Fjärdebrunn
Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rullebör? Har det slagit igenom i rikssvenskan ännu?Vilka är de skånska uttryck som tillåtits ersätta svenska?
Vad är en smashbuger ?10 smashburgers på pizzasten.
Visa bilaga 635274
Vad är en smashbuger ?
Tycker det ser ut som vanliga burgare...
På riktigt...är nyfiken ??
Grejen är ju att pressen också skall vara stekhet, så att burgaren snabbt får stekyta (via maillardreaktion) runtom, istället för att delar av burgaren ”kokas” (värms upp långsammare) vilket sker när den steks en sida i taget och som ger ger mindre smak.Tjena!
Gör en boll av köttfärs. Ner med den på stenhällen och sen pressar man den platt med en press så den blir riktigt tunn.
Yay! Då kommer jag snart bli hipp, alltså.Nästa grej är att hamburgaren ska vara tjock så den blir riktigt saftig och god.
Det ena är stekt köttfärs, det andra är stekt köttfärs men med ett fräckt namn.
Nästa grej är att hamburgaren ska vara tjock så den blir riktigt saftig och god. Och så går det runt runt som så mycket annat.
Då har jag varit hipp i hela mitt liv ...?Yay! Då kommer jag snart bli hipp, alltså.
Vedklabbar i tråget.Grillexperter, jag behöver er hjälp. Vi har ett åbäke här som vi inte riktigt vet hur man ska använda. Kol under gallret var helt klart fel, finns ingen syretillförsel och även om resultatet blev fantastiskt så tog det en evighet.
Det finns ett tråg där bak, antar att det är vedklabbar som gäller? Men vad gör kedjorna? Och plåten som hänger bakom skärmar ju av värmen?
Tacksam för tips.
Visa bilaga 636010
Visa bilaga 636011
Visa bilaga 636012
Vedklabbar i tråget.
Raka ut glöden.
Gissar att gallret skall hänga högre upp.
Chansar på att det är sydamerikainspirerad asador.
Snyggt. Det där kommer att bli fint till slut.Har inte lyckats hitta ved än men det blev i alla fall lite bättre med en bädd av lavasten så att det kommer in lite syre, och lite pinnar på toppen för att få sprutt på glöden.
Visa bilaga 636277
Rostbiff kanske funkar bättre i grillen numer då??Pepparbiff, skum värmefördelning då det bildats ett stort rosthål i mitten av plåten där kolet ligger. :)
Visa bilaga 650353