Hur tar ni med extra vatten när ni cyklar?

Precis det jag har tittat på. Det kostar ju en del dock så då kanske det skulle vara bättre med en ryggsäck/väst där man kan få med mer vatten och även lite verktyg och snacks
Tycker detta fäste är tämligen värdelöst. Svårt att få det att sitta kvar då gummiremmarna flexar av flaskans tyngd.
Satte fast mitt med buntband till slut.

Förövrigt så borde väl en vettig stigcykeltur avslutas på närmaste pub. Jag föreslår flasköl istället för på tapp för att få rätt tryck.

Senast ändrad:
Tycker detta fäste är tämligen värdelöst. Svårt att få det att sitta kvar då gummiremmarna flexar av flaskans tyngd.
Satte fast mitt med buntband till slut.
Bra att veta, tack!
Förövrigt så borde väl en vettig stigcykeltur avslutas på närmaste pub. Jag föreslår flasköl istället för på tapp för att få rätt tryck.
För det första så hade jag aldrig vågat lämna cykeln utanför någon affär eller pub olåst, för det andra så tar jag träningen och återhämtningen ganska seriöst och för det tredje så är jag 17.

En polare höll på att bli portad från sin stamkrog efter att han firade sin artonårsdag där.

Just nu står det mellan Camelbak Chase och Chase 8L.

Frågan är bara vilket storlek. Vill ha något som är så smidigt och lätt som möjligt så att det funkar till löpning. 4L kanske blir lite för liten om man vill packa med slang och verktyg osv medans 8L kanske blir lite klumpig om man jämför. 8L kommer med lite större vattenbehållare men det känns försumbart. Vad tror ni?

Edit: Kanske även salomon adv skin 5 men den blir lite dyrare då

Jag har en Deuter Race ryggsäck av 8 liter och en av 12 liter som ser identiska ut. Den av 8 liter känner jag nästan inte medan den av 12 liter känns mycket när jag cyklar stig (på lvg känner jag 12 liter ryggsäcken inte). Jag var förvånad över skillnaden. Så jag tror inte att man känner mycket skillnad mellan 4 och 8 liter, om både är bra designade.

Förresten har jag vatten i en flask på cykeln. En 750 ml flaska är egentligen lite för små för mig på en tretimmarstur när det är varmt, men annars räcker det.

Helt rätt, träning och alkohol går inte ihop. Gubbarna cyklar bara asfalt ner till bolaget i alla fall.
IMG_7425.jpeg

#fredag

Tillbaka
Topp