Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
En Miyata 1000 till salu på tradera just nu, ser ut att vara årsmodell 86-87 nånting men tror att storleken är antingen 60 eller 63, inte 61 som anges. Lite dyrt kanske med ett utropspris på 4000kr, men inte oerhört dyrt.

Ah, där fanns också svaret på vad det var för märklig plastgrej som satt på vänstra bromsreglaget på min ryska tusing. Det var ett avkapat backspegelfäste (som jag tror att någon gissade på).

Visa din Miyata!
T var det, 1991 alltså :)

Blev lite fortsatt sanering och test av annan cockpit. Lite provcykling utan bromsar gav lite mersmak. Trevlig hoj ?

Visa bilaga 624538

Ska kedjeskyddet vara monterat med buntband?

Visa bilaga 624539

Detta var den simplare varianten av klämma/muff?

Visa bilaga 624540

Patina
Visa bilaga 624541

Visa bilaga 624542Visa bilaga 624543

Original pedal?

Visa bilaga 624544
Buntband är obligatoriskt och följer med i förpackningen ?

IMG_6994.png

Visa din Miyata!
En Miyata 1000 till salu på tradera just nu, ser ut att vara årsmodell 86-87 nånting men tror att storleken är antingen 60 eller 63, inte 61 som anges. Lite dyrt kanske med ett utropspris på 4000kr, men inte oerhört dyrt.

Jag tror den är nyare. Jag har en tusing från 1986 och en från 1990 och denna som nu ligger på tradera ser mer eller mindre identisk ut med den från 1990. Den är till exempel utrustad med Shimanos M732 bromsar som kom 1989.

Visa din Miyata!
Jag tror den är nyare. Jag har en tusing från 1986 och en från 1990 och denna som nu ligger på tradera ser mer eller mindre identisk ut med den från 1990. Den är till exempel utrustad med Shimanos M732 bromsar som kom 1989.
Skulle tro att bromsarna är BR-M730. Cykeln och specen (förutom storleken, som jag gissar är 63 cm) är i övrigt identisk med min 86:a.

Visa din Miyata!
T var det, 1991 alltså :)

Blev lite fortsatt sanering och test av annan cockpit. Lite provcykling utan bromsar gav lite mersmak. Trevlig hoj ?

Visa bilaga 624538

Ska kedjeskyddet vara monterat med buntband?

Visa bilaga 624539

Detta var den simplare varianten av klämma/muff?

Visa bilaga 624540

Patina
Visa bilaga 624541

Visa bilaga 624542Visa bilaga 624543

Original pedal?

Visa bilaga 624544
Förresten, vad hade denna snygging för bromsar ursprungligen? Plastöverdragna cantis?

Visa din Miyata!
@LWB När får vi en RR från körsbärsdalen? Den måste väl stå i full blomsterprakt nu? ?
Betänk att jag bor i the Highlands. Körsbären börjar knoppas så sakteliga, men jag har nog till helgen gott och väl på mig innan de blommar.
F7164229-AEAE-439E-A015-734185065DC1.jpeg

Men när allt väl brakar lös så lovar jag att rapportera. Hoppas nu bara att Körsbärsdalen infriar de högt ställda förväntningarna. Jag har ju själv ännu bara hört talas om körsbärsblomningen och inte sett den med egna ögon.

Visa din Miyata!
Betänk att jag bor i the Highlands. Körsbären börjar knoppas så sakteliga, men jag har nog till helgen gott och väl på mig innan de blommar.
Visa bilaga 624651

Men när allt väl brakar lös så lovar jag att rapportera. Hoppas nu bara att Körsbärsdalen infriar de högt ställda förväntningarna. Jag har ju själv ännu bara hört talas om körsbärsblomningen och inte sett den med egna ögon.

Värt ett besök. Säg till när de står i blom.

Visa din Miyata!
En TripleCross som visade sig vara en storlek mindre än jag trodde har hängt och ömsom retat ömsom läskat mig lika länge som mustaschstyret, som oavsett vilket stuk jag har testat det i inte har känts lika bra som det har varit snyggt.

Men i den underbara alkemi där en handfull halvfel kokar ned till en liten klimp helrätt av högsta karat så gjorde den mindre ramen ihop med en upputsad originalstam strävande mot högre höjder plötsligt styret rättvisa. Lägg till det att jag fyndade ett par Shimano 600 Arabesque bromshandtag på cykelfesten den gångna helgen så förstår ni vartåt det barkar.

Det mesta övrigt är redan på plats på cykeln sådan den levererades från den gode @Moses95, och ikväll påbörjade jag lindningen av styret. Inte det snyggaste jag har presterat och inte färdigt än, men fulare har ändå skådats.

61AC4BE2-B103-4E30-9E96-ED87E61B00F4.jpeg

65AC5B88-8A9A-4E31-8341-B3351CF37D9F.jpeg

4B2F26B3-9D86-4A08-ACC3-C87CAAEFBB12.jpeg

En skvätt schellack på det så sugar coatar man över ev. skönhetsfläckar och sen är det bara att trampa in i den nedåtgående solen i en lätt puff av vägdamm. So long compadres!

Visa din Miyata!
Vabbar med LWB Jr som har fått vattkoppor. Och det kunde inte hjälpas, medan han har insupit tecknat stora delar av dagen, tappert uthärdande sina kliande utslag, så har jag fördrivit dagen genom att mecka mustasch-3X.

Växlarna är igång, styrlagret överhalat - det var för ovanlighetens skull i så gott skick att jag för ovanlighetens skull bara gjorde rent och smorde upp igen med original korgat lager! - och @the_Dude ska visst byta nick till the_Wizard efter att ha trollat fram ett par XT-cantis som kommer att glänsa ikapp med DX-växeln och Arabesque-bromsarna. Stort tack!

396E7427-A808-4031-B688-6BEEBEDD26A0.jpeg

Glänser i all sin sidenmatta skönhet gör också styret, som har fått ett första lager schellack:
77177591-4924-46AB-A4CF-A8CB0FA7EEE7.jpeg

Som vanligt när jag känner att jag har snits på mekandet så gör jag någon tabbe som är så amatörmässig att jag trillar rakt ned från mina höga hästar och slår i dumhuvudet i marken så att jag ser stjärnor. I föreliggande fall skedde detta genom att jag lindade styret utan att linda in höljet till växelvajrarna. Därav den extra snutten märling en nävabredd in på styret, som förhoppningsvis ska hålla höljet på plats. När bromsarna är på plats och jag kan testa cykeln lär det visa sig om denna abrovinsch flyger eller floppar.

Snyggt är det i alla fall, varesig det blir en grusgnidare av det i slutändan eller ej.

E78ED0A6-3C49-4E4B-8E37-5DE51C61878D.jpeg

Visa din Miyata!
Idag är jag på humör för att skriva rr. Måhända att det inte blir så Miyatainriktat och att jag har lite lätt för att sväva över till andra ämnen än Miyator. Men turen gjordes i alla fall på en Miyata och det får vara nog för att jag ska våga mig på att posta denna troligen massiva rr i den här tråden.

I alla fall, idag var vädret vackert och möjligheten att spendera dagen på cykelsadeln fanns. Klockan 10:18 bar det iväg och hem kom jag 17:18. Hur långt jag cyklat har jag ingen aning om för det har jag inget intresse av att mäta, men man kommer onekligen rätt många mil på 7 timmar. Jag är mest ute för att upptäcka det som finns runtomkring vägen.

Idag blev det spaning efter ödehus. Jag hade lokaliserat ett antal hus med Lantmäteriets kartor som jag anade kunde stå obebodda. Turen tog mig inledningsvis längs fina landsvägar omringade av åkrar, till och med förbi ett kungligt slott, för att sedan innefatta promenader över ängar, granbevuxna åsryggar och ett och ett annat vattenfyllt dike. Jag gick bet på de två första eventuella ödehusen. De var vid närmare inspektion sommarstugor och inte alls övergivna. Det var något utav en besvikelse, men det släckte inte äventyrslustan.
9F86065D-68FC-470C-BB0D-F2109B440B7C.jpeg
21DEA167-CECD-475C-9063-89AF7952B538.jpeg

Efter lite mer planlöst irrande och en strapats till fots över ett eländigt kalhygge kom jag fram till dagens första plats av intresse. Ett ödehus, eller snarare ruinen av ett. Hit går ingen väg längre, där vägen har gått är det nu enbart en åker.
F4988F08-9222-4373-B679-756266C51979.jpeg
C7FB5F3C-9098-4038-B945-13F9D7966604.jpeg

Sedan blev det fika på ett hederligt gammalt fik där det inmundigades en mazarin och en kopp kaffe.
FE442C5A-D60B-4B88-AF2E-057E4D8F4445.jpeg

Hoppet om att kunna hitta flera intressanta platser förde mig vidare längs de kurviga landsvägarna, men egentligen åt helt fel håll för att komma hem. Inte för att det gjorde något, vädret var fantastiskt, On/Off:en rullade på som en dröm och jag hade ändå inget bättre för mig.

Efter ytterligare två potentiella ödehus som krävde långa omvägar för att ta sig till, men vid närmare syn från tomtgränsen visade sig var bebodda, sänktes humöret något. Trots att jag börjar lära mig tekniker för att identifiera möjliga ödehus genom Lantmäteriet har jag oftast fel.

På väg hem passerade jag en avtagsväg. Den såg intressant ut och efter att ha konsulterat lantmäteriet beslöt jag mig för att vända om och cykla den istället. Efter att ha cyklat över det som definitivt var någons gräsmatta och förbi deras husgavel, in på en liten stig kom jag fram till en öde sommarstuga inne i skogen. Utvändigt såg den ut att vara i gott skick, men inuti visade det sig att förfallet gått långt och taket delvis rasat in. Här fanns det också en del inventarier kvar, lite som att någon packat ihop för säsongen och förväntat sig att komma tillbaka nästa sommar, men aldrig gjort det. Tidningar i huset var daterade till 1990.
0ABFA6FD-96D9-4003-AA67-83FFBD267989.jpeg
688AA935-EC62-406A-93B0-B99FD5E74007.jpeg
7D836E64-05D0-43F6-B297-DF0E897E3A6B.jpeg
E072B26D-807C-469D-8835-1E638E75D7F7.jpeg

Efter att ha tagit mig ut till en väg igen fann jag efter några kilometer helt spontant ett ödehus som stod längs vägen. Stort var det också med många fönster, två våningar och flera ekonomibyggnader. Nu började klockan bli mycket och jag hade 1% batteri kvar i telefonen, men ytterdörren stod vidöppen på ett inbjudande vis, så jag kunde inte låta bli att slinka in. Enligt en kalender på väggen har det här huset endast stått öde sedan 2002, men här hade förfallet också gått långt. Varken skafferiet eller kylskåpet var tömt och det hängde mycket kläder kvar.
F69E509E-7BC7-4F47-B594-6239EB0250CB.jpeg
61E02A40-7C9F-471F-9FD0-13FB2FF62F41.jpeg
FA7D0F7A-BFF5-4915-91B4-CC44B185AB3A.jpeg
FF8DFB43-49DF-4A7E-B1A3-4C7B198F9B9E.jpeg
4DEFA0C5-E031-4D5E-BAE9-9628CBAF0DE0.jpeg
19C9D026-F2A7-4BC7-9621-AABB3978E782.jpeg

Telefonen dog vilket avbröt fotograferandet och jag cyklade de sista 12km hem utan stopp.

Det blev en heldag på cykeln och en riktigt lyckad sådan också, med mycket att se på längs vägen.

Visa din Miyata!
Idag är jag på humör för att skriva rr. Måhända att det inte blir så Miyatainriktat och att jag har lite lätt för att sväva över till andra ämnen än Miyator. Men turen gjordes i alla fall på en Miyata och det får vara nog för att jag ska våga mig på att posta denna troligen massiva rr i den här tråden.

I alla fall, idag var vädret vackert och möjligheten att spendera dagen på cykelsadeln fanns. Klockan 10:18 bar det iväg och hem kom jag 17:18. Hur långt jag cyklat har jag ingen aning om för det har jag inget intresse av att mäta, men man kommer onekligen rätt många mil på 7 timmar. Jag är mest ute för att upptäcka det som finns runtomkring vägen.

Idag blev det spaning efter ödehus. Jag hade lokaliserat ett antal hus med Lantmäteriets kartor som jag anade kunde stå obebodda. Turen tog mig inledningsvis längs fina landsvägar omringade av åkrar, till och med förbi ett kungligt slott, för att sedan innefatta promenader över ängar, granbevuxna åsryggar och ett och ett annat vattenfyllt dike. Jag gick bet på de två första eventuella ödehusen. De var vid närmare inspektion sommarstugor och inte alls övergivna. Det var något utav en besvikelse, men det släckte inte äventyrslustan.
Visa bilaga 624828Visa bilaga 624829
Efter lite mer planlöst irrande och en strapats till fots över ett eländigt kalhygge kom jag fram till dagens första plats av intresse. Ett ödehus, eller snarare ruinen av ett. Hit går ingen väg längre, där vägen har gått är det nu enbart en åker.
Visa bilaga 624830Visa bilaga 624831
Sedan blev det fika på ett hederligt gammalt fik där det inmundigades en mazarin och en kopp kaffe.
Visa bilaga 624832
Hoppet om att kunna hitta flera intressanta platser förde mig vidare längs de kurviga landsvägarna, men egentligen åt helt fel håll för att komma hem. Inte för att det gjorde något, vädret var fantastiskt, On/Off:en rullade på som en dröm och jag hade ändå inget bättre för mig.

Efter ytterligare två potentiella ödehus som krävde långa omvägar för att ta sig till, men vid närmare syn från tomtgränsen visade sig var bebodda, sänktes humöret något. Trots att jag börjar lära mig tekniker för att identifiera möjliga ödehus genom Lantmäteriet har jag oftast fel.

På väg hem passerade jag en avtagsväg. Den såg intressant ut och efter att ha konsulterat lantmäteriet beslöt jag mig för att vända om och cykla den istället. Efter att ha cyklat över det som definitivt var någons gräsmatta och förbi deras husgavel, in på en liten stig kom jag fram till en öde sommarstuga inne i skogen. Utvändigt såg den ut att vara i gott skick, men inuti visade det sig att förfallet gått långt och taket delvis rasat in. Här fanns det också en del inventarier kvar, lite som att någon packat ihop för säsongen och förväntat sig att komma tillbaka nästa sommar, men aldrig gjort det. Tidningar i huset var daterade till 1990.
Visa bilaga 624834Visa bilaga 624835Visa bilaga 624836Visa bilaga 624837
Efter att ha tagit mig ut till en väg igen fann jag efter några kilometer helt spontant ett ödehus som stod längs vägen. Stort var det också med många fönster, två våningar och flera ekonomibyggnader. Nu började klockan bli mycket och jag hade 1% batteri kvar i telefonen, men ytterdörren stod vidöppen på ett inbjudande vis, så jag kunde inte låta bli att slinka in. Enligt en kalender på väggen har det här huset endast stått öde sedan 2002, men här hade förfallet också gått långt. Varken skafferiet eller kylskåpet var tömt och det hängde mycket kläder kvar.
Visa bilaga 624838Visa bilaga 624843Visa bilaga 624839Visa bilaga 624840Visa bilaga 624841Visa bilaga 624842
Telefonen dog vilket avbröt fotograferandet och jag cyklade de sista 12km hem utan stopp.

Det blev en heldag på cykeln och en riktigt lyckad sådan också, med mycket att se på längs vägen.
Så häftigt detta!

Visa din Miyata!

Visa bilaga 624828Visa bilaga 624829
Visa bilaga 624830Visa bilaga 624831
Visa bilaga 624832

Visa bilaga 624834Visa bilaga 624835Visa bilaga 624836Visa bilaga 624837
Visa bilaga 624838Visa bilaga 624843Visa bilaga 624839Visa bilaga 624840Visa bilaga 624841Visa bilaga 624842

Hade du lov från ägarna att gå in i de här husen?

Visa din Miyata!

Härlig RR, bilder och utflykt! Med hjälp av bilder på bekanta platser så var det bestämt din Miyata som jag såg jag när den var på väg upp mot naturreservatet på kyrkbyn härom dagen. Jag såg givetvis cyklisten också, men det var den härliga färgen och de cremefärgade däcken som först fångade min uppmärksamhet. Det var nog första gången som jag såg en Miyata rulla förbi köksfönstret :-)

Visa din Miyata!
Härlig RR, bilder och utflykt! Med hjälp av bilder på bekanta platser så var det bestämt din Miyata som jag såg jag när den var på väg upp mot naturreservatet på kyrkbyn härom dagen. Jag såg givetvis cyklisten också, men det var den härliga färgen och de cremefärgade däcken som först fångade min uppmärksamhet. Det var nog första gången som jag såg en Miyata rulla förbi köksfönstret :-)
Vad roligt, det var mig du såg! Det finns fler Miyataentusiaster i de här trakterna alltså.

Hade tydligen en bild tagen uppepå åsen också:
F130EF3F-D2DA-40DF-AD04-5BAB623E1F25.jpeg

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
Vad roligt, det var mig du såg! Det finns fler Miyataentusiaster i de här trakterna alltså.

Hade tydligen en bild tagen uppepå åsen också:
Visa bilaga 624962

Ja, åsen är välbesökt. Här är åsen igen men med ett annat fordon som tyvärr inte är en Miyata. Jag tänkte att ägaren till den där Miyatan som swischade förbi utanför köksfönstret förr eller senare måste dyka upp i den här tråden :-)
IMG_8010.jpeg

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
Min uppgradering i år på pippip är en sadel Asaklitt MTB Racing en velo tillverkarkad sadel åt Asaklitt köpt via Clas Ohlson så långt värkar bra får se hur den fungerar på längre cykling verktyg är på ingång blev några få avdragare vevarna blev Shimano stod mellan en BBB poverpull och blev kasett verktyg och vevlager verktyg och en sadelstolpen till Logan stjärna .
IMG_20230511_143144_3.jpg

Bilagor

• IMG_20220515_110135_1~2.jpg
    IMG_20220515_110135_1~2.jpg
    515.2 KB · Besök: 51
  • IMG_20220603_122700_8~2.jpg
    IMG_20220603_122700_8~2.jpg
    372.9 KB · Besök: 39
  • IMG_20220603_122129_5~2.jpg
    IMG_20220603_122129_5~2.jpg
    394.3 KB · Besök: 41
  • IMG_20220505_070701_9~3.jpg
    IMG_20220505_070701_9~3.jpg
    500.8 KB · Besök: 44
Senast ändrad:
Visa din Miyata!
Efter att ha smugit runt i den här tråden och även inspirerats av vissa byggtrådar, blev jag själaglad när min fru visade en miyataracer hon luskat fram i nån säljesgrupp på facebook och kanske ville köpa!

Tyvärr har jag inte själv facebook och har därför inte kunnat få så mycket mer info än det som frun har meddelat. Säljarn hävdar att cykeln är storlek 56 och ”passar till 170-190cm”. Min fru är 170cm och min spontana tanke är att den är alldeles för stor? Men jag vet inget om hur miyata är i storlekarna. Såg ut som en mellanklass hoj med typ shimano 600 vid snabb titt.

Kan tillägga att jag tänkte slänga på ett typ mustaschstyre, borde innebära att en större cykel evt. kan funka? Men jag vill ju inte döda min frus nyvaknade cykelbutikens direkt genom att fixa en hoj som inte passar.
Dessvärre var miyatacykeln vi skulle prova åt min fru såld, så kan tyvärr inte återkoppla! Får leta vidare, rätt snålt med miyator (eller andra äldre racers att konvertera till snabb pendlare) här på Gotland tyvärr..
Återkopplar på detta @claess efter mina egna mustaschstyre-etyder, som de senaste dagarna verkar ha landat i något som funkar.

Efter att ha testat mustaschstyret i ett antal olika kombinationer av cyklar och styrstammar så tror jag mig nu ha förstått vad som går åt för att vi ska funka ihop, mustaschen och jag. En något kortare cykel för att nå fram - mustaschstyret hamnar långt fram - och en högre alt. uppåtvinklad stam än normalt som kompenserar för att en kortare ram också är lägre.

Om det blir aktuellt på nytt eller om ni förärar fastlandet ett besök så hör av dig/er om ni vill testa styret på en 56 cm cykel. Jag är nånstans 179-180 cm och kör helst 58 cm, men med mustascher går det som sagt åt en mindre storlek.

Jag var egentligen ute efter ett Albastache-styre, som jag tror kan vara riktigt fint, men något sådant fanns inte hos min lbs så det blev ett mustaschstyre. Jag kan tänka mig att ett Albastache är enklare att få att funka, och kanske även hade funkat på en normalstor cykel.

Oavsett vilket så önskar jag dig lycka och välgång i jakt på cykel!

Visa din Miyata!
Återkopplar på detta @claess efter mina egna mustaschstyre-etyder, som de senaste dagarna verkar ha landat i något som funkar.

Efter att ha testat mustaschstyret i ett antal olika kombinationer av cyklar och styrstammar så tror jag mig nu ha förstått vad som går åt för att vi ska funka ihop, mustaschen och jag. En något kortare cykel för att nå fram - mustaschstyret hamnar långt fram - och en högre alt. uppåtvinklad stam än normalt som kompenserar för att en kortare ram också är lägre.

Om det blir aktuellt på nytt eller om ni förärar fastlandet ett besök så hör av dig/er om ni vill testa styret på en 56 cm cykel. Jag är nånstans 179-180 cm och kör helst 58 cm, men med mustascher går det som sagt åt en mindre storlek.

Jag var egentligen ute efter ett Albastache-styre, som jag tror kan vara riktigt fint, men något sådant fanns inte hos min lbs så det blev ett mustaschstyre. Jag kan tänka mig att ett Albastache är enklare att få att funka, och kanske även hade funkat på en normalstor cykel.

Oavsett vilket så önskar jag dig lycka och välgång i jakt på cykel!
Flikar in med en tanke kring styren. För ganska många år sedan när jag fortfarande hade en cykel som inte var en mtb eller en lastcykel men som ändå hade ett rakt (nåja) styre, upptäckte jag att jag trivdes väldigt mycket bättre om styrändarna vinklades ganska mycket nedåt. Har aldrig provat ett mustaschstyre, men kan tänka mig att jag inte alls gillat det om styret sitter helt horisontellt så att säga utan mer nedåt så att handlederna blir rakare.

Nu har du säkert provat alla möjliga lösningar (och sagt att du hittat rätt också för den delen), men mina tvångstankar gör att jag ändå måste skriva detta inlägg!?

Med styre rakt = handled sned:

3D21B355-C3E6-464D-9F06-FB6E35144F3B.jpeg

Med styre nedåtvinklat i bakkant = handled rakare:

638F0352-3F56-4B76-86EA-B1EC0A6336CA.jpeg

Visa din Miyata!
Flikar in med en tanke kring styren. För ganska många år sedan när jag fortfarande hade en cykel som inte var en mtb eller en lastcykel men som ändå hade ett rakt (nåja) styre, upptäckte jag att jag trivdes väldigt mycket bättre om styrändarna vinklades ganska mycket nedåt. Har aldrig provat ett mustaschstyre, men kan tänka mig att jag inte alls gillat det om styret sitter helt horisontellt så att säga utan mer nedåt så att handlederna blir rakare.

Nu har du säkert provat alla möjliga lösningar (och sagt att du hittat rätt också för den delen), men mina tvångstankar gör att jag ändå måste skriva detta inlägg!?

Visa bilaga 625184

Visa bilaga 625185
Helt enig!
Jag testar ännu olika finlir men har för tillfället den delen av styret där jag håller ca 90° i förhållande till styr-/gaffelröret.

Visa din Miyata!
@LWB och @n3wton tack för tips och funderingar! tar det med mig om det någon gång dyker upp en cykel att köpa.

Jag önskar egentligen att aldrig behöva lämna Gotland, allt finns ju här?! (Utom rimliga cykelprojektet uppenbarligen)
Men om det händer en vacker dag hör vi av oss!

Visa din Miyata!

Visa bilaga 625184

Visa bilaga 625185
Mitt lilla "trix" är att lossa på styrstams-skruvarna lite och sen bara greppa styret rätt hårt och hitta vilken vridning(bar roll?)som blir bekvämast för just det bygget

Tycker det funkar okej iaf

Edit: typ som här, med 12° backsweep rakt upp i himlenIMG_9622.jpeg

Visa din Miyata!
Tog Tuppgöken på en liten sladd idag. Inte mycket att säga mer än att vädret var fint och Tuppgöken glänste.

5D3E7DFC-982E-49D5-A49E-F552A2996186.jpeg

Hu needs a stinkin’ gravel bike anyway?

Jag mötte ett par ”riktiga” gravelcyklister, och deras lättnad över att slippa cykla på min cykel matchades nog endast av min lättnad över att slippa cykla på deras.

3B4426A1-ECF9-435C-8C8B-71829986EF8E.jpeg

Fin gård på vägen till Körsbärsdalen, med enstaka körsbärsträd i blomning.

83A8BC07-F3CF-4714-A414-9AF5FAACA978.jpeg

Väl framme i dalen var det däremot inte någon blomning att tala om. Förståeligt då dalen ligger på ca 300 möh. Häggen blommade förvisso, liksom att enstaka körsbär hade enstaka blommor på enstaka grenar, men en blomning som lever upp till platsens rykte dröjer ännu några dagar upp till en vecka.

Avsaknaden av blommande körsbärsträd till trots så var det en fin tur.

Visa din Miyata!
Visa din Miyata!

En enda 26er i startfältet, den enda SS...och den som ger mest ha-begär. Jag är skadad.

Visa bilaga 625449
Mest ha-begär i teorin och på internet, men nog inte den jag hade valt om jag var med och cyklade…
Just ss är jag inte tillräckligt förfinad för att förstå mig på, men i övrigt… Definitivt mest habegär i teorin och på internet, och utifrån att jag själv aldrig hade rejsat ett sådant rejs utan hellre trivselcyklat så hade jag gärna valt Conans MB även i praktiken. I teorin då alltså.

Visa din Miyata!
Just ss är jag inte tillräckligt förfinad för att förstå mig på, men i övrigt… Definitivt mest habegär i teorin och på internet, och utifrån att jag själv aldrig hade rejsat ett sådant rejs utan hellre trivselcyklat så hade jag gärna valt Conans MB även i praktiken. I teorin då alltså.
Jag fick igår hem mitt första SS-kit, ska testa på nån hoj.

Jag kollade på live-trackern, Conan är på 32:a plats och verkar köra ihop med loppets enda svensk. Tysken på plats 65 har jag köpt ett framhjul av, på tiden innan jag halkade ner i detta träsk.

Tillbaka
Topp