Fairlight Faran/Strael/Secan

Honjo gör (dyra) skärmar åt René Herse med lite annorlunda längd:

Men jag tycker redan att cykeln är för fin för att låsa och lämna utan tillsyn. Varför byter du förresten inte till bockstyre om du tycker att cykeln är lite för kort och hög för dig?
Jag har sett de, tjusiga! Men är nöjd med vanliga släta skärmar!
Jag har redan bockstyrecyklar och vill ha en för pendling & cykla runt när jag inte har min Omnium och ev vissa grusrundor/vinter.. Höjden & längden är dock bra som det är nu, bara att slamma helt och hållet inte var målet!

Pelago har 55mm skärmar som ser fina it, men specar för bara 42mm däck av någon anledning.

Velo orange och övriga 55mm skärmar brukar klara 45mm
Jusdet, såna har jag haft en gång! De är rätt fina!
Ska till min LBS och testa, han har både VO, Honjo & Gilles Berthoud! To be contuned

Så fin cykel!!!

Minst 60mm bredd skulle jag säga att du vill ha över 45mm däck för bästa skydd.

Jag har testat Velo Orange, Sim Works, Rene Herse och Pelago.

Honjo gör fina skärmar under sitt eget märke och även där Sim Works och René Herse.

VO är bra de med men kanske lite klumpiga beslag för stagens infästning mot skärmen.

Pelago är bra pang för pengen men kanske lite korta. Så även Sim Works.

René Herse är de ända jag kommit över som har tillräcklig längd för att bästa skyddet mot spray.

Honjo är de enda som kommer i ordentligt breda versioner om man vill ha det. Vill man ha riktigt breda och långa är det RH by Honjo som gäller.

GB har jag inte testat men de har iaf de snyggaste stagen. Tillplattat där det skruvas i skärmen.

Ultimata är nog RH skärm med GB stag.

Så fin cykel!!!

Minst 60mm bredd skulle jag säga att du vill ha över 45mm däck för bästa skydd.

Jag har testat Velo Orange, Sim Works, Rene Herse och Pelago.

Honjo gör fina skärmar under sitt eget märke och även där Sim Works och René Herse.

VO är bra de med men kanske lite klumpiga beslag för stagens infästning mot skärmen.

Pelago är bra pang för pengen men kanske lite korta. Så även Sim Works.

René Herse är de ända jag kommit över som har tillräcklig längd för att bästa skyddet mot spray.

Honjo är de enda som kommer i ordentligt breda versioner om man vill ha det. Vill man ha riktigt breda och långa är det RH by Honjo som gäller.

GB har jag inte testat men de har iaf de snyggaste stagen. Tillplattat där det skruvas i skärmen.

Ultimata är nog RH skärm med GB stag.
Otroligt! Tänkte skriva direkt till dig då jag väntade mig något svar likt detta, men nu är det för hela etern att läsa! Kudos!

Jag var precis hos LBS, testade Honjo som inte var breda nog, V/O 650b Wavy skärmar som passade prima men tar nog max 42mm. Deras 700c skärmar hade radius närmre 32” än 700c.. märkligt men lovande!

Måste diskutera pris på RH by Honjo onsdag när butiksägaren är på plats då de satt utan tvekan bäst, fick plats med mest däck & var väldigt tjusiga, men var prisomärkta nu!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp