Visa din elcykel!

Visa din elcykel!
Nybörjare på emtb. Men det blev en Orbea wild H10 fs

Bilagor

• 3C2FF2B4-DC7B-4A2A-87F6-CE5A65CEFDF9.jpeg
    3C2FF2B4-DC7B-4A2A-87F6-CE5A65CEFDF9.jpeg
    1.2 MB · Besök: 228
Visa din elcykel!
Vart en 12km avstickare innan jag for på bolaget, man ska ju förtjäna det! Bilderna tagna i skogen just ovanför Northvolt i Skellefteå.

Bilagor

• IMG_20230225_094855257.jpg
    IMG_20230225_094855257.jpg
    1.3 MB · Besök: 186
  • IMG_20230225_092953516.jpg
    IMG_20230225_092953516.jpg
    1.2 MB · Besök: 189
  • IMG_20230225_094107875.jpg
    IMG_20230225_094107875.jpg
    794.2 KB · Besök: 185
Visa din elcykel!
AF1486F4-CB67-4DCB-A7EF-F96EB948802D.jpeg

Skickar en till bild på min Yt Decoy…ställde om den till det brantare läget på vinklarna, är inte så jäkla dumt att kunna placera framhjulet enklare uppför b la. Lite mer ovanpåkänsla men bättre här på platten. Sen på bikeparkdagar blir det bättre med slackare geo. En liten reflektion såhär?

Visa din elcykel!
If anyone is interested, I have been asked to write a blog review for the upcoming Unno Mith Factory edition that should be launched in the really near future.
I do not what to post a link here since it would be to a webshop blog and the moderators would most likely take offense and remove the post, but if you are interested, PM me, and I will send the link in reply (post expected after GTB Enduro race late April as it would be (assuming we are not under 20cm of snow still and I get a chance to set it up and get somewhat used to its geo and engine -Bosch Race))
If not it will be a month later after the next round of SweCup Enduro

Visa din elcykel!
If anyone is interested, I have been asked to write a blog review for the upcoming Unno Mith Factory edition that should be launched in the really near future.
I do not what to post a link here since it would be to a webshop blog and the moderators would most likely take offense and remove the post, but if you are interested, PM me, and I will send the link in reply (post expected after GTB Enduro race late April as it would be (assuming we are not under 20cm of snow still and I get a chance to set it up and get somewhat used to its geo and engine -Bosch Race))
If not it will be a month later after the next round of SweCup Enduro
2022-02-08 UNNO HU17 - MITH Factory - Render Side NEW 4k 72 DPI.png

Bilagor

• 2023-02-08 UNNO HU17 - MITH Factory - Render Detalle Pantalla 4k 72 DPI.png
    2023-02-08 UNNO HU17 - MITH Factory - Render Detalle Pantalla 4k 72 DPI.png
    262.8 KB · Besök: 91
Visa din elcykel!
Sjukt cool cykel! Har funderat länge över hur denna lämpar sig för svenska stigar bortsett från park-åkande. Lämnar du en recension sen?
It really depends on what "trails" you ride
I tested a Kenevo SL in Hellas and did laps of the Nacka 1, 2, etc,.,, it is the dog's bollocks!I
I have an Orbea Rise M-Team modified to 160/160 mullet and the Ep8 de-restricted to its full 85nm, and as a full-powered eMTB, it is amazing as it is closer to 20KG with a coil, tire inserts, etc,,, so I need to take the battery extender if I plan for more than 30km ish on Trail and Boost mode,
However, I think that light eMTB (sub 19kg) with 170/160 or even 180/160(170) with just enough assistance to make you feel that you are on an XC bike on the way up and feel exactly as a big-hitting enduro bike on the way down are the long desired "one bike quiver" must aggressive trail/enduro riders with some occasional bike park thrown in for good measure, have been looking for.
Personally, I am waiting for a 170(180) front with 160(170) back, mullet (once you tried a good one, it is hard to go back to the slow turning of a full 29er on the type of trail we mostly have in Sweden, with something like the TQ50 360wh battery that power the Trek Fuel EXe.
Also, need not be Specialized (they do great bikes but I have been too long in the industry to ever buy one of their bikes on principle). But if you do not have any of my "reservations" about Specialized and are a pretty aggressive rider that looks for the gnarl everywhere he rides. The Kenovo SL is a great choice for the "closet" eMTBer

Visa din elcykel!
Mitt bidrag till tråden har jag som pendlarcykel om det är bråttom. Spar mig ca 20 minuter på 25km och kommer till jobb eller hem utan att vara trött. Batteriet är stort nog för att klara avstånden även i kyla. Självbevarelsedriften gör att jag inte tar den i snöväder eller is, då är det bättre att komma fram sent än inte alls.
Föredrar att pendla på min randohoj för jag mår bättre av den fysiska ansträngningen men livspussel bla bla bla gör det skönt att ha en reserv som inte är bilen.

Bilagor

• el dismondback.jpg
    el dismondback.jpg
    204.7 KB · Besök: 206
Visa din elcykel!
Mitt bidrag till tråden har jag som pendlarcykel om det är bråttom. Spar mig ca 20 minuter på 25km och kommer till jobb eller hem utan att vara trött. Batteriet är stort nog för att klara avstånden även i kyla. Självbevarelsedriften gör att jag inte tar den i snöväder eller is, då är det bättre att komma fram sent än inte alls.
Föredrar att pendla på min randohoj för jag mår bättre av den fysiska ansträngningen men livspussel bla bla bla gör det skönt att ha en reserv som inte är bilen.
Ser ut som att den där skulle kunna tåla schyssta dubbdäck och bli en bra vinterhoj om du skulle vilja utveckla verksamheten :)

Visa din elcykel!
Ser ut som att den där skulle kunna tåla schyssta dubbdäck och bli en bra vinterhoj om du skulle vilja utveckla verksamheten :)
Jodå, jag har ett par dubbdäck i boden men då vill jag byta bromsarna till ett par bättre med och gör jag det måste jag byta handtag eller få tag i en såndär liten pull-omvandlare.
I morse var det dock misär med för lite utrymme mellan däck och skärm på fincykeln, då ångrade jag mitt val!
Kanske nästa vinter :P

Visa din elcykel!
Jodå, jag har ett par dubbdäck i boden men då vill jag byta bromsarna till ett par bättre med och gör jag det måste jag byta handtag eller få tag i en såndär liten pull-omvandlare.
I morse var det dock misär med för lite utrymme mellan däck och skärm på fincykeln, då ångrade jag mitt val!
Kanske nästa vinter :P
Haha, ja cantibromsar är ju inte direkt... bäst på nåt ;-). Jag har byggt om familjens el-pendlare en efter en till rullbroms. Inte det smidigaste sättet att byta broms (kräver nya nav...) men de funkar för evig amen, samma i alla väder! Här ett klassiskt happy-reportage: https://happyride.se/novemberbromsen/

Visa din elcykel!
Helt ny på detta forum men alltid cykelpendlat och cyklar gärna när tillfälle ges

Här är min gravel som jag monterat en 250w navmotor på och 36 v batteri på 520wh.

Bilagor

• IMG_6247.jpeg
    IMG_6247.jpeg
    566.4 KB · Besök: 93
  • IMG_6248.jpeg
    IMG_6248.jpeg
    461.1 KB · Besök: 98
  • IMG_6249.jpeg
    IMG_6249.jpeg
    570.6 KB · Besök: 96
  • IMG_6254.jpeg
    IMG_6254.jpeg
    468.9 KB · Besök: 98
Visa din elcykel!
Minns inte om jag någonsin postade denna, men efter att ha tröttnat på cykeln i förstainlägget så kom jag över en schysst ram och byggde en mycket bättre pendelpansarvagn (flyttade över motor et.c., och köpte resten på happy eller hittade i mina lådor) - e-tard mkII:
download.png

..denna fick jag tyvärr bara ha i ca 2 veckor innan nåt as med vinkelslip snodde den (var låst med dubbla blocklås men det hjälpte uppenbarligen inte).

Hur som helst, jag hade iaf kvar batteriet och efter några år har jag nu kommit över sorgen och skaffat en ny elmotor (Tongsheng tsdz2b 250W, som Bafang men med momentsensor) och byggt ihop en riktigt ful cykel som jag hoppas jag får behålla lite längre, men inte gråter lika mycket om det inte skulle bli så (byggd på en White AX 290 FF); e-tard mkIII:
WhatsApp Image 2023-11-16 at 14.28.24.jpeg

Det som saknas är hållare för barnstol, thulevagnkoppling och fetare skärmar, om jag kan hitta nåt som får plats. Tanken är ffa att använda den för misärpendling samt skjuts av sonen till toppen av Slottsskogen o dylikt.

Visa din elcykel!
Blev med denna Levo comp (22) för ca 3 veckor sedan, inte velat ta ut den i detta vädret ännu (Örebro), men längtar att få ta ut den på sin jungfru tur snart!
Gratulerar, vad har ni för väder i Örebro?

I förrgår var första dan jag fick ta ut min nya hoj (-10c). Sedan jag fick hojen har det varit sjukt kallt (-30), eller för mycket nysnö.

Nu blir det plusgrader och slask, men senare under veckan -3 till -7 så det borde vara en lämplig dag att prova cykeln till jobbet. Sist kroppen tillät att jag kunde cykla till jobbet är flera år sedan.

Visa din elcykel!
Gratulerar, vad har ni för väder i Örebro?

I förrgår var första dan jag fick ta ut min nya hoj (-10c). Sedan jag fick hojen har det varit sjukt kallt (-30), eller för mycket nysnö.

Nu blir det plusgrader och slask, men senare under veckan -3 till -7 så det borde vara en lämplig dag att prova cykeln till jobbet. Sist kroppen tillät att jag kunde cykla till jobbet är flera år sedan.
Här visar det plus 5 from idag o hela veckan, så det har börjat smälta, men det är så mycket sån där livsfarlig isgata som ligger kvar överallt, som jag inte känner mig bekväm att åka på utan dubb.

Vill ju inte rispa den första turen/dagen ???

Tillbaka
Topp