Korsband
Aktiv medlem
[OT] Memes, den stora tråden.
Efter att ha sett första säsongen av "The Mandalorian" utan att förstå vem som spelade titelrollen skulle jag säga att hon då även är synsk.Den hårda sanningen ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Efter att ha sett första säsongen av "The Mandalorian" utan att förstå vem som spelade titelrollen skulle jag säga att hon då även är synsk.Den hårda sanningen ?
Den hårda sanningen ?
Hehe, tog ett litet tag.
Kommer bara att tänka på Vengaboys.På åtta poäng: slang för gammal människa.
Håller med - boomer för mig är ungdomarna…Jag är så gammal att jag minns när "babyboomen" avsåg de som är födda 1985-1995. Lite ironiskt att det nog är den generationen som använder ordet "boomer" om 50-talisterna (som tvärtom är födda under en period med låga födslotal).
I Sverige, alltså. Det blir lite dumt när man lånar in populärkulturella begrepp som har sin grund i helt andra omständigheter än vad som rådde här.
Jag är så gammal att jag minns när "babyboomen" avsåg de som är födda 1985-1995. Lite ironiskt att det nog är den generationen som använder ordet "boomer" om 50-talisterna (som tvärtom är födda under en period med låga födslotal).
I Sverige, alltså. Det blir lite dumt när man lånar in populärkulturella begrepp som har sin grund i helt andra omständigheter än vad som rådde här.
Korrekt.Boomers i US avser i huvudsak efterkrigsgenerationen, dvs även 50-talister, men i Sverige är det mer ”jätteproppen Orvar”, dvs 40-talisterna.
Ja, en genomsnittlig svensk ur "köttberget"/"jätteproppen Orvar" fyller 78 år i år (född 1940-1950 med toppen vid 1945) medan en genomsnittlig amerikansk "boomer" fyller 64 (född 1945-1973 med toppen vid 1959).Boomers i US avser i huvudsak efterkrigsgenerationen, dvs även 50-talister, men i Sverige är det mer ”jätteproppen Orvar”, dvs 40-talisterna.
Det beror ju lite på hur man ser ut och vad grannarna uppskattar… ?
Jag tolkar det som ”män kan också sminka sig snygga”Översättningen får ni lösa själva.
TypJag tolkar det som ”män kan också sminka sig snygga”
Kollega sa: "Fan jag glömde telefonen när jag skulle på toa. Det var skittråkigt."
Och fort går det!Kollega sa: "Fan jag glömde telefonen när jag skulle på toa. Det var skittråkigt."
Ok, den passar bättre i pappaskämttråden.
Och fort går det!
Visa bilaga 622173