Blockettråden 2

Blockettråden 2
Bara jag som tycker mig se synliga skador hela vägen ner till gula strecket?
IMG_1579.jpeg

Blockettråden 2
Ser kanske ut så på bilden men jag kollade noggrant överallt efter jag hade kapat och det såg bra ut. Kan fixa en bild
Hehe, svarar mig själv. Tog loss styrstammen igen. Jag hade dragit åt med momentnyckel till 4Nm (lägre än rekommenderat). Ändå sprack den igen där den var helt oskadd innan (jag kollade riktigt noga). Måste ju vara nåt fel eller? Eller är det jag som är dum? Bild fick du iallafall?

Bilagor

• B67A4179-8B18-47C4-AE32-380F4B190466.png
    B67A4179-8B18-47C4-AE32-380F4B190466.png
    679.7 KB · Besök: 154
Blockettråden 2
Hehe, svarar mig själv. Tog loss styrstammen igen. Jag hade dragit åt med momentnyckel till 4Nm (lägre än rekommenderat). Ändå sprack den igen där den var helt oskadd innan (jag kollade riktigt noga). Måste ju vara nåt fel eller? Eller är det jag som är dum? Bild fick du iallafall?
Trist!
Jag skulle killgissa på att skadan från tidigare sträckte sig längre ner än man såg från början

Blockettråden 2
Ja, det är inte alls säkert att du kan se hur långt "sprickan/problemet" går bara genom att inspektera utifrån.

Blockettråden 2
?? ??
Screenshot_20230427_110016_Chrome.jpg

Edit*
Ska erkänna att jag tänkte fel när jag postade denna, går man bara på dagsvärdet så kan man väl byta så. Svårt att se att någon ska nappa på det dock. :P
Förstår inte heller varför någon i Sverige vill byta en fälgbromsad Di2-cykel mot en diskbromsad 105-/Tiagra-cykel. Men det kanske bara är jag :)

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Kan folk lära sig göra riktiga annonser någon gång... Vad medför det att visa samma cykel från samma vinkel uppe i fjället, på uppfarten och i lokala skogen. Två likadana cyklar på samma bild. "Fint att du har två cyklar men vilken säljs?"

Blockettråden 2
Kan inte svara för den billigare, men profilen för den dyrare verkar ju onekligen vara en riktig person. (Finns exempelvis på FB)
Om inte någon har skapat en happyprofil i annans namn, så är Eric i alla fall en cyklist som tävlar flitigt.
Edit: Misstänker att Göteborgaren är en skummis. Det är sen gammalt.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Nu kommer stackaren att få en massa mail av oseriösa människor som vill veta telefonnumret, trots att dom inte är intresserade av hojen alls!
+ vad är SISTA priset? ?

Blockettråden 2
Beaters verkar vara värdefulla nere i storstan.

Alltså... om det här ämnet då - vad säljer man en ganska bra beater/pendelhoj för? Jag tänkte lägga ut min Scått, men vet inte vad ett, icke förolämpande, pris är (både emot säljare, och cykeln...?).

Vad är vettigt att begärna för en 26" med hydrauliska bromsar och typ 9-delat? Utan dynamot, tänkte jag nog... Och utan tejpad baklampa...
1000? 2000? Man vill ju inte blir uthängd i tråden...

Bilagor

• 557294A8-B871-4CA6-9BD7-6C584CF09027.jpeg
    557294A8-B871-4CA6-9BD7-6C584CF09027.jpeg
    653 KB · Besök: 189
Blockettråden 2
Alltså... om det här ämnet då - vad säljer man en ganska bra beater/pendelhoj för? Jag tänkte lägga ut min Scått, men vet inte vad ett, icke förolämpande, pris är (både emot säljare, och cykeln...?).

Vad är vettigt att begärna för en 26" med hydrauliska bromsar och typ 9-delat? Utan dynamot, tänkte jag nog... Och utan tejpad baklampa...
Så länge du inte lägger ut den för femsiffrigt så lovar jag att jag inte kommer retas i tråden ?

Blockettråden 2

Fet men svårsåld för sitt bruksvärde tror jag! Lycka till!?

Tillbaka
Topp