[OT] Vad grillar du?

[OT] Vad grillar du?
Visa bilaga 714911
Två fläskkarreer som skall smokas. Blir nog gott. Om några timmar.
IMG_20240726_193753_525.jpg
20240726_194238.jpg
20240726_195125.jpg
blev gott

[OT] Vad grillar du?
vaknar tidigt, ser @bearthefear bravader och bestämmer mig för att köra samma. Hänger på låset till Ica kl 8. Går glad i hågen fram till charken och säger till två killar att jag ska köra pulled pork samtidigt som jag beställer högrev.

Vi står och surrar ett tag och biten är kanon, ser iprincip ut som entrecote. Kör hem. Börjar parera lite, rub och dylikt. Tänker för mig själv att denna känns annorlunda än andra karréer som jag jobbat med. Skit samma, bakis och trött slänger jag på den på smokern. Sätter på kaffepannan och halvvägs in i första koppen går det ut för mig vad f*n jag gjort. Det är ju absolut inte en annalkandes pulled pork som ligger på grillen utan något annat.

Aja. Blir nog bra. Får bli en poor-mans brisket istället och det blir nog riktigt bra det med. Känns bara lite surt då man gjorde the real deal för någon vecka sedan och har 7kg kött i frysen.

Pulled pork får bli en annan gång. Tack för att du drog upp mig ur sängen dock!

[OT] Vad grillar du?
vaknar tidigt, ser @bearthefear bravader och bestämmer mig för att köra samma. Hänger på låset till Ica kl 8. Går glad i hågen fram till charken och säger till två killar att jag ska köra pulled pork samtidigt som jag beställer högrev.

Vi står och surrar ett tag och biten är kanon, ser iprincip ut som entrecote. Kör hem. Börjar parera lite, rub och dylikt. Tänker för mig själv att denna känns annorlunda än andra karréer som jag jobbat med. Skit samma, bakis och trött slänger jag på den på smokern. Sätter på kaffepannan och halvvägs in i första koppen går det ut för mig vad f*n jag gjort. Det är ju absolut inte en annalkandes pulled pork som ligger på grillen utan något annat.

Aja. Blir nog bra. Får bli en poor-mans brisket istället och det blir nog riktigt bra det med. Känns bara lite surt då man gjorde the real deal för någon vecka sedan och har 7kg kött i frysen.

Pulled pork får bli en annan gång. Tack för att du drog upp mig ur sängen dock!
Jag har viss kunskap om snarlikt misstag i närheten av mina cirklar. Det blev gott ändå! Det är lite upplyftande att göra något oväntat ibland också!

Smaklig spis!

1726917019692.png

[OT] Vad grillar du?
Flinta, sambon köpte, länge sedan sist!

Visa bilaga 769443

Tjena!

En köttbit som är otroligt överskattad och underskattad samtidigt.
99% av dom som gillar flintastek övergrillar den nått förjävligt och då är den överskattad för den är inte rolig alls, bara billig.
Men om man ser till att få den precis rätt tempad till 68-69° samtidigt som man fixar till en bra ute så är den fan underskattad.

Men bäst var när man var runt tjugo och det mer än en gång i veckan grillades flintastek vid stranden. En flintastek och 500 gram potatissallad per skalle. Helvete vad man kunde trycka i sig mat på den tiden.

[OT] Vad grillar du?
Flinta, sambon köpte, länge sedan sist!

Visa bilaga 769443
Tjena!

En köttbit som är otroligt överskattad och underskattad samtidigt.
99% av dom som gillar flintastek övergrillar den nått förjävligt och då är den överskattad för den är inte rolig alls, bara billig.
Men om man ser till att få den precis rätt tempad till 68-69° samtidigt som man fixar till en bra ute så är den fan underskattad.

Men bäst var när man var runt tjugo och det mer än en gång i veckan grillades flintastek vid stranden. En flintastek och 500 gram potatissallad per skalle. Helvete vad man kunde trycka i sig mat på den tid

Försöker få sambon att förstå att man inte ska "övergrilla" den, glad att jag köpt en bra termometer! =)
Blev sjukt gott med en potatissallad utan majjo.

[OT] Vad grillar du?
Får jag bara inflika att Weber förefaller ha så jäkla dåligt designade gasolgrillar.

Jag hade i 9 år en Broil King, den var OK, inget extraordinärt, 3 brännare, svenssonmodell.

Brännarna gav upp och i samma veva tvingade grannfrun sin karl att skaffa ny grill av för mig okända anledningar , så jag fick deras Weber Spirit E-310.

Lite roterande stålborste, avfettning samt högtryck avslutat med lite värmetålig färg senare ser den praktiskt taget ny ut, jag var nöjd.

Ska ställa in gasolflaskan, men det går inte in en PK10, flaskan är för hög... (Gör av med 2-3 om året så det blir ett jäkla spring med 5or)

Övre hyllan har utrymme för typ 3 portionsskivor, gallret är på fel ledd och så glest att sparrisen trillar igenom. Dessutom följer inte gallret med luckan upp så det är i vägen när man ska flytta bitarna längst upp på grillen.

Dom där tunna, breda emaljerade bakplåtarna är trista som arbetsyta, jag vet att det ska vara lite Weber signatur, men jag uppskattar det inte.

Jag vet, i-landsproblem, men vafan.

Tillbaka
Topp