Tips om budgetprylar på Lidl

Tror de håller på med nån uppfräschning och betar av butikerna i den takt de hinner (verkar vara nån central grupp hantverkare som åker runt). De senaste 2 åren har de fräschat upp butikerna här i Uppsala och även några andra jag besöker ibland norrut.

Vafan, Lidl sponsrar inte Quicktep längre ser jag nu när jag tittar p UAE-touren. Quickstep dräkten är jätteful nu, så ful att jag inte kan heja på dem längre :(

Hade jag inte haft 185 km till närmsta Intermaché hade jag handlat där istället... nästa vecka säljer de en jordfräs på Lidl. den är jag nyfiken på!

Vafan, Lidl sponsrar inte Quicktep längre ser jag nu när jag tittar p UAE-touren. Quickstep dräkten är jätteful nu, så ful att jag inte kan heja på dem längre :(

Hade jag inte haft 185 km till närmsta Intermaché hade jag handlat där istället... nästa vecka säljer de en jordfräs på Lidl. den är jag nyfiken på!
Jordfräs, har du inga vildsvin i närheten?

Jordfräs, har du inga vildsvin i närheten?
En av de få bra sakerna med stockholm det inte blir tjaffs om är nolltoleransen mot grisarna. Det var en i närheten för några år sen men de sköt den direkt. En tredjedel av tomten ska annars hägnas in i sommar men det är inte så mycket trädgård i det här forumet så vi lämnar det där

var förbi vår lokala lidl i veckan, var lite förvånad att det fanns påskmust redan. men högg snabbt.

i julas tog den slut redan före nyår, andra året i följd det blev så.

värd, efter en fin mtb-tur i vårsolen:)
.
0D44DDCF-4153-411F-8EF6-D7D55ECF3281.jpeg

En av de få bra sakerna med stockholm det inte blir tjaffs om är nolltoleransen mot grisarna. Det var en i närheten för några år sen men de sköt den direkt. En tredjedel av tomten ska annars hägnas in i sommar men det är inte så mycket trädgård i det här forumet så vi lämnar det där
Svart/gult avspärrningsband gillar de inte. Funkat klockrent i flera års tid.

Spontanköpte precis en Lidl-dremel. Är den så bra som ni låter påskina här? :) Eller är det bättre att lägga ett par hundralappar till på en riktig?

Vill inte köpa något "skit" som används enstaka gånger för att sen slängas.

Den duger säkert för hemmabruk. Jag har inte köpt den dock men vet att den är populär.

Precis som @HåkanC sa. Har inte packat upp den än, så det går ju att returnera :)
Om du tror du kommer använda den mycket kan det vara värt att köpa en dyrare, då den kanske är lite lättare, vibrerar en aning mindre och håller bättre, men för själva funktionens skull finns ingen anledning. Jag har haft en billig Ferm och en dyrare Dremel som funkade lika bra. Nu har jag en Bosch som jag oftast använder då den är utan sladd och lite skönare i handen.

Jag har förresten kvar min Ferm, sos funkar som den ska utan att ge några stilpoäng för coolt märke. Någon som vill ha den gratis? Kom till Vallentuna och hämta.

Om du tror du kommer använda den mycket kan det vara värt att köpa en dyrare, då den kanske är lite lättare, vibrerar en aning mindre och håller bättre, men för själva funktionens skull finns ingen anledning. Jag har haft en billig Ferm och en dyrare Dremel som funkade lika bra. Nu har jag en Bosch som jag oftast använder då den är utan sladd och lite skönare i handen.

Jag har förresten kvar min Ferm, sos funkar som den ska utan att ge några stilpoäng för coolt märke. Någon som vill ha den gratis? Kom till Vallentuna och hämta.
det är inte som att dremel är särskilt stryktåliga heller. vill man ha robustare grejor, t ex för att fräsa upp en låskista finns större fräsar med lång hals.

allt är inte guld som glimmar. men har absolut varit nöjd med min äkta dremel. men den tar stryk av att driva en flexibel axel, och när jag av annat skäl reparerade den var inte imponatorfaktorn av innanmätet det allra bästa. ändå så gammal att den är made in usa.

numer uppskattar jag att slippa sladden och lidl-varianten får ta alla småjobb. alternerar med en kraftigare metabo som på bilden. men när makita bekvämar sig till variabel hastighet på sin 18v lxt blir det en sådan.
.
B9A32ED0-5E32-4B31-8A20-6D3ADCA679EE.jpeg

Vad tycker du då?

Jag har inte sett listningen men misstänker att det är en väldigt klen tvätt med endast ett fåtal W/liter i Ultraljudstransceivrar?
Smågrejerna jag rengjorde blev renare helt klart, kanske ingen wow-upplevelse direkt men ändå... Svårt att få ett mätbart resultat här känner jag. ?
Körde lite t-röd och vatten med någon droppe Yes.
Har en kedja jag ska grovrengöra och sedan köra så får vi se om den släpper någon skit, men får återkomma om det.
Kartongen säger inte så mycket, bara att den är på 50W och kör 48kHz.

Batteridriven kompressor nästa vecka, frågan är om den klarar presta oxå eller om det finns något munstycke som är kompatibelt i gängorna som man kan köpa separat. I så fall så är det ju bara att skrota den gamla mininödpumpen och kolsyrepatronerna som man aldrig vet vilket tryck man har.
Screenshot_20230313_101610_Lidl.jpg

Tillbaka
Topp