N_sandstrom
Aktiv medlem
Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd
Over-biked vs överreaktioner!Är detta tråden för VM i överreaktion?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Over-biked vs överreaktioner!Är detta tråden för VM i överreaktion?
Jag har köpt ett par xc-däck och tänkte testa att köra lite snabbrullat ett tag på HT:n. Kanske till och med drar på mina tajta bibs, men DET FÅR MAN JU INTE SÄGA I DEN HÄR TRÅDEN.Nån som ska med och bröta med sin Buskulliga-Bröt-Harttail (tm) (c) (r) på MTBstore ride i kväll då?
Vafan, får man inte skoja lite utan att folk blir alldeles upprörda. Det är ju en bra låt med en rysligt rolig refräng. Men samtidigt så känner jag allt som oftast ungefär så när jag är här. Men det gör ju inte att det nödvändigtvis blir mindre roligt för det!Är detta tråden för VM i överreaktion?
Så länge du bara skall cykla och handla mjölk eller köra ett lvg-pass så ser jag inget upprörande med det! Go for it!Jag har köpt ett par xc-däck och tänkte testa att köra lite snabbrullat ett tag på HT:n. Kanske till och med drar på mina tajta bibs, men DET FÅR MAN JU INTE SÄGA I DEN HÄR TRÅDEN.
Iväg på jobbkonferens som tur är.
Jag har köpt ett par xc-däck och tänkte testa att köra lite snabbrullat ett tag på HT:n. Kanske till och med drar på mina tajta bibs, men DET FÅR MAN JU INTE SÄGA I DEN HÄR TRÅDEN.
Iväg på jobbkonferens som tur är.
Läste: "lvg på jobbkonferens som tur är." ?

Köpte lite billiga xc-däck (tack @gret99) och drog på MB31:an. 2.4" Ardent fram (920 g), 2.2" Ikon bak (660 g).
Testcyklade tråkigt och försiktigt på släta stigar. Verkar rulla bra.
Visa bilaga 630985
Man får inte ha roligt på brötstigar med en xc, det vet ju alla. Man ska mäta watt och använda pulsband.Släta stigar?! ?
2022-08-24Fan man blir sugen, typ ett år sen man cyklade på sin chromag nu, och stolpen är såå in helvete fast i ramen. Dyr rost ?
Sista turen var nog när vi hade våran happyrunda i gbg för dom som minns det
2022-08-24
Glädjer mig att du har den kvar. Du får köra en svärdet i stenen, den som kan dra loss sadelstolpen är värdig att köpa Chromagen.
Haha ja det hade varit något faktiskt ?
Ska vi vålda lite? Jag har skruvstäd vi kan prova att dra fast den i.
Ska man inte försöka får i någon vätska för att lossna oxideringen?
Jo det finns någon metod med kaustisksoda eller vad det är dom använder, hört det skall vara riktigt söligt och oskön metod. Annars har jag haft diverse rostlösare i redan.
OK. Det finns dock några metoder kvar:
Sadelstolpar och våldsutövning
Har en sadelstolpe som skall befrias från det kvävande greppet i en stålram. De behöver bli egna individer igen. Har nu nått bosslevel skruvstäd. Ramen är förberedd med oansvariga mängder rastlösare och alla ömtåliga komponenter är avplockade. Nu börjar det bli rätt rejäla krafter inblandade...happyride.se
??Har eldat bort lacken och våldat som bara den redan, behöver typ bygga någon jig och dra med gaffeltruck ?
Om den är oanvänd och obevakad så kanske servicen blir si så där.Hur länge har stolpen suttit "obevakad" för att kunna fastna så?
Inget man vill råka ut för själv. Men tänker att servicebehovet på en dropper ändå borde lösa det?
Det är väl bara i stål som det fastnar på riktigt? Om man inte räknar hojar som står 10 år ute i regnet och så ?Om den är oanvänd och obevakad så kanske servicen blir si så där.
Går det så mycket snabbare i stål? Jag har aldrig haft problem så man undrar ju vad som driver det
Okej, och alu stolpe i stål vilket skulle förklara varför gamla herrcyklar klarar sig (?).Det är väl bara i stål som det fastnar på riktigt? Om man inte räknar hojar som står 10 år ute i regnet och så ?
Det är för sånt här jag betalar för internet
Hur länge har stolpen suttit "obevakad" för att kunna fastna så?
Inget man vill råka ut för själv. Men tänker att servicebehovet på en dropper ändå borde lösa det?
Skall läggas till att jag har lithium-fett i kopiösa mängder varje gång jag haft ut droppern och ibland bara tatt loss den för att fylla på fett men ändock sitter han!
En sten som slungats upp från bakhjulet? Kan cykeln ha ramlat/lagts ned våldsamt och slarvigt?Jag har däremot fått märken på "fel stolpe" på min OneUp.
Fattar inte hur. Det ser inte ut som skav från hissande, utan snarare en smäll utifrån.
Och det är bara mitt på
En sten som slungats upp från bakhjulet? Kan cykeln ha ramlat/lagts ned våldsamt och slarvigt?