Montera på kassett - STRUL

Jojjeg300

Medlem
Hej alla glada cyklister!

Är mitt uppe i att sälja en av mina cyklar, har tagit loss kassett för att kunna rengöra det. Gick som smort att ta loss, men nu när jag ska sätta tillbaka "växel" 7 så är det som att det hänt något. Jag får bara inte dit det lilla drevet, kassetten med 6 drev gick hur bra som helst. Någon som har något tips?

Shimano, 8 vxl.

Bilder på nav/kassett samt det drev som inte vill.

Bilagor

• kassett.jpg
    kassett.jpg
    762.6 KB · Besök: 98
  • IMG_4532.jpeg
    IMG_4532.jpeg
    1.5 MB · Besök: 102
  • IMG_4531.jpeg
    IMG_4531.jpeg
    1.4 MB · Besök: 97
Men om du har drevet som på "bild 2" då har du smala spåret typ vid kl7, samt så som kassetten är på bild 1 så är smala spåret kl12. Vad är det som inte funkarna när du lägger drevet "rätt" på bodyn ?

Men om du har drevet som på "bild 2" då har du smala spåret typ vid kl7, samt så som kassetten är på bild 1 så är smala spåret kl12. Vad är det som inte funkarna när du lägger drevet "rätt" på bodyn ?
Alla kuggar blir rätt förutom det minsta som hamnar "snett", har gjort precis det som är logiskt men blir inte rätt. Blir fan knäpp på riktigt snart alltså?

Om du tar bort kassetten igen, kan du då få på de två minsta på bodyn? I så fall måste det vara något som hindrar kassetten från att gå hela vägen in…?

Absolut, så är det ju. ? Själv drog jag kedjan fel genom bakväxeln första gången jag bytte kedja, och sen rasslade det som fan när jag var ute och provade. Man lär sig som sagt.

Hoppas resten av monteringen går fint. ?
Jag gjorde likadant.
Ibland får jag för mej att, nuu måste jag fan ha gjort alla misstag som finns?
Då brukar gud strax dyka upp o köra in ett finger i mitt öga, haha.

Tillbaka
Topp