n3wton
Aktiv medlem
Ta med cykel med stänkskärmar på SJ-tåg
För att man måste läsa tråden och förstå vad målbilden är och anledningen till behovet.varför får man känslan att du peth egentligen inte vill lösa problemet?
Peth skriver ju uttryckligen att han gärna hade gått full-Rinko, men i detta läget hade inte jag heller velat modda framskärm, sätta på snabbfäste på styret och köpa nya pedaler. Han verkar i mina ögon söka en tillfälligt fungerande lösning utifrån de förutsättningar som råder. Simple as that.
Som någon form av bidrag till tråden så hade jag själv provat med en sån där enkel förvaringspåse som länkats tidigare, kompletterat med några spännremmar att dra runt dels för att hålla styret rakt (enligt tips från @kais01), dels för att ta bort en massa överflödigt tyg. Man får med yttre spännremmar förmodligen bättre bärhandtag att använda sig av därtill.
Ett problem med denna lösning tror jag är att framskärmen får en massa stryk när man ställer ner cykeln på den. Om jag känner @Peth rätt kanske det även sitter en egolapp i änden av skärmen som riskerar att ta stryk. Osäker på hur man ska lösa detta problem dock.. Att skruva av och på riktiga skärmar känns ju däremot inte rimligt.
Hoppas det löser sig! Så galet dåligt att det inte finns en smidig lösning för att transportera sig i kombination med en cykel. Vi ska minska vårt bilberoende, men så fort bilen hamnar på verkstad faller transportlösningarna platt som en pannkaka. Det vill till att anstränga sig för att vara ett land i framkant av miljörörelsen...