Valhalla_
Aktiv medlem
Rekommendera mig en stadig cykelhållare som tar 3 endurocyklar. (+Varning för Julas skitgrejer)
Kört på julas cykelhållare i 2 år men idag höll det på att gå käpprätt åt helsike. En av två cyklar lossnade på påfarten till motorvägen. Ena hjulfästet sprack runt skruven som höll fast det, varpå hojen lossnade i alla utom en punkt, släpades efter bilen tills jag hann stanna. Tur att ingen kom till skada.
Enda skadan var mirakulöst nog skrap på styret/greppet. Helt oskadd i övrigt. Otroligt.
Fästet som släppte. Skitkonstruktion.
Det går säkert att köra med spännbamd runt osv, men jag tänker att jag köper en ny av ett vettigt märke. Pris är nära på inget hinder höll jag på att säga, men det är det nog. Låt oss säga uppåt ca 10k då kanske, är den svinbra kanske man kan stretcha lite men helst inte mer..
Det jag behöver är i alla fall en cykelhållare för 3 st feta endurocyklar. De får inte gnugga mot varann, och framför allt ska de sitta bra och stadigt. Och hållaren bör inte fladdra så mycket som denna gör..
Så... Shoot, vad är bäst med ovanstående kriterier??
Enda skadan var mirakulöst nog skrap på styret/greppet. Helt oskadd i övrigt. Otroligt.
Fästet som släppte. Skitkonstruktion.
Det går säkert att köra med spännbamd runt osv, men jag tänker att jag köper en ny av ett vettigt märke. Pris är nära på inget hinder höll jag på att säga, men det är det nog. Låt oss säga uppåt ca 10k då kanske, är den svinbra kanske man kan stretcha lite men helst inte mer..
Det jag behöver är i alla fall en cykelhållare för 3 st feta endurocyklar. De får inte gnugga mot varann, och framför allt ska de sitta bra och stadigt. Och hållaren bör inte fladdra så mycket som denna gör..
Så... Shoot, vad är bäst med ovanstående kriterier??
Senast ändrad: