Fjärdebrunn
Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
Balamicoglaze
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pluma blir det idag.
Vet knappt vad det är, men nån slags fläskkarre?
Kör med Weber, men räckvidden är inte så bra. Är det kort mellan grillen och där du befinner dig, så funkar den fint. Man sitter ju ändå oftast i närheten med en öl i handen. Har dock funderat på att byta till något där man kan få både kött- och grilltemperatur.Jag får ge mig, vad ska man ha för termometer så det plingar i telefonen när jag är inne i huset?
Kör med Weber, men räckvidden är inte så bra. Är det kort mellan grillen och där du befinner dig, så funkar den fint. Man sitter ju ändå oftast i närheten med en öl i handen. Har dock funderat på att byta till något där man kan få både kött- och grilltemperatur.
Äter du grillat ved?
Såg riktigt fint ut!
Kött? :)Såg riktigt fint ut!
Vad är det för nått?
Aha!Kött? :)
Teres major. Ska ärligt säga att jag inte riktigt vet var man hittar den biten på kon.
OK! Har aldrig hört det innan.Teres major. Ska ärligt säga att jag inte riktigt vet var man hittar den biten på kon.
Teres major. Ska ärligt säga att jag inte riktigt vet var man hittar den biten på kon.
Blev ju rätt okej trots att jag inte hade riktigt bra spån att röka med, någon som kör en riktig rök? Är det värt att testa en sån här från Biltema?Grillade/rökte 1kg benfri fläsklägg igår kväll. Här innan jag virade in den i "slaktarpapper", sen fick den ligga i grillen några timmar tills glöden försvann.
Verkar lovande!
Visa bilaga 819093
Den bör väl fungera ganska likt webers smokey mountain? Och den fungerar ju bra :DBlev ju rätt okej trots att jag inte hade riktigt bra spån att röka med, någon som kör en riktig rök? Är det värt att testa en sån här från Biltema?
Visa bilaga 824074
Den är ju inte jättestor men verkar ju i alla fall ha två grillgaller.
Se till att skaffa en stor bag in a box. El asador ska alltid ha ett fullt glas.Tjena!
Det blir flankstek till middag på fredag, lammkorv till lunch på lördag, långbakad fläskkarre till middag på lördag och sen får vi se om vi kan klämma in en grillning till lunch på söndag.
Se till att skaffa en stor bag in a box. El asador ska alltid ha ett fullt glas.
Finns ju dock ganska bra BIB'ar ändå.Tjena!
Innan jag slutade dricka alkohol så drack jag enbart BIB om jag blev bjuden. Bra vin kommer på flaska, ingen diskussion.
Bra input! Tack! =)Den bör väl fungera ganska likt webers smokey mountain? Och den fungerar ju bra :D
Jag gillar webers briketter. Känns som de brinner ganska lika alltid så man lär sig.Bra input! Tack! =)
Finns ju dock ganska bra BIB'ar ändå.
Jag tror att begreppet "ganska bra" är olika brett beroende på vem du frågar, men det förstod du nog säkert själv också.Tjena!
För tio år sedan så fanns det inte och en snabb titt på Systembolaget säger att det inte finns något intressant nu heller.
Jag tror att begreppet "ganska bra" är olika brett beroende på vem du frågar, men det förstod du nog säkert själv också.
Har du tid över så är det alltid kul med byggen.Blev ju rätt okej trots att jag inte hade riktigt bra spån att röka med, någon som kör en riktig rök? Är det värt att testa en sån här från Biltema?
Visa bilaga 824074
Den är ju inte jättestor men verkar ju i alla fall ha två grillgaller.
Huvet på spiken!@Dan C är så van vid att få skit ändå (när det gäller trådar om sport), så han överlever iallfall.