[OT] Vad grillar du?

[OT] Vad grillar du?
Balamicoglaze

IMG_8763.webp

[OT] Vad grillar du?
Jag kör ofta pluma sous vide, eller röker den länge och bränner på rejält sen. En favoritdetalj från grisen, speciellt pluma iberico.

Själv är jag förkyld och sambon jobbar kväll men ska tillaga Picanha tills hon kommer. Blir att röka den en dryg timma och sen köra på grillen ordentligt.

[OT] Vad grillar du?
Jag får ge mig, vad ska man ha för termometer så det plingar i telefonen när jag är inne i huset?
Kör med Weber, men räckvidden är inte så bra. Är det kort mellan grillen och där du befinner dig, så funkar den fint. Man sitter ju ändå oftast i närheten med en öl i handen. Har dock funderat på att byta till något där man kan få både kött- och grilltemperatur.

[OT] Vad grillar du?
Kör med Weber, men räckvidden är inte så bra. Är det kort mellan grillen och där du befinner dig, så funkar den fint. Man sitter ju ändå oftast i närheten med en öl i handen. Har dock funderat på att byta till något där man kan få både kött- och grilltemperatur.

Jag har väl 50 meter mellan kök och grill så det får nog vara baserat på wifi.

Ska spana in meater namnet till trots 😅

[OT] Vad grillar du?
Blev en del grillat i helgen. Ingen finlir dock. Burgare på orienteringsläger. Varmkorv till lunch dagen efter (utan läger) och sen fläskfilé på kvällen i ösregn (tur att man kan slänga på locket men det var öppna spjäll för jäklars vad regnet sänkte tempen.

[OT] Vad grillar du?
Grillade/rökte 1kg benfri fläsklägg igår kväll. Här innan jag virade in den i "slaktarpapper", sen fick den ligga i grillen några timmar tills glöden försvann.

Verkar lovande!

Visa bilaga 819093
Blev ju rätt okej trots att jag inte hade riktigt bra spån att röka med, någon som kör en riktig rök? Är det värt att testa en sån här från Biltema?

1775737382456.webp

Den är ju inte jättestor men verkar ju i alla fall ha två grillgaller.

[OT] Vad grillar du?
Tjena!

Det blir flankstek till middag på fredag, lammkorv till lunch på lördag, långbakad fläskkarre till middag på lördag och sen får vi se om vi kan klämma in en grillning till lunch på söndag.

Tillbaka
Topp