Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Ja, de flesta verkar ha missat att det ofta finns trim(hehe)funktion i reglagen. Ska kolla om så är fallet även i dessa. Problemet är som sagt att jag inte får ut växeln tillräckligt för att den ska gå fri, för då tar den i vevarmen.
Ja ha orginal är den tait kompromiss i linje föring reglage bygger samma verkar finnas juster hak i alla fall i de orginal på pippip.

Visa din Miyata!
Har letat i tråden men inte funnit svar; vad gör denna till en Miyata? Tillverkade Miyata ramar åt Spez eller är det en Miyata som någon lackat om/dekaltrimmat?
Det är främst en intellektuell funktionsvariation hos innehavaren.

Edit: man kan säga att den tjänar som referensobjekt à la På Miyata ser det ut såhär, hur ser det ut på en samtida Specialized? En sammanfattning såhär långt skulle kunna vara att mycket är likt, somligt är rentav roligare på Spez:en (broms-/växelreglage och bromsar/växlar) men överlag går Miyata segrande ur en imaginär duell.

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
Det är främst en intellektuell funktionsvariation hos innehavaren.

Edit: man kan säga att den tjänar som referensobjekt à la På Miyata ser det ut såhär, hur ser det ut på en samtida Specialized? En sammanfattning såhär långt skulle kunna vara att mycket är likt, somligt är rentav roligare på Spez:en (broms-/växelreglage och bromsar/växlar) men överlag går Miyata segrande ur en imaginär duell.
Japan är ju koolare än USA. Detta borde alla ha insett vid det här laget.

Visa din Miyata!
Den här rosa pärlan har inhandlats (som tidigare har visat med sin damkompis) och med lite hjälp av @LWB anlände den hem så som den ser ut nedan. Växlar och bromsar hade en något begränsad funktion och reglagen var inte mycket att spara på.
IMG_0846.jpg

Inte haft mycket tid men nu är den iaf rensad och en anings rengjord. Testat med ett annat styre som jag köpte på cykelloppis.
IMG_0869.JPG

Vad är det för däck som gäller nuförtiden? Funderat på conti race king eller contact urban beroende av hur cykeln ska gå. Finns det andra tips i det billigare segmentet?

Visa din Miyata!
Den här rosa pärlan har inhandlats (som tidigare har visat med sin damkompis) och med lite hjälp av @LWB anlände den hem så som den ser ut nedan. Växlar och bromsar hade en något begränsad funktion och reglagen var inte mycket att spara på.
Visa bilaga 636166

Inte haft mycket tid men nu är den iaf rensad och en anings rengjord. Testat med ett annat styre som jag köpte på cykelloppis.
Visa bilaga 636173

Vad är det för däck som gäller nuförtiden? Funderat på conti race king eller contact urban beroende av hur cykeln ska gå. Finns det andra tips i det billigare segmentet?
Kul att se den i helbild!

Jag har RaceKing på en rosa Miyata som du kan få testa. Jag har även Maxxis Ikon på en blå cykel med glitter. Du vet var jag hålls. ?

För trivselcykling tycker jag att bådadera funkar utmärkt.

Visa din Miyata!
Jag har båda varianterna av Maxxis Ikon, nu senast köpte jag wire bead Ikon för 15 euro styck och för det priset tycker jag de funkar väldigt bra, även hos mig på blå hoj med glitter:

MuddyFox-Pathfinder-Train - 1 (3).jpeg

Contact Urban kommer säkert rulla bättre, men om du mest kör grus funkar Ikons bra. Conti är enklare att smälla på tubeless om du när sådana tankar.

Och bara för att vara konform i Miyata-tråden, min Tiebreaker med Panaracer Gravelkings SK (som jag nog diggar bättre än Ikons, men de kostar ju också lite mer):

KogaMiyata-Tiebreaker-GravelkingSK - 1.jpeg

Visa din Miyata!
Jag har båda varianterna av Maxxis Ikon, nu senast köpte jag wire bead Ikon för 15 euro styck och för det priset tycker jag de funkar väldigt bra, även hos mig på blå hoj med glitter:

Visa bilaga 636191

Contact Urban kommer säkert rulla bättre, men om du mest kör grus funkar Ikons bra. Conti är enklare att smälla på tubeless om du när sådana tankar.

Och bara för att vara konform i Miyata-tråden, min Tiebreaker med Panaracer Gravelkings SK (som jag nog diggar bättre än Ikons, men de kostar ju också lite mer):

Visa bilaga 636192
Gravelkings ser ju riktigt fina ut men ikon duger nog för mig!

Visa din Miyata!
Banvallsleden. När även vindskydd nummer två var ockuperat och med ihållande regn fick det bli vedförrådet över natten, men det blev ingen vidare sömn. Turen blev tuff med regn och hård blåst, mestadels motvind samt en cykel helt täckt av sand och jord och inte cyklingsbar efter en session ut i terrängen. Efter tjugo mil i motvind, kuling eller nära halv storm, tänkte jag igår kväll lägga av med långcykling. Men sov för första gången under turen riktigt bra och de sista tiomilen idag gick som en dans med svagare motvind, bara 14 m/s i byarna, och endast Romelåsen som skulle passeras, benen kändes starka och jag kappades t.o.m. med en landvägscyklist en bit. Sjuttio mil allt som allt.

53024286571_a6a8abdab9_o_d.jpg
Du måste vara snäll lvgcyklisterna, hoppas du lät han/hon vinna?

Visa din Miyata!
Mycket fin!
En one hundred med cantis vore kul att sätta gaddarna i. Nån som vet hur mycket det skiljer mellan hundringar och ex. 3X eller 610/1000 (förutom detaljer som flaskhållarfästen mm)?
Jag tror att 610/1000 har lite finare gjutna muffar och ev. även gaffeländar, men är inte helt säker, kanske skiljer det sig åt mellan årgångarna också.

Visa din Miyata!
Kan lugna dig med att det bara var på skoj :) Jag försöker arbeta bort det här med att hänga på cyklister som är ute och tränar. Nyckel till att cykla långt är att hitta sitt eget tempo och kappkörning är inte alls lyckat.

Fattade väl det. Jag cyklade om ett par tyskar i går igen. Båda hade backspegel.

Gör som havet: Våga!
IMG_2506.jpeg

Visa din Miyata!
Fattade väl det. Jag cyklade om ett par tyskar i går igen. Båda hade backspegel.

Gör som havet: Våga!
Visa bilaga 636364
Tyskarna är vana vid att alltid titta i backspegeln ifall nån fartdåre kommer i 250 knyck och blinkar med helljusen bakom. De tänker väl att det finns liknande fartvidunder på cykel (vilket det så klart gör när någon med Miyata närmar sig)

Visa din Miyata!
Som en drucken papegoja, men hav tålamod:

Special-Miyatan vaxad ikväll, och… näe.

Om något så illustrerar Spec:en det fantastiska lackeringsjobbet på Miyata. Även Spec:en hämtade sig många många snäpp med vaxningen, men den kommer ändå inte i närheten av ens en skavd och sliten Miyata. Spec:en är blank men platt, Miyatorna är något helt annat. Sådeså.

Visa din Miyata!
Fick tag på ett helt nytt framhjul på Östhjälpen och en ny sadel från biltema (helt ok, men inte mer)

PXL_20230705_183439160.MP.jpg

Har därför fått åka Valley Runner igen ett par dagar. Tror jag föredrar den framför 610an :censored:, speciellt i stan. Den förtjänar en uppfräschning så småningom, men behöver framförallt en frampakethållare och en korg, vad kör ni med i tråden? Gärna bruksigt och billigt..

Visa din Miyata!
frampakethållare och en korg, vad kör ni med i tråden? Gärna bruksigt och billigt..
Nu har jag tyvärr ingen bild på nuvarande Setup, men jag sportar just nu den här, och en av dom här. Bruksigt och billigt. Jag har också några små racks liggande som jag spontanbeställde på chans från biciclasica, men dom har jag inte provmonterat ännu. Till en Valleyrunner tror jag nog att mitt förstnämnda skulle passa perfa så länge du inte lastar alltför mkt.

Visa din Miyata!
Nu är premiärturen avklarad. Tog ett par gamla bromsreglage som jag hade liggande och växelreglage, kedja och kassett från passrännar`n, den fick lite annat som jag hade liggande istället. Skön cykel och bra sadelhöjd, vilket är bra då den är fast. Pedalerna som satt på ska bytas då de var riktigt dåliga. Bromsarna var inte heller roliga men det kanske de kan bli med nya belägg.
Passrännar`n står dock stilla nu då en eker gick innan jag hann testa den..

Bilagor

• IMG_0878.jpeg
    IMG_0878.jpeg
    1.8 MB · Besök: 53
Visa din Miyata!
Köpte 2-pack trådkorgar på Lidl. Sån variant som ska hängas på hylla. Klipper en av den biten har du en korg för 40 kr som är 40 bred och 10 hög vilket är lite av sweet spot för korgar tycker jag. nackdelen är arr den har öppen baksida

Visa din Miyata!
Hej Bullen!
En on/off från sådär -90 ska väckas från döden till sommarstugehoj åt närstående 10-åring.
Nemas problemas hela vägen till växelreglagen som faktiskt är döda på riktigt... så därför undrar jag om nån har nåt orginalliknande till övers?
ST-M060 ser det ut som, vägrar sätta ditt nåt modernare, då får han bara fel idéer...

Visa din Miyata!
Hej Bullen!
En on/off från sådär -90 ska väckas från döden till sommarstugehoj åt närstående 10-åring.
Nemas problemas hela vägen till växelreglagen som faktiskt är döda på riktigt... så därför undrar jag om nån har nåt orginalliknande till övers?
ST-M060 ser det ut som, vägrar sätta ditt nåt modernare, då får han bara fel idéer...
Kan hända att jag har nåt liggandes. Vet inte hur funktionen är dock. Kan kolla i morgon eller till helgen.

Visa din Miyata!
Hej Bullen!
Du är en god människa.

Är de verkligen verkligen döda riktigt på riktigt, eller är de bara igenbeckade med härdat fett på 90-tals växelreglagevis?

Om inte den gode @Peth löser det så borde jag ha något liggande också.

Har du några bilder på skönheten?

Visa din Miyata!
Du är en god människa.

Är de verkligen verkligen döda riktigt på riktigt, eller är de bara igenbeckade med härdat fett på 90-tals växelreglagevis?

Om inte den gode @Peth löser det så borde jag ha något liggande också.

Har du några bilder på skönheten?
Påle genom hjärtat stendöda, för en gångs skull... En liten krash tycks ha avlivat det högra genom att trolla bort några vitala delar och i det vänstra har fettet tagit returfjädern med sig i döden.

Bild kommer vid nästa besök i sommarstugan.

Tillbaka
Topp