Blockettråden 2

Blockettråden 2
Jag gillar't.

Bilagor

• Screenshot_20230603-130200.png
    Screenshot_20230603-130200.png
    314.3 KB · Besök: 356
Blockettråden 2
Lade in en köpes-annons på blocket om en cykel och fick direkt napp, en person som inte bara hade en utan två av precis den modell jag söker och till ett bra pris! Han skulle skicka dem direkt efter jag swishat honom betalningen.
Konversationen tog ett snabbt slut när jag mycket tydligt meddelade att jag aldrig betalar i förväg men att jag skulle till platsen han uppgav och kunde hämta dem i person.

Haha, han här var lätt att genomskåda.

Blockettråden 2
Lade in en köpes-annons på blocket om en cykel och fick direkt napp, en person som inte bara hade en utan två av precis den modell jag söker och till ett bra pris! Han skulle skicka dem direkt efter jag swishat honom betalningen.
Konversationen tog ett snabbt slut när jag mycket tydligt meddelade att jag aldrig betalar i förväg men att jag skulle till platsen han uppgav och kunde hämta dem i person.

Du tänker då bara på dig själv och inget på samhällets utsatta?

Blockettråden 2

Påminner om när jag var spekulant på en MTB-ram för några år sedan. Säljaren insisterade på att jag skulle swisha och så skulle han skicka ramen när han hade pengarna på kontot. När jag föreslog att jag istället skulle komma och hämta ramen eftersom jag bara bor några mil därifrån så fick jag höra att "priset blir högre om du ska hämta den själv".
Det blev ingen affär den gången av någon anledning.

Blockettråden 2
Roadlite var från början instegsmodellen till Canyons racercyklar, så det är en "äkta" racercykel och inte ombyggt. Det är Shimano 5700 på den. Jag tror årsmodellen kan vara 2011, inte nyare än 2013 i alla fall. Den kostade nog inte många kronor över 10 tusen när det begav sig.

Jag själv har köpt liknande cykel (men Specialized) fast med Ultegra i fint skick för 4000 kr. Så jag säger att den är alldeles för dyr även om skicket är ok.

Tillbaka
Topp