Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stort tack!De verkar gömt det väl nu. Var mycket lättare hitta innan. Fick söka i eventguiden. Om du inte hitta än själv redan..
Visa bilaga 630533
Som grundregel åt det hållet och specifikt i ditt fall är svaret nej, eftersom bromsskivans placering mm skiljer sig åt mot mittlinjen i navet på Boost så räcker det inte med bara ändhylsor för att byta bredd.Jag har ett baknav som är 12x148mm.
Kan jag anpassa det så det passar en ram som har 12x142mm?
Navet är dt-swiss och jag undrar om det t.ex. finns ändhylsor som skulle kunna få navet att passa i ramen.
Som grundregel åt det hållet och specifikt i ditt fall är svaret nej, eftersom bromsskivans placering mm skiljer sig åt mot mittlinjen i navet på Boost så räcker det inte med bara ändhylsor för att byta bredd.
Försökte banka loss plasten för att få ut lagret i bitar, men kom inte så långt.Det är bara en tunn plåtbit som skall föreställa lagerbanan där. Skräp.
En tång är också bra att ha att vrida den ur med.
Jag har lyckats med lite flit och onämnbart språkbruk.Försökte banka loss plasten för att få ut lagret i bitar, men kom inte så långt.
Plasten är ganska hård ändå, och under den är det metall.
Förslag på var jag kan banka/dra/skruva här nu? :)
Den svarta ringen verkar vara gummi.
När jag bankade med stämjärn/skruvmejsel så hoppade de runt en del så kan vara så att jag pajjat lite gängor kanske:)
Men iaf, skulle gärna göra ett försök till att få ut det här lagret.
Eller, ser det kört ut?
Visa bilaga 630883
Den andra sidan verkade vara av metall och fick inte riktigt grepp där, men jag ger mig på den igen! :)Jag har lyckats med lite flit och onämnbart språkbruk.
Men betydligt lättare om du kan plocka vevaxeln på andra sidan först. Nog ett måste.
Men - är inte vevlagerröret sprucket på vänster sida bilden eller är det bara färg?
Jag har tappar för BSA om gängorna behöver frächas upp.
Jag har varit väldigt nöjd de gånger som jag har kört Craft.Finns de några billiga men bekväma bibs? Tänker mig runt 5-700. Mina nuvarande är sjukt obekväma efter 3 mil och med min viktnedgång vill ja inte lägga pengar på något som jag måste byta ut relativt snabbt.
Jag har varit väldigt nöjd de gånger som jag har kört Craft.
Bibs är ju väldigt personligt men jag är nöjd med mina Pearl Izum som jag köpte på Bikester rea. De har väl nån rea nu så kanske finns nåt vettigt där.Finns de några billiga men bekväma bibs? Tänker mig runt 5-700. Mina nuvarande är sjukt obekväma efter 3 mil och med min viktnedgång vill ja inte lägga pengar på något som jag måste byta ut relativt snabbt.
Behöver nya sulor till pendlingshojen, mina schwalbe marathon har rullar mycket under senaste 3 åren men nu är de slut. Punkasäkerhet väger tungt, beställa nya marathons eller finns det annat idag?
Marathon Plus
Njae, jag ger upp.Den andra sidan verkade vara av metall och fick inte riktigt grepp där, men jag ger mig på den igen! :)
Nu har jag investerat så pass mycket tid att jag inte riktigt är redo att ge upp än heh.
Bra att veta om gängtappen om det blir aktuellt, sjysst!! ?
nu när plasten är så illa tilltygad kan du lia gärna bara banka på axeln på den sidan som metalkoppen sitter i, så att vevlagret spräcker plasthylsan inifrån och sen skjuts ut. Det hade jag gjort iafNjae, jag ger upp.
Högersidan med plast är så sönderbankad som jag kunnat, men får inte loss ngt där.
Vänstersidan är helt i metall, så kuggarna är ok (men inte lika djupa) - får inget grepp där med min kassa biltema-avdragare:/
Är det ens lönt att lämna in en sån här cykel med detta vevlagret till en cykelverkstad, eller kommer de bara skratta åt mig? :)
Visa bilaga 631066
Är det OK att rengöra kedjan med Brakleen?![]()
Vilken M5 skruv bygger på minst avseende skallens höjd? Eller hur löser jag att montera på en skärm där skruven ska skruvas fast invändigt om jag vill ha så liten påverkan på däcksutrymmet som möjligt?
Miche Primato light kan du komponera efter eget huvud.Är det någon som vet om det finns 11-delad kassett 13-26 eller 13-27
Jag har sökt men hittar inga så jag tänkte kolla här om nån vet nån sida där man kan beställa lite udda kassetter.
Ibland tycker jag att det blir ett för stort " hål" mellan växel 19 och 21 så det skulle vara kul att testa att få dit en 20:a.
Nu kör jag med en Shimano 12-25.
Finns med:Är det någon som vet om det finns 11-delad kassett 13-26 eller 13-27
Jag har sökt men hittar inga så jag tänkte kolla här om nån vet nån sida där man kan beställa lite udda kassetter.
Ibland tycker jag att det blir ett för stort " hål" mellan växel 19 och 21 så det skulle vara kul att testa att få dit en 20:a.
Är det någon som vet om det finns 11-delad kassett 13-26 eller 13-27
I den serien så missar jag 18.Finns med:
13-14-15-16-17-19-20-21-22-24-26
Miche Primato Light 11 SH
Jag kollade men jag vet inte var jag ska beställa.Miche Primato light kan du komponera efter eget huvud.
Här finns alla kombinationer https://miche.it/en/product/light-primato-11-sh/
Bikehit har 14-27 men det var inte exakt vad du sökteMiche skulle ha 13-26, men jag hittar den inte på lager hos tysken. Tysken har dock många andra omfång på lager.
Andra omfång missar den täta kassetten upp till 21.Miche skulle ha 13-26, men jag hittar den inte på lager hos tysken. Tysken har dock många andra omfång på lager.
Hittar jag ingen tät kassett som börjar på 13 så skulle jag nog kunna köpa hem en juniorkassett bara för att testa.Bikehit har 14-27 men det var inte exakt vad du sökte
![]()
Miche Cassette Light Primato 11-speed 14-27 teeth Shimano compatible
Miche Cassette Light Primato 11-speed 14-27 teeth Shimano compatible ✓ ... Buy now at reasonable price!www.bikehit.de
Jag handlar mina kassetter härifrån https://thecycleclinic.co.uk/produc...5t-and-16t-start-and-21t-to-34t-final-postionJag kollade men jag vet inte var jag ska beställa.
Skulle vilja ha alla växlar upp till 21.
Exempel. 13-14-15-16-17-18-19-20-21-23-26
Hjälp med hjul! DT Swiss M1900: Framhjulet "glappar" nån mm i gaffeln, tillräckligt för att det ska kännas när jag cyklar. Med hjulet av är det enda 'spel' jag kan känna att end-capsen kan förskjutas ngn mm i sidled, se bild. Försökt lossa end-capsen men lyckas inte. Tips? Annat hjul, samma gaffel, samma thru-axel, inget glapp.
Visa bilaga 631338
Bakhjulet fick sig en omgång i helgen, se bilder, alla bilder visar olika ställen på fälgen. Fråga; fälgen känns körd... är det lönt att skaffa bara en ny fälg och betala ngn för att bygga upp hjulet på nytt? Isf vilken fälg motsvarar den jag har? Kommer det behövas nya ekrar också? Eller bättre lägga pengarna på nytt hjul, kostar lite under 3000kr tror jag!
Visa bilaga 631339Visa bilaga 631340Visa bilaga 631341Visa bilaga 631342
@Berk Ja, axeln glappar i navet när hjulet är ur gaffeln..
Hade gärna haft ett bättre bakhjul, men man kan säga att årets hjul-budget gick till i9 hjulen med hydra-nav som sitter på andra cykeln ?. Alternativ är ju att köra på reservhjulen tillsvidare och köpa nytt senare i år..
Går inte dt 370 att uppgradera? På nätet kan man köpa bygg för ca 500. Vet inte vad det kostar lokalt.@Berk Ja, axeln glappar i navet när hjulet är ur gaffeln..
Hade gärna haft ett bättre bakhjul, men man kan säga att årets hjul-budget gick till i9 hjulen med hydra-nav som sitter på andra cykeln ?. Alternativ är ju att köra på reservhjulen tillsvidare och köpa nytt senare i år..
@Berk Ja, axeln glappar i navet när hjulet är ur gaffeln..
Går inte dt 370 att uppgradera? På nätet kan man köpa bygg för ca 500. Vet inte vad det kostar lokalt.
Men köp nytt och testa sen i lugn o ro att byta själv