna gången?
Det smälter snart bort, får man hoppas iaf för plogning är nog inte att räkna med.Tack för att du cyklar! Jo, tjena.
Håller med om att dubbdäcken gör minst två steg på kassetten, så sjukt själdadödande. Visa bilaga 595020
Japp, ca 10 cm vatten på sina ställen i det roliga singletrackspåret!Det smälter snart bort, får man hoppas iaf för plogning är nog inte att räkna med.
Tack för att du cyklar! Jo, tjena.
Håller med om att dubbdäcken gör minst två steg på kassetten, så sjukt själdadödande. Visa bilaga 595020
Ser ut så här, menar du cykeln eller cb? Eller kombon? ;)
Tänkte lite så med. Tempopinnar, rakt styre och dämpad gaffel? Säger inte att det är fel, bara lite.. ovanligt kombinerat.Ser ut så här, menar du cykeln eller cb? Eller kombon? ;)
Trans-saharian gearTänkte lite så med. Tempopinnar, rakt styre och dämpad gaffel? Säger inte att det är fel, bara lite.. ovanligt kombinerat.
Greppa tag i pinnarna där så ska du se att d kommer gå undan!
Det var helt rent när jag cyklade hem vid halv-sex-tiden.Okej, jag får se i eftermiddag om jag provar att ta cykeln, det kan ju ha blivit plogat till dess.?
Du hade väl omodern geometri på hojen.Även jag hade svårt att cykla på lokalgatorna innan man kom fram till cykelstråken. Bitvis kändes det dock som slask både uppifrån och nedifrån då det var blött på marken och kom någon form av nederbörd samtidigt.
Jag hade oturen att stöta på en arg bilist idag. När jag svängde vänster från Sibyllegatan ut på Valhallavägen var det en privatbilist tutade och gav mig fingret för att jag cyklade i bussfilen....???? Oklart vad hen ville egentligen.
På hemvägen kunde jag konstatera att dagens mildväder gjort att det på en del sträckor där det var spårig slask i morse, nu var i alla fall en smal remsa med barmark.
Även jag hade svårt att cykla på lokalgatorna innan man kom fram till cykelstråken. Bitvis kändes det dock som slask både uppifrån och nedifrån då det var blött på marken och kom någon form av nederbörd samtidigt.
Jag hade oturen att stöta på en arg bilist idag. När jag svängde vänster från Sibyllegatan ut på Valhallavägen var det en privatbilist tutade och gav mig fingret för att jag cyklade i bussfilen....???? Oklart vad hen ville egentligen.
På hemvägen kunde jag konstatera att dagens mildväder gjort att det på en del sträckor där det var spårig slask i morse, nu var i alla fall en smal remsa med barmark.
Cyklade hem igår och var tvungen att gå ur GC banan där Essingeleden går över Hägerstensvägen och då var det en XC90 som var vääldigt nära, tyvärr hade jag inte tillräckligt många watt i mig för att åka i kapp och fråga hur han tänkte. I morse när jag åkte Hägerstensvägen så var det en bilar-från-Bayern- som tuttade på mig. Känner att tålamodet börjar tryta lite hos bilisterna.Ni som cyklar på bilvägarna, hur reagerar bilisterna? Har dom ett uns tålamod denna gången?